Gå til innhold

Terapilys (Lampe eller pære)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med det? Kjenner jeg begynner å bli skikkelig mørketids deprimert og lurer på om en sånn lampe eller pære kan være verdt et forsøk. Men synes de er litt dyre dog. 2500 kr. Da vil jeg være sikker på at de virker.

Skrevet

Du kan få en kvalitetslampe til 1500, som virker meget bra. på Elkjøp har de et par.

Skrevet

Du kan få en kvalitetslampe til 1500, som virker meget bra. på Elkjøp har de et par.

Vet du om de virker som de skal? Har du, eller kjenner du noen som har prøvd dem?

Skrevet

Vet du om de virker som de skal? Har du, eller kjenner du noen som har prøvd dem?

Jeg har tipset flere om disse lampene, og jeg har ikke hørt noe om at de ikke virker slik de skal. Tror nok de er gode lamper, ja.

Skrevet

Vi har en sånn lampe. Mannen min holder depresjon og døgnrytme i sjakk med den og er blitt et helt nytt menneske. Han bruker den i 20 min om morgenen mens han spiser frokost.

7 åringen vår er et skikkelig B-menneske. Vi setter henne under lampen i ca 10 minutter på sofaen mens hun våker. Det hjelper.

Vi har en lampe som er både terapilampe og skrivebordslampe avhengig av om du vinkler den mot ansiktet eller ned mot pulten. Liker ikke ting som bare har en funksjon ;-)

For vår familie er lampen absolutt verdt pengene.

Skrevet

Vi har en sånn lampe. Mannen min holder depresjon og døgnrytme i sjakk med den og er blitt et helt nytt menneske. Han bruker den i 20 min om morgenen mens han spiser frokost.

7 åringen vår er et skikkelig B-menneske. Vi setter henne under lampen i ca 10 minutter på sofaen mens hun våker. Det hjelper.

Vi har en lampe som er både terapilampe og skrivebordslampe avhengig av om du vinkler den mot ansiktet eller ned mot pulten. Liker ikke ting som bare har en funksjon ;-)

For vår familie er lampen absolutt verdt pengene.

Hva heter denne vidunderlampen (merke, hvor kjøpes den osv.)?

På forhånd takk for svar

Skrevet

Det finnes langt rimeligere lamper enn det. Vi kjøpte anbefalt en for en tusenlapp en for noen år siden, dessverre klarte vi å knuse den (småbarn..).

Vurderer nå å kjøpe en kombinert vekkeklokke/lyslampe er det Phillips D'lite de heter? http://www.consumer.philips.com/consumer/no/no/consumer/cc/_productid_HF3461_01_NO_CONSUMER/Wake-up-Light+HF3461?Int_origin=HPmiddle

Før noen kommenterer det - de heter ikke d'Lite.

Skrevet

Jeg sliter med en voldsom trøtthet og mismot fra november og faktisk helt frem til april/mai. Kjøpte meg en terapilampe på apoteket, tror den heter Sanolux.Betalte 2500,- for den. Jeg tar lys hver morgen mens jeg sitter foran pc'en og leser nyheter,og etter middagshvilen på ettermiddagen (har vanskelig for å våkne ordentlig etter søvn). På meg virker den bra,men jeg har dårlig effekt de verste og mørkeste vintermånedene,og må da øke Cipralex-dosen (antidepressiva) fra 10 til 20 mg pr døgn.

Men det er vel verdt et forsøk ! Ikke alle har samme effekt på den. I min familie er det mye depressivitet og tungsinnhet. Men er du av den typen som får en helt vanlig mørketidsdepresjon tror jeg du vil ha veldig god effekt av den.

Skrevet

Jeg så en slik på Life (?) helsekostbutikk. Men den var da langt rimeligere enn 2500?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...