Gå til innhold

Datteren min på 15 åpnet flere luker i..........

Anbefalte innlegg

Gjest utakknemlige barn
Skrevet

kalenderen. Satt på torsdag og fredag og pakket inn 48 små julepakkekalendergaver til jentene på 8 og 15 år. I dag fortalte 8-åringen at søsteren hadde pakket opp flere av pakkene, og sa at disse var ubrukelige (hun hadde en venninne på besøk, og skulle sikkert kjekke seg).

Jeg ble så utrolig skuffet over den repektløsheten hun viste at jeg nå har bestemt meg for å fjerne de pakkene som er igjen. I tillegg viser hun så dårlig holdning til lillesøsteren sin.

Blir så utrolig irritert over manglende respekt. Når jeg konfronterte henne med dette fnyser hun bare.

Fy flate det hadde jeg aldri trodd, men skuffet ble jeg. Kjente tårene mine sprengte på.

Hun er ikke i utgangspkt bortskjemt.

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• adelie

10

• mariaflyfly

6

• Lillemus

4

• sweetness

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg hadde fjerna hele kalenderen siden hun allikevel ikke likte gavene. Til pass for henne!

Skrevet

Åh fy fader, jeg hadde blitt provosert! Skal love deg jeg hadde fjerna hele kalenderen, ja!

Skrevet

Fjern resten du. Si til henne at hun tydeligvis er for stor til pakkekalender heretter så lillesøster kan få pakkene hennes istedet.

Skrevet

Fytterakker'n! Fjern resten av pakkene ja! Og neste år lager du bare kalender til minsten!

*provosert på dine vegne*

Gjest utakknemlige barn
Skrevet

Jeg hadde fjerna hele kalenderen siden hun allikevel ikke likte gavene. Til pass for henne!

Ja jeg skal fjerne disse, det er sikkert. Gavene besto av feks sokker, smykke, toalettsaker, sjokolade ovs. Er så innmari skuffet, og sint.

Skrevet

Hun er helt klart blitt for gammel til pakkekalender.

Når jeg leser sånt, er jeg glad for at jeg aldri begynte med akkurat det. Selv om min egen tenåringsdatter påstår at hun fortsatt sliter med ettervirkningene...

Skrevet

¨Å himmel..... ta fra henne kalenderen. Dvs ha den under kontroll og bare gi henne en for hver dag (hvis ho viul ha).

Du må snakke med henne, huff jeg forstår skuffelsen din såå godt. Hun skulle nok kjekke seg (ikke akkurat så tøft synes jeg) for venninnen. Det var en grusom handling av ho som du bør snakke med ho om.

Føler med deg!

Skrevet

Jeg hadde også blitt utrolig skuffet. Siden hun til vanlig er en kjekk jente vil jeg kanskje tro hun er vokst fra julekalenderen. I allefall ville jeg brukt det mot henne.

Skrevet

''I dag fortalte 8-åringen at søsteren hadde pakket opp flere av pakkene, og sa at disse var ubrukelige (hun hadde en venninne på besøk, og skulle sikkert kjekke seg).

''

Jeg forstsår innmari godt frustrasjonen og fortvilelsen din.

Men jeg synes at hva hun måtte ha sagt til venninnen, har ingenting med relasjonen deg og henne. Synes du kunne snakke med henne på nytt. Spørre om hun ikke synes det er noe stas med kalender.

Synes ikke at det at hun "jukset" med åpningen, eller hva hun sa til venninna, berettiger at du bare tar resten fra henne. Gi henne en sjanse. Hun er kanskej flau og lei seg, og reagerer med opposisjon når hun skjønner hvor leit det var for deg. Og hvis du anklager henne, kommer hun i en umulig situajson,.

Håper dere får skværet opp. Men så trenger hun sikkert ikke slik kalender neste år. Da kan ehller venninnene lage seg i mellom?

Skrevet

Det er nok ikke så rart at barn i dag er litt bortskjemte, vi lever jo et overflodssamfunn. Jeg blir ganske skuffet over mine barn og, de kan godt komme med kommentarer om at kalenderinnholdet ikke er godt nok. Da tar vi en prat om det. Og det beste er nok å avklare på forhånd, og forklare at det koster masse penger, og hvis man ikke er takknemmelig for det er det ikke noe vits i å ha det.

Jeg synes kanskje likevel at du går litt langt når du bare fjerner det fra henne. Ta en prat med henne, så lærer hun nok sikkert likemye....Evt fjern den noen dager til hun ber om unnskyldning.

Skrevet

Det er nok ikke så rart at barn i dag er litt bortskjemte, vi lever jo et overflodssamfunn. Jeg blir ganske skuffet over mine barn og, de kan godt komme med kommentarer om at kalenderinnholdet ikke er godt nok. Da tar vi en prat om det. Og det beste er nok å avklare på forhånd, og forklare at det koster masse penger, og hvis man ikke er takknemmelig for det er det ikke noe vits i å ha det.

Jeg synes kanskje likevel at du går litt langt når du bare fjerner det fra henne. Ta en prat med henne, så lærer hun nok sikkert likemye....Evt fjern den noen dager til hun ber om unnskyldning.

Jeg synes det er respektløst å fjerne den. Man behøver ikke oppføre seg barnslig selv om tenåringen gjør det. Da blir det en kamp på gale premisser.

Skrevet

Ja jeg skal fjerne disse, det er sikkert. Gavene besto av feks sokker, smykke, toalettsaker, sjokolade ovs. Er så innmari skuffet, og sint.

Ja, jeg skjønner at du ble skuffet og lei deg. Huff, det hadde jeg også blitt.

Vi lever nok dessverre i ett overflodssamfunn, og slike ting som dette skjer. Men for at de skal skjønne hvor helgige de er, er det sikkert lurt å fjerne kalenderen. La 8 åringen kose seg med de fine gavene.

Dette er kanskje kjempe dårlig gjort, men hva med å gi henne en liten oppvekker? Men dette er jo kun hvis hun har nok penger da...(Som sagt, kanskje dette er veldig slemt. jeg har ikke barn selv, så jeg vet ikke...) Men hva med å feks si hun skal få fortsette å få kalenderen hvis hun vil, mot at hun gir 10 kr pr dag frem til julaften, til ett godt formål, feks Redd Barna e.l...??

Skrevet

Jeg synes det er respektløst å fjerne den. Man behøver ikke oppføre seg barnslig selv om tenåringen gjør det. Da blir det en kamp på gale premisser.

Jeg syns ikke det er barnslig eller respektløst av moren å fjerne kalenderen. Tvert imot, jeg syns det er en veldig passende konsekvens for datteren, da lærer hun nok noe av dette. Men ta en ordentlig prat rundt det, og forklar henne hvorfor du gjør det.

Skrevet

Jeg tipper hun skulle tøffe seg for venninna og da kan man gjøre mye dumt i den alderen.... Håper hun innser at hun har oppført seg tåpelig når gavene forsvinner!

Skrevet

Jeg syns ikke det er barnslig eller respektløst av moren å fjerne kalenderen. Tvert imot, jeg syns det er en veldig passende konsekvens for datteren, da lærer hun nok noe av dette. Men ta en ordentlig prat rundt det, og forklar henne hvorfor du gjør det.

Jammen hvis du leste innlegget mitt et annet sted her, så skjønner du vel hva jeg mener: Datteren kan jo sette pris på kalenderen, selv om hun overfor _venninna_ hadde en "greie" med å rakke ned på det. Typisk tenåringer vel! Hun vil vel ikke vise at hun er barnslig og liker sånn julekalender eller noe.

Hun må få lov til å ordne opp, og hun trenger hjelp til å gjøre det, og ikke anklager.

Og alle unger _kan_ jo la seg friste til å åpne flere "luker".

Med straff bygges det bare opp aggresjon i et slitk tilfelle som dette. Kommunikasjonen kan bli brutt. Det er jo det siste man ønsker. La følelser og tanker få lov til å komme frem. Litt tårer og anger er bedre enn vonde følelser som blir holdt inne.

Skrevet

Ja, jeg skjønner at du ble skuffet og lei deg. Huff, det hadde jeg også blitt.

Vi lever nok dessverre i ett overflodssamfunn, og slike ting som dette skjer. Men for at de skal skjønne hvor helgige de er, er det sikkert lurt å fjerne kalenderen. La 8 åringen kose seg med de fine gavene.

Dette er kanskje kjempe dårlig gjort, men hva med å gi henne en liten oppvekker? Men dette er jo kun hvis hun har nok penger da...(Som sagt, kanskje dette er veldig slemt. jeg har ikke barn selv, så jeg vet ikke...) Men hva med å feks si hun skal få fortsette å få kalenderen hvis hun vil, mot at hun gir 10 kr pr dag frem til julaften, til ett godt formål, feks Redd Barna e.l...??

Hun har allerede fått kalenderen. Den er hennes. Se andre innlegg jeg har skrevet.

Gjest sola mi
Skrevet

Stopp kalenderen hennes.Dette var å gå langt over grensa. Det vil nok svi litt når hun får tenkt seg om. Men ikke gi deg på straffen. Vær konsekvent. Det trenger ungdommen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...