Gå til innhold

Strålingsfare Laptopp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk! Det var det eg tenkte ja.

''Laptop kan gjøre deg steril

En ny undersøkelse som er publisert i Europas ledende medisinske fagblad for reproduksjon, Human Reproduction viser at bruk av bærbar pc kan gjøre deg steril.

Forskere fra State University of New York lot 29 friske menn mellom 21 og 53 år sitte med en bærbar pc i fanget.

Temperaturen på pungen deres ble målt med jevne mellomrom.

Forskerne fant ut at pc-en, med pentium 4-prosessor, fikk temperaturen til å øke med mellom 2,6 og 2,8 grader.

Advarer Tidligere studier har vist at en økning på mellom 1,0 og 2,9 grader er nok til at menn får nedsatt fruktbarhet.

- Bærbare pc-er plasseres nær pungen, og i tillegg til at de avgir varme, sitter ofte brukeren med knærne tett sammen for å balansere maskinen, sier doktor Yefim Sheynkin, som ledet undersøkelsen.

- Inntil det er gjort flere studier som kan utdype informasjonen, bør unge menn begrense bruken av bærbare pc-er i fanget. På sikt kan det være skadelig for forplantningsevnen deres.''

Obs. Eg vet ikkje kor seriøs den sia er, her er noen av de andre artiklene...:-)

''Lommetennis

Øldrikking gjør menn til kvinner

Du blir feit av e-post''

• 2 uker senere...
Skrevet

Laptops skal ikke brukes i fanget da kjølingen ikke blir tilstrekkelig bra hvis ventilasjonshullene blir tettet.

På min Dell er luftinntaket under på venstre side. Passer på at akkurat den delen er _utenfor_ fanget ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...