Gjest pærebrus875 Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Hadde ca en halv pakke med tortellini (er det de heter? pastaklumper med fyll kaller jeg de ) fra fjordland, er bare jeg som eter sånne her i huset. Sausen var kjøttdeigsaus fra Toro, en halv pose av den også, blandet med en hel tomat (ikke frø-delen inni da jeg syns de kan bli litt bitre, men kjøttet og skallet rundt) kuttet i biter oppi + pepper. Blir nydelig og tykk saus! Med en flott farge, ser ikke ut som den er rett fra pose. Blandet i litt mais og bønner også jeg, og ostebiter.. nam nam 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Høres kjempegodt ut! Selv skal jeg ut på en av Trondheims finere restauranter (jada, Flyfly, denne gangen er det den!) sammen med søstrene mine! Storgleder meg! ) 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 :-) Jeg skal straks sette i gang med biff stroganoff:-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Høres kjempegodt ut! Selv skal jeg ut på en av Trondheims finere restauranter (jada, Flyfly, denne gangen er det den!) sammen med søstrene mine! Storgleder meg! ) Åh, kos deg masse! (og gi meg referat på hva du spiste og drakk etterpå!) 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Åh, kos deg masse! (og gi meg referat på hva du spiste og drakk etterpå!) Will do! ) Flotter oss skikkelig i dag, drosje til og fra på meg! *Hehe* Vi er tre som tar samme drosje hjem da, men siden jeg kommer rett fra jobb så tar jeg drosje ned dit også. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Vi spiste fiskesuppe. Brukte bare en posesuppe som jeg tilsatte ekstra grønnsaker og fisk, samt reker. Kjapt og greit å lage, og det smakte ganske godt også. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Will do! ) Flotter oss skikkelig i dag, drosje til og fra på meg! *Hehe* Vi er tre som tar samme drosje hjem da, men siden jeg kommer rett fra jobb så tar jeg drosje ned dit også. Gjett om jeg er misunnelig, a'... Kjæresten og jeg skal dit i januar når jeg har bursdag. 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Har spist lutefisk med bacon, poteter, sennep og kålstuing. Nam nam. 0 Siter
Jølsen Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 :-) Jeg skal straks sette i gang med biff stroganoff:-) Flink er du! Du er i tillegg veldig flink til å lage mat, ikke sånn posematdame som de fleste norske damer er. 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Vi spiste fiskesuppe. Brukte bare en posesuppe som jeg tilsatte ekstra grønnsaker og fisk, samt reker. Kjapt og greit å lage, og det smakte ganske godt også. Samme gjør pappa når han lager fiskesuppe.. utrolig hvor mye bedre pose-ting blir av å tilsette noe ekstra. 0 Siter
Jølsen Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Samme gjør pappa når han lager fiskesuppe.. utrolig hvor mye bedre pose-ting blir av å tilsette noe ekstra. Posemat er ikke mat da. At man bruker det som en jevning til det man skal lage er vel greit nok, men ikke ellers. Enten kan man lage mat, eller så kan man det ikke. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Samme gjør pappa når han lager fiskesuppe.. utrolig hvor mye bedre pose-ting blir av å tilsette noe ekstra. Det er veldig greit når middagen skal gå fort å lage. Men det er selvsagt best med det som er laga fra scratch, da. Men suppa var absolutt til å spise, og var ferdig på under 15 minutter. 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Åh, kos deg masse! (og gi meg referat på hva du spiste og drakk etterpå!) Nå er jeg såpass brisen at jeg sannelig ikke er sikker på om jeg husker hva jeg spiste, men jeg skal prøve: Aperitiffer: en mikroskopisk rå laksebit med noe østersgreier + en like mikroskopisk røktlaksebit med rømme fra Røros og rogn + en bitteliten bit sei med fennikel + auberginepure med matt paprika og ansjos Forrett 1: laks med avocado (?) og noe annet godt Forrett 2: torsk med bl.a. garanteplebiter og mandler (jeg tror nå det var peanøtter da!), vanvittig godt! Hovedrett: Kylling med kålrotettellerannet, persillerot, gulrot og noe annet rart kjøttgreier og en saus som var litt for salt Etterrett: Ostefat, jeg er ikke så glad i ost så det smakte ikke så veldig Dessert: en _knøttknøttknøttliten_ klatt vaniljeis, en slags eple-greie med noe appelsin i og en bittebitteliten epleterte på størrelse med en valnøtt, desserten kunne med fordel vært minst 3-4 ganger så stor Jeg drakk to sorter hvitvin og masse vann, men kunne drukket i tillegg champis, 2 sorter rødvin, søtvin til osten og dessertvin, men da hadde jeg ikke kunnet kjøre på jobb i morra.... Veldig godt og utmerket service, men jeg kunne tenkt meg mer av det som var godt og heller droppet noen av aperitiffene. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 30. november 2007 Skrevet 30. november 2007 Nå er jeg såpass brisen at jeg sannelig ikke er sikker på om jeg husker hva jeg spiste, men jeg skal prøve: Aperitiffer: en mikroskopisk rå laksebit med noe østersgreier + en like mikroskopisk røktlaksebit med rømme fra Røros og rogn + en bitteliten bit sei med fennikel + auberginepure med matt paprika og ansjos Forrett 1: laks med avocado (?) og noe annet godt Forrett 2: torsk med bl.a. garanteplebiter og mandler (jeg tror nå det var peanøtter da!), vanvittig godt! Hovedrett: Kylling med kålrotettellerannet, persillerot, gulrot og noe annet rart kjøttgreier og en saus som var litt for salt Etterrett: Ostefat, jeg er ikke så glad i ost så det smakte ikke så veldig Dessert: en _knøttknøttknøttliten_ klatt vaniljeis, en slags eple-greie med noe appelsin i og en bittebitteliten epleterte på størrelse med en valnøtt, desserten kunne med fordel vært minst 3-4 ganger så stor Jeg drakk to sorter hvitvin og masse vann, men kunne drukket i tillegg champis, 2 sorter rødvin, søtvin til osten og dessertvin, men da hadde jeg ikke kunnet kjøre på jobb i morra.... Veldig godt og utmerket service, men jeg kunne tenkt meg mer av det som var godt og heller droppet noen av aperitiffene. Hørtes ut som en flott kveld. Jeg gleder meg til å dra dit. (men skulle likt å vite hvilke viner dere fikk!) 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. november 2007 Skrevet 30. november 2007 Hørtes ut som en flott kveld. Jeg gleder meg til å dra dit. (men skulle likt å vite hvilke viner dere fikk!) Jeg drakk 2 tyske hvitviner. To av søstrene mine skrøt fælt av den første rødvinen de fikk (de drakk bare rødvin), en italiensk en. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.