Gå til innhold

Kredittkortreklamer, citibankreklame etc

Anbefalte innlegg

Vi vet at mange folk sliter økonomisk. Hvorfor er det da fullt lovlig å reklamere for kredittkort og dyre lån?

Enhver er ansvarlig for egne handlinger, men skal vi ikke kunne ta hensyn til at noen sliter? Ta f. eks. spilleautomatene - de er tatt vekk, for å skåne folk som sliter.

Nei, bort med dritten! Vi trenger da ikke å tilbys lån med ågerrente!

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293082-kredittkortreklamer-citibankreklame-etc/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gjelder å være sterk når reklamene kommer. Og det er jo både tv og i postkassa. Noe dritt. Vi holder oss på matta, men det er nok mange som blir fristet i disse juletider desverre (en eller to s? ).

Slike boligreklamer klikker jeg snart over å få i posten, men det er en annen sak.

Gjest this is a signature

Det gjelder å være sterk når reklamene kommer. Og det er jo både tv og i postkassa. Noe dritt. Vi holder oss på matta, men det er nok mange som blir fristet i disse juletider desverre (en eller to s? ).

Slike boligreklamer klikker jeg snart over å få i posten, men det er en annen sak.

To s' er ^^

To s' er ^^

Takk ;) Jeg ble i tvil fordi jeg synes å huske at læreren sa at det aldri skulle være to ganger doble bokstaver i samme ord... Husker nok feil da :) Et annet ord jeg trøbler med er interessant/interressant interessert/interressert blir det første rett?, du som kan :)

Annonse

Takk ;) Jeg ble i tvil fordi jeg synes å huske at læreren sa at det aldri skulle være to ganger doble bokstaver i samme ord... Husker nok feil da :) Et annet ord jeg trøbler med er interessant/interressant interessert/interressert blir det første rett?, du som kan :)

De første alternativene er riktige :)

Gjest this is a signature

Interessant og interessert er riktig ja :)

Tja, jeg vet ikke helt. Jeg synes det er drastisk å innføre alskens reklameforbud. Hva med de reklamene som vi ser mange av nå for tiden om 'ny TV til jul', eller 'ny spisestue til jul' eller 'ny sofa til jul'?

Hvis man kjøper ny sofa til jul og finansierer det gjennom citibank, etter å ha sett reklamen for den, hvilken reklame var da den 'verste' - den for sofaen eller den for kredittkortet?

Gjest Huffameg2

Jeg hater virkelig disse reklamene, det er for dumt synes jeg. Hver gang vi får det i posten putter jeg alt sammen tilbake i den fedige frankerte konvolutten og sender tilbake til dem. Selvsagt uutfylt, men da må de iallfall betale returportoen på det jeg sender. Det er til pass for dem!

Hvis folk er så dumme at de lar seg friste/lure av reklamer for kreditt++ og havner i bunnløs gjeld så burde de blitt satt under administrasjon av overformynderiet eller noe. Det er lov å bruke hodet.

Hver januar kommer masser av folk på sosialen og vil ha penger til "mat". Pengene de egentlig skulle brukt til mat ble brukt på shopping før jul. Slike idioter burde ikke fått en krone.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...