hompetitten Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Hei Vi er et par på 33 og 41 år som har til nå hatt to mislykkede ivf forsøk. Under begge forsøkene har jeg produsert litt lite egg. 5 egg hver gang - 1 gangen ble det 3 egg som kunne brukes men ingen befruktning slik at vi ikke fikk satt inn noen egg. 2 gangen ble det kun ett egg som var bra og dette egget ble befruktet, men negativ graviditetstest. Under første forsøket tok jeg akupunktur, men ikke på 2 forsøket. Av akupunktøren min har jeg fått anbefalt en bok av Zita West, "Vi ønsker oss barn". I denne boken står det masse om det å forberede seg til ivf forsøket når det gjelder vitaminer, kosthold mm. Jeg har spesielt under 2 forsøket prøvd å tenke mye på kostholdet; Jeg har tatt multivitaminer og b vitaminer(spektro) og efanatal (omega for gravide++) og litt c vitaminer på slutten før egguttak. I tillegg har jeg prøvd å spise proteiner(fisk,kylling,nøtter,egg,sukkererter og mye grønnsaker/frukt og drikt mye vann. Jeg har også drikt et glass grapejuice på tom mage hver morgen og tatt aloevera juice. Hva mener du om dette? Når vi skal til med neste forsøk - er det noe jeg kan gjøre for å produsere mer og bedre egg? Hvordan bør jeg leve etter egginnsetting? Noen sier man skal ligge på sofan i minst 3 døgn for at det skal feste seg? Eller kan man trene (jogge)og leve helt normal? Blir veldig i tvil når jeg hører og leser så mye forskjellig.... Et siste spm....skal operere ut en visdomstann en måned før neste forsøk...kan bedøvelsen påvirke egg og eggkvaliteten? Vi opplevde under 1 forsøk at min samboers kromosomer fikk kromosomavvik pga medikamenter han brukte når han leverte sæd...og har fått forklart av genetiker at det var årsaken til at det ikke ble noen befruktning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.