Gå til innhold

Pepperkakehus, må det limes med sukker?


Gjest mij

Anbefalte innlegg

Den sukkermassen er så innmari varm, har ikke lyst å drive med det alene med ungene. Vil det holde om jeg limer veggene med melis?

Andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri fått pepperkakehus til å henge sammen med noe annet enn sukkerblanding, men jeg er jo ikke akkurat noen superhusmor, da.

Er enig i at det er ugreit å drive med det sukkeret sammen med ungene, så jeg har alltid satt sammen huset kvelden før det skal pyntes. Selve limingen trenger ikke ungene være med på.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått pepperkakehus til å henge sammen med noe annet enn sukkerblanding, men jeg er jo ikke akkurat noen superhusmor, da.

Er enig i at det er ugreit å drive med det sukkeret sammen med ungene, så jeg har alltid satt sammen huset kvelden før det skal pyntes. Selve limingen trenger ikke ungene være med på.

:-)

Jeg er enig med deg på alle punkter - fra at jeg ikke har klart å bruke annet enn smeltet sukker, til at jeg ikke er en superhusmor, til at montering skjer uten barn! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg på alle punkter - fra at jeg ikke har klart å bruke annet enn smeltet sukker, til at jeg ikke er en superhusmor, til at montering skjer uten barn! ;-)

Ble vi skilt ved fødselen????

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått pepperkakehus til å henge sammen med noe annet enn sukkerblanding, men jeg er jo ikke akkurat noen superhusmor, da.

Er enig i at det er ugreit å drive med det sukkeret sammen med ungene, så jeg har alltid satt sammen huset kvelden før det skal pyntes. Selve limingen trenger ikke ungene være med på.

:-)

Det var et godt tips, å sette sammen husene på forhånd :-) Det er tross alt pyntingen som er gøy for dessa som er små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var et godt tips, å sette sammen husene på forhånd :-) Det er tross alt pyntingen som er gøy for dessa som er små.

Jepp. Dessuten er det ikke sunt for dem å høre alle de nye banneordene mamma kan.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellipse

Det er ikke så godt å brenne seg på det sukkeret, nei:-p Been there, done that.

Her står det at du kan bruke karamell, som ikke blir like varmt:(ikke prøvd det selv, så vet ikke om det fungere)

http://www.kjerringrad.com/montering-av-pepperkakehus-139.html

Eller kanskje det er like greit å bare sette det sammen uten ungene. Det morsomme er jo å dekorere uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd både vanlig melis og melis blandet med eggehvite, men pepperkakehuset har falt sammen. Det eneste som har holdt er smeltet sukker.

Mitt beste råd er at du tar det om kvelden, etter at barna har lagt seg, og så får de være med å pynte dagen etter. :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror man må bruke sukker, men jeg har aldri forsøkt å montere pepperkakehus sjøl... :(

Er det forresten lettere å pynte det FØR man monterer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man må bruke sukker, men jeg har aldri forsøkt å montere pepperkakehus sjøl... :(

Er det forresten lettere å pynte det FØR man monterer?

Det tror jeg kanskje det er. Jeg har alltid problemer med at pynten siger.

Men så blir det vel desto vanskeligere å montere det? Og karamellen blir synlig.

:gruble:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre forslag så lenge huset skal spises etterpå dessverre.

Jeg forsøkte med eggehvite og melis en gang jeg leste om det, men det datt fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg er så glad for at jeg ikke har innført pepperkakehus-tradisjon hjemme ;-)

Har trøbbel nok med å få til alle andre ting man bør gjøre før jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sola mi

Neei, huset skal jo spises etterpå!

Spiser dere virkelig pepperkakehuset? Det hadde ikke jeg orket. Etter 3 uker er det passe mye støv på det vil jeg tro. urgh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...