Gå til innhold

Strålingsfare Laptopp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir jo skrevet side opp og side ned om faremomenter i forhold til strålingsfare fra mobiltelefoner.

Men ka med Pc`er, og spesielt laptopper som en ofte sitter med i fanget, (for mannfolk) rett over "steinrøysa", er det noe gunstig for forplantningsevnen?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg ville ikke vært særlig bekymret for stråling, men laptoper blir jo varme. Og varme nøtter er jo ikke særlig bra for sædkvaliteten.

Skrevet

Jeg ville ikke vært særlig bekymret for stråling, men laptoper blir jo varme. Og varme nøtter er jo ikke særlig bra for sædkvaliteten.

Nei, det var det eg tenkte.

Og eg som er på (in)seminar med jobben og, nei det lover ikkje godt.

Gjest Isflaket
Skrevet

Er nok større sjans for at forplantningsevnen kommer til nytte visst sluken er ren:-) Er jobben gjort?:-)

Skrevet

Laptops skal ikke brukes i fanget da kjølingen ikke blir tilstrekkelig bra hvis ventilasjonshullene blir tettet.

Skrevet

Er nok større sjans for at forplantningsevnen kommer til nytte visst sluken er ren:-) Er jobben gjort?:-)

Nei, eg fikk desverre ikkje tid.

Eg måtte hjelpe sønnen min med forbereding til prøve, og i dag har eg som sagt reist på tur med jobben.

Men i løpet av helga, så tenker eg jobben skal være gjort.

Annonse

Skrevet

Laptops skal ikke brukes i fanget da kjølingen ikke blir tilstrekkelig bra hvis ventilasjonshullene blir tettet.

Det hørtes i grunn tullete ut, men du har helt sikkert rett.

Men da får de lage laptopper med kjøling på sidene og i toppen eller noe, for det er jo ganske praktisk å sitte i sofaen med pc`en på fanget. :)

Gjest Isflaket
Skrevet

Nei, eg fikk desverre ikkje tid.

Eg måtte hjelpe sønnen min med forbereding til prøve, og i dag har eg som sagt reist på tur med jobben.

Men i løpet av helga, så tenker eg jobben skal være gjort.

Jif, eller var det Ajax,, har noe nytt (på lilla flaske) som er veldig effektivt.. Lukter godt også:-)

Skrevet

En labtop trenger ikke stråling utefra som en mobiltelefon gjør, så jeg vil anta det ikke er samme fare. Jeg kan godt innrømme jeg har tenkt over det samme selv. Men jeg er mer bekymret over de bromerede flammehemmerne og den andre dritten elektronikk gir fra seg når den blir brukt.

Skrevet

En labtop trenger ikke stråling utefra som en mobiltelefon gjør, så jeg vil anta det ikke er samme fare. Jeg kan godt innrømme jeg har tenkt over det samme selv. Men jeg er mer bekymret over de bromerede flammehemmerne og den andre dritten elektronikk gir fra seg når den blir brukt.

''En labtop trenger ikke stråling utefra som en mobiltelefon gjør, så jeg vil anta det ikke er samme fare.''

Er du sikker?

Eg bruker jo trådløs-internettforbindelse via D-link.

Skrevet

''En labtop trenger ikke stråling utefra som en mobiltelefon gjør, så jeg vil anta det ikke er samme fare.''

Er du sikker?

Eg bruker jo trådløs-internettforbindelse via D-link.

Så blir det noe annet. Jeg har det gammeldagse ledningssurret. Jeg så et nyhetsinnslag for ikke så lenge siden om ekstra følsomme mennesker som ble syke av stårlig fra trådløst internett, trådløse telefoner osv. Men Statens Strålevern påstår at det ikke er noen fare.

Skrevet

Så blir det noe annet. Jeg har det gammeldagse ledningssurret. Jeg så et nyhetsinnslag for ikke så lenge siden om ekstra følsomme mennesker som ble syke av stårlig fra trådløst internett, trådløse telefoner osv. Men Statens Strålevern påstår at det ikke er noen fare.

''Men Statens Strålevern påstår at det ikke er noen fare.''

Ja det må vi jo bare stole på, men eg er ikkje sikker på om de sier det samme om fks. 5-10 år.

Skrevet

''Men Statens Strålevern påstår at det ikke er noen fare.''

Ja det må vi jo bare stole på, men eg er ikkje sikker på om de sier det samme om fks. 5-10 år.

''Ja det må vi jo bare stole på, men eg er ikkje sikker på om de sier det samme om fks. 5-10 år.''

Ikke jeg heller. Og det er mange som er uenige med Statens Strålevern allerede nå.

Annonse

Gjest ChiengMai
Skrevet

Mange bærbare har da utluftinga bak eller på sida. Her i huset har Ferrarien utlufting på venstre side og HP'en utluftinga bak. Når det gjelder å sitte med laptopen på fanget så syns jeg utlufting til sida er best.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det hørtes i grunn tullete ut, men du har helt sikkert rett.

Men da får de lage laptopper med kjøling på sidene og i toppen eller noe, for det er jo ganske praktisk å sitte i sofaen med pc`en på fanget. :)

''Men da får de lage laptopper med kjøling på sidene og i toppen eller noe''

Uten at jeg vet det 100% sikkert så tror jeg en betydelig andel laptoper har kjøling på sida eller bak. Det er bare å lese noen tester av bærbare rundt omkring, tror alle testene jeg har lest har en av disse to løsningene.

Skrevet

Mange bærbare har da utluftinga bak eller på sida. Her i huset har Ferrarien utlufting på venstre side og HP'en utluftinga bak. Når det gjelder å sitte med laptopen på fanget så syns jeg utlufting til sida er best.

Lufta trekkes inn en plass og blåses ut en annen plass. Har du sett under maskinen?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Lufta trekkes inn en plass og blåses ut en annen plass. Har du sett under maskinen?

''Har du sett under maskinen?''

Jepp, det er der innsuget er. :-) Var helt opphengt i utblåsning da jeg svarte, jeg.

Skrevet

''Har du sett under maskinen?''

Jepp, det er der innsuget er. :-) Var helt opphengt i utblåsning da jeg svarte, jeg.

Ok, bra du oppdaget det siden det ikke er lurt å stenge igjen innsuget. :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ok, bra du oppdaget det siden det ikke er lurt å stenge igjen innsuget. :)

Pleier ha ferrarien på fanget av og til, det har fungert helt fint så langt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...