Gå til innhold

HPV

Gjest litt redd nå...

Anbefalte innlegg

Gjest litt redd nå...
Skrevet

Hei!

ser man på et kjønnsvorteutbrudd hvilken type(tenker på "kreftviruset") av HPV viruset det er, eller må det taes prøve? Er det isåfall ikke litt rart at legen ikke tok en slik prøve, når hun mener jeg hadde en kjønnsvorte?

Kan en lege forveksle en kjønnsvorte med en kvise?

Legen mente jeg hadde en kjønnsvorte, men den minte sånn/ var øm på samme måten som en kvise og forsvant etter to dager.

Hvis man har dette påvist lønner det seg og gå oftere til GU enn hvert tredje år?

Mange spm, men jeg ble straks litt redd og forvirret!

Takk for svar :)

Posta det her, på forum for gynekologi er det ikke mulig å få svar..Takk igjen :)

Skrevet

Synes det høres rart ut at en kjønnsvorte forsinner på et par dager, de sitter som regel lenger hos meg i alle fall. Ikke er de det spor ømme heller.

Legen min tok celleprøve da jeg var der for å få bekreftet at det var kjønnsvorter ja, nettopp på grunn av det du sier.

Gjest Det er mye info på nettet
Skrevet

Det er mange forskjellige slag av HPV viruset. Noen av dem gir kjønnsvorter, andre.....nr. 16 og 18 tror jeg det er.....kan gi celleforandringer som kan lede til kreft.

Det er ikke problem for legen din å sjekke deg for slikt.

Let på google på HPV virus, så finner du en del informasjon om dette.

Gjest litt redd nå...
Skrevet

Det er mange forskjellige slag av HPV viruset. Noen av dem gir kjønnsvorter, andre.....nr. 16 og 18 tror jeg det er.....kan gi celleforandringer som kan lede til kreft.

Det er ikke problem for legen din å sjekke deg for slikt.

Let på google på HPV virus, så finner du en del informasjon om dette.

Så hvis man har utbrudd av kjønnsvorter, så har man ikke det såkalte "kreftviruset"?

Takk for svar, nå skal jeg google :)

Skrevet

Så hvis man har utbrudd av kjønnsvorter, så har man ikke det såkalte "kreftviruset"?

''Så hvis man har utbrudd av kjønnsvorter, så har man ikke det såkalte "kreftviruset"?''

Tror ikke det har noen sammenheng. Jeg hadde utbrudd da jeg var hos legen og han tok celleprøve av meg med tanke på kreftfaren.

Gjest Det er mye info på nettet
Skrevet

Det stemmer det, at det slaget som gi kjønnsvorter ikke er det samme slaget som gir fare for celleforandringer.

Men det er slettes ikke uvanlig at en kan være bærer av flere slag av viruset på en gang, derfor blir en gjerne sjekket.

Dette som jeg sier nå har du nå helt sikker lest om på nett :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...