Gjest ser tøft ut Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Noen som trener dette? Hvilke krav bør vi sette til instruktøren av Tae Kwon-Do når barnet skal begynne å trene dette? (vet ikke hva vår trener har, men han er kjent for å være en noe spesiell person på flere måter) Hvilken pris betaler dere pr.måned? Hvor mange ganger trener dere pr.måned, og hvor lang tid pr.trening? (Her koster det 300.-kr.pr.måned, det trenes 8 gn.pr.mnd og halvannen time hver gang.) Må dere betale drakt/klær og eksamener utenom månedsavg? (klær kommer utenom på ca 350.- og eksamener kommer utenom) Hvor lang tid går det mellom hver eksamen/beltegradering? (Her graderes det hvert halvår) Er klassene deres delt opp i alder? (her går alle sammen, alt fra de aller minste til voksne, det kan være litt rotete for enkelte siden de aller minste jo tar dette mye mer som lek enn de litt mer voksne) Vi har en privat som driver denne opptreningen, men vurderer om det kanskje hadde vært best på et kjent senter eller noe. Betaler gjerne, og vi at ungene skal fortsette med dette men ønsker selvsakt en seriøs og god opplæring. 0 Siter
Dory Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Hei! Blir ikke så mye svar på akkurat spørsmålene fra meg men.. Det er ca 10 - 15 år siden jeg trente dette:) Men jeg trente dette altså som ungdom. Jeg hadde prøvd håndball, fotball, osv uten hell. Likte det ikke, og mestret ikke lagsport. Hadde også dårlig selvfølelse. Men da jeg begynte på Taek Won Do følte jeg at det var midt i blinken!! Tror det var graderinger ca hvert halv år(?). Kjempe bra trening, med tanke både på det sportslige, mentalt og læring av oppførsel. (Jeg sier ikke at barna dine ikke ha det altså! Men man lærer mye om høflighet. Man bør helst hilse på de med høyere beltegrad osv.) Får både trent kondis, styrke, balanse osv. Vi hadde egen småbarnsgruppe. Ellers var unge ungsommer blandet med voksne, pga at de samlet nybegynnere:) Anbefales på det sterkeste!! Vennlig hilsen, 0 Siter
filiokus81 Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Jeg trente taekwon-do i flere år før jeg fikk barn, og kan anbefale sporten på det varmeste! Men jeg ville tatt kontakt med en seriøs klubb, ikke bare fått undervisning fra privatperson. Hos oss er det både alders- og nivåinndeling, noe som må til for å kunne tilpasse undervisningen. Graderinger tre ganger i året. 0 Siter
Gjest ser tøft ut Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Hei! Blir ikke så mye svar på akkurat spørsmålene fra meg men.. Det er ca 10 - 15 år siden jeg trente dette:) Men jeg trente dette altså som ungdom. Jeg hadde prøvd håndball, fotball, osv uten hell. Likte det ikke, og mestret ikke lagsport. Hadde også dårlig selvfølelse. Men da jeg begynte på Taek Won Do følte jeg at det var midt i blinken!! Tror det var graderinger ca hvert halv år(?). Kjempe bra trening, med tanke både på det sportslige, mentalt og læring av oppførsel. (Jeg sier ikke at barna dine ikke ha det altså! Men man lærer mye om høflighet. Man bør helst hilse på de med høyere beltegrad osv.) Får både trent kondis, styrke, balanse osv. Vi hadde egen småbarnsgruppe. Ellers var unge ungsommer blandet med voksne, pga at de samlet nybegynnere:) Anbefales på det sterkeste!! Vennlig hilsen, Takk for svar alikavel Dory, alltid interessant å lese om andres erfaringer. Dro litt på smilebåndet da du nevner dette med oppførsel, den gutten som har begynt med dette kommer helt til å smelte inn i dette med oppførsel, han er særdeles korrekt og høflig fra før av Har lyst til å begynne med en av disse kampsportene jeg også. Men jeg må lese litt mer om dem først og så velge den som passer meg etterpå. 0 Siter
Gjest ser tøft ut Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Jeg trente taekwon-do i flere år før jeg fikk barn, og kan anbefale sporten på det varmeste! Men jeg ville tatt kontakt med en seriøs klubb, ikke bare fått undervisning fra privatperson. Hos oss er det både alders- og nivåinndeling, noe som må til for å kunne tilpasse undervisningen. Graderinger tre ganger i året. Tusen takk for svar. Jeg lurte på om jeg skulle hatt søkt inn til en klubb i steden for privat, derfor alle spørsmålene mine. Synes også det virker litt "rotete" med alle aldersgrupper. Klart alle nybegynnere skal lære det samme, men det er forskjell på en åtteåring og en voksen mann i hvordan de konsentrer seg og tar inn lærdom. (så slik alderforskjell der i går) Hvor mye betaler du pr.måned? Og er graderinger og klær utenom? Hvor mange ganger pr.måned trener dere når dere graderer tre ganger i året? (og hvor lenge pr.gang?) Takker igjen for info. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Tusen takk for svar. Jeg lurte på om jeg skulle hatt søkt inn til en klubb i steden for privat, derfor alle spørsmålene mine. Synes også det virker litt "rotete" med alle aldersgrupper. Klart alle nybegynnere skal lære det samme, men det er forskjell på en åtteåring og en voksen mann i hvordan de konsentrer seg og tar inn lærdom. (så slik alderforskjell der i går) Hvor mye betaler du pr.måned? Og er graderinger og klær utenom? Hvor mange ganger pr.måned trener dere når dere graderer tre ganger i året? (og hvor lenge pr.gang?) Takker igjen for info. Voksen pris er 2000 kr pr år, drakter (ca 600 kr) og graderinger (50 kr + plankemateriell hvis man skal knuse) utenom. Det er 2-3 år siden jeg holdt på, så prisene kan godt ha endret seg, og det er sikkert litt forskjellig fra klubb til klubb også. Usikker på hva ungene betaler pr år. Voksne trener 2 x 1,5 t, ungene begynner på 1 time i uka tror jeg, og øker etterhvert som de blir eldre/kommer høyere opp i graderingssystemet. Det er også forskjell på graderingene til barn og voksne, så aldersgruppene bør absolutt deles! Barna har mindre stoff til hver gradering, og bruker lenger tid på å avansere i systemet (har flere mellomgrader de voksne ikke har). Ungene skal heller ikke sparre før de når en viss alder, og ikke knuse planker. Dette er ting det normalt brukes tid på på en voksentrening. Barnetreningene bør og skal handle mye om lek, mens voksentreningen dreier seg mer om teknikk og direkte selvforsvarsprinsipper. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.