adelie Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Varierer kanskje overdel, men ellers hender det ofte, feks bukse. Ellers bruker jeg topper 2 dager før vask, bh 2-3, truser og sokker 1 dag. Mens jakker og skjørt og bukser holder mye lenger, venter til det blir skittent eller "ufriskt", man kan jo lukte forskjell på "rent" og "ikke-såå-rent". 0 Siter
filiokus81 Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Jeg bruker stort sett tøyet til det er skittent (2-3 dager), men så er jeg hjemme med baby da. På jobb bruker jeg ikke det samme to dager på rad. 0 Siter
Gjest fnugget Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Jeg bruker gjerne det samme tøyet et par uker om gangen, inkl sokker og truser. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Jeg bruker gjerne det samme tøyet et par uker om gangen, inkl sokker og truser. * dobbel-urk* 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Det KAN skje at overdeler brukes 2 dager etter hverandre, men bare hvis jeg er hjemme. I jobbsammenheng skifter jeg alltid fra dag til dag. Bukser/skjørt/jakker/vester o.l. (er det forresten igjen noe da?) brukes flere ganger, også på rad. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Pleier å ha på det samme 2, maks 3 dager på rad før jeg skifter. Guttungen(8 år) skifter klær når jeg har mast lenge nok, jentungen (5 år) skifter opptil 5 ganger om dagen hvis hun ikke blir stoppet. 0 Siter
Gjest vasker i stykker tøyet mitt Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Bruker gjerne jeans opptil flere dager i slengen. Da skifter jeg gjerne når jeg kommer hjem til behageligere hjemmetøy. Andre spesielle bukser eller skjørt brukes gjerne bare en dag. Truser og sokker skiftes hver dag. Gensere og t.skjorter likeså. Yndlingsbh. kan gå flere dager. Jeg har desverre uvanen med å vaske i stykker tøyet. Prøver å legge noe til side da jeg også anser en dags brukt tøy ikke kan ansees som skittent men det funker kun med bukser. Det går ikke for meg med gensere etc. vet ikke hvorfor. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Pleier å ha på det samme 2, maks 3 dager på rad før jeg skifter. Guttungen(8 år) skifter klær når jeg har mast lenge nok, jentungen (5 år) skifter opptil 5 ganger om dagen hvis hun ikke blir stoppet. Sånn er min dillete jente på 4,5 også ) Helst skal det være kjole eller skjørt. Det kan ta lang tid å finne riktig antrekk, hun godtar ikke hva som helst. Hettegensere er siste sort. 0 Siter
Gjest liede Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Aldri samme "antrekk", men kanskje samme bukse/skjørt med annen overdel. Svært sjelden omvendt. Da er det kanskje snakk om en cardigan/strikkejakke eller andre basisplagg. 0 Siter
morsan Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 Bruker gjerne jeans opptil flere dager i slengen. Da skifter jeg gjerne når jeg kommer hjem til behageligere hjemmetøy. Andre spesielle bukser eller skjørt brukes gjerne bare en dag. Truser og sokker skiftes hver dag. Gensere og t.skjorter likeså. Yndlingsbh. kan gå flere dager. Jeg har desverre uvanen med å vaske i stykker tøyet. Prøver å legge noe til side da jeg også anser en dags brukt tøy ikke kan ansees som skittent men det funker kun med bukser. Det går ikke for meg med gensere etc. vet ikke hvorfor. ''Bruker gjerne jeans opptil flere dager i slengen. Da skifter jeg gjerne når jeg kommer hjem til behageligere hjemmetøy.'' Regner du ikke jeans som behagelig hjemmetøy? 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 ''Bruker gjerne jeans opptil flere dager i slengen. Da skifter jeg gjerne når jeg kommer hjem til behageligere hjemmetøy.'' Regner du ikke jeans som behagelig hjemmetøy? Jeg må ofte bytte til joggebukse selv når jeg har vært ute, jeans blir veldig kalde å ha på når man er ute å går i minusgrader.. så det kan være derfor h*n bytter også. Syns også jeans kan være litt stivt, og ikke noe jeg lett kan krølle meg sammen i sofaen med. 0 Siter
morsan Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 Jeg må ofte bytte til joggebukse selv når jeg har vært ute, jeans blir veldig kalde å ha på når man er ute å går i minusgrader.. så det kan være derfor h*n bytter også. Syns også jeans kan være litt stivt, og ikke noe jeg lett kan krølle meg sammen i sofaen med. Kommer an på hvor 'tight' buksa er, da! ;-) Enig i at joggebukse o.l. er mykere, men jeg skifter typisk _til_ jeans når jeg kommer hjem fra jobb! ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 ''Bruker gjerne jeans opptil flere dager i slengen. Da skifter jeg gjerne når jeg kommer hjem til behageligere hjemmetøy.'' Regner du ikke jeans som behagelig hjemmetøy? ''Regner du ikke jeans som behagelig hjemmetøy?'' Jeg skifter ikke tøy etter jobb, men om jeg har trent eller dusjer før jeg skal legge meg så tar jeg ofte på en mjuk joggebukse etterpå fremfor en stivere dongeri ja. 0 Siter
adelie Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Bruker gjerne jeans opptil flere dager i slengen. Da skifter jeg gjerne når jeg kommer hjem til behageligere hjemmetøy. Andre spesielle bukser eller skjørt brukes gjerne bare en dag. Truser og sokker skiftes hver dag. Gensere og t.skjorter likeså. Yndlingsbh. kan gå flere dager. Jeg har desverre uvanen med å vaske i stykker tøyet. Prøver å legge noe til side da jeg også anser en dags brukt tøy ikke kan ansees som skittent men det funker kun med bukser. Det går ikke for meg med gensere etc. vet ikke hvorfor. ''vet ikke hvorfor'' Garantert en vanesak! 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Truse går i vasken samme dag. T-skjorte og sokker / strømpebukse varierer litt, kan bruke samme topp 2 dager, strømpebukse/longs/sokker flere dager med mindre jeg har svettet mye på føttene da. Bukse brukes flere dager så lenge den ikke har blitt skitten ja. Utenpå-genser max. 2 dager egentlig. Tykkere gensere flere dager, de tas jo som regel av når jeg kommer inn. 0 Siter
miia Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Ofte jeg går 3 dager i samme genser, enkelt å greit for å ikke ha et hav med "brukte" gensere liggende på badet og soverom, bruker dem heller "opp" og vasker dem. Klart, skal jeg noe som krever en annen type plagg så klart jeg bytter, men da ender det bare med at det ligger en brukt genser der og en brukt bluse her.. Typen gjør det samme, og ingen av oss lukter vondt. Han har da en jobb som gjør at han greier å bli støvete og skitten (kryper under kassedisker og kroker for å fikse pc-utstyr) og da er det bare å bytte. Men jeg har ikke så mange gensere heller at jeg kan bytte til stadighet, og det sparer jo strøm å ikke vaske hele jævla tiden (vi er jo bare 2 stk, klart vi hadde måttet vaske litt oftere om vi hadde hatt unger som er ute og søler seg til ;-) ) og har da ennå færre gensere som er varme nok nå, og da blir det til at jeg går i dem lengst mulig for å slippe å bytte til en kaldere en.. Undertøy og sokker derimot.. det kan godt byttes litt oftere enn hver 3-4 dag.. typen er veldig flink (for flink? hehe) vasker minst 6 par sokker i uka.. For flink...? Seks par sokker i uka...? Javel, ja... 0 Siter
Gjest vasker i stykker tøyet mitt Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 ''Bruker gjerne jeans opptil flere dager i slengen. Da skifter jeg gjerne når jeg kommer hjem til behageligere hjemmetøy.'' Regner du ikke jeans som behagelig hjemmetøy? Joda, gjør jo liksom det. Men jeg er litt sånn "utetøy" '"hjemmetøy" menneske. Tar jeg buksen av så holder den seg ren til dagen etterpå også 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 For flink...? Seks par sokker i uka...? Javel, ja... Tenker på at han bytter daglig, og dermed kanskje bytter "for ofte"? Ikke noe galt i at han bytter sokker om han trenger det, men syns ikke jeg finner annet enn sokker i vaskemaskinen iblant ;-) Hørt om ironi forresten ;-) ? 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 undertøy og sokker bytter jeg hver dag. Kan til nød bruke samme topp dagen etter om jeg ikke skal noe utenfor huset. Ellers kan jeg godt bruke en dongeribukse i noen dager før jeg bytter den. 0 Siter
pekkaline Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Jeg kan bruke bukser flere dager to, kanskje tre. Noen ganger går jeg på besøk på kvelden med ren topp, den bruker jeg igjen gjerne dagen etter. Noen ganger ligger den lengre. Bytter alltid undertøy og t-skjorte som jeg elsker å ha på meg under gensere. Det samler seg fort tøy ved senga, og det er sløvt Jeg glemmer at jeg har noe jeg kunne brukt om igjen og tar heller nytt......jadda, vi har våre laster 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.