Gå til innhold

Når mor har "2 kull" med barn...

Anbefalte innlegg

Gjest bare lurer asså
Skrevet

En dame har to unger med mann nr 1. Disse barna bor ikke hjemme lenger. Så har mor fått 2 barn til med mann nr 2. De er også skilt, så mor og far bor ikke sammen mer.

Er det ikke litt sært at mor til hver bursdag og hver jul gir bort gave av sine 2 yngste barn til alle i familen? Akkurat som de to eldste ikke teller lengre? Det skal også sies at kun det ene av de to "nye" barna bor hos mor, det andre bor hos far. Så hun gir altså ikke bare bort bilde av barna som bor med henne, men inkluderer også det andre yngre barnet? Akkurat som de "yngste/nyeste" barna er de hun setter mest pris på?

Hva synes dere?

Skrevet

Var det at hun ga bort bilder av de yngste barna, men ikke av de voksne? Jeg forsto ikke helt.

Hvis det stemmer, synes ejg det er naturlig. Voksne barn liker vel ikke at foreldrene sender blider av dem rundt til slekt og venner, hvis det ikke er gruppebilder av familien da. Trodde jeg iallfall. Mine barn ville ikke likt det.

Gjest bare lurer asså
Skrevet

Var det at hun ga bort bilder av de yngste barna, men ikke av de voksne? Jeg forsto ikke helt.

Hvis det stemmer, synes ejg det er naturlig. Voksne barn liker vel ikke at foreldrene sender blider av dem rundt til slekt og venner, hvis det ikke er gruppebilder av familien da. Trodde jeg iallfall. Mine barn ville ikke likt det.

Ok, jeg kjøper den på en måte. Men jeg synes ikke det er naturlig for henne å gi bort bilde av barnet som ikke bor hos henne heller jeg da, selv om det ikke er så gammelt. Enten alle barna, eller mest naturlig, de barna hun bor med.

Hun er liksom typen til litt bruk og kast med barna sine, de yngste søteste er ok å ha rundt seg, de eldre er hun liksom ferdig med. Samme søren hvor de bor. Hvis hun ikke trenger dem til å ordne noe for henne da....

Skrevet

Selv om man har samme far til barna, er det ikke alltid like naturlig å likebehandle store, utflyttede barn med mindre barn som bor hjemme (eller er i 'hjemmeboende alder').

Min mann er f eks en god del år eldre enn lilleHELsøsteren, og det gir seg helt andre utslag enn i min familie der barna kom 'tett som hakka møkk'! ;-)

Skrevet

Ok, jeg kjøper den på en måte. Men jeg synes ikke det er naturlig for henne å gi bort bilde av barnet som ikke bor hos henne heller jeg da, selv om det ikke er så gammelt. Enten alle barna, eller mest naturlig, de barna hun bor med.

Hun er liksom typen til litt bruk og kast med barna sine, de yngste søteste er ok å ha rundt seg, de eldre er hun liksom ferdig med. Samme søren hvor de bor. Hvis hun ikke trenger dem til å ordne noe for henne da....

Jammen DA forstår jeg. Det er en hel masse andre ting her, som det er all grunn til å reagere på.

Kan ikke disse voksne barna snakke med henne, og fortelle hvordan de føler. Og sjekke ut om det virkelig er slik at hun ikke bryr seg. I noen tilfelle er det vansklig å vite hva man skal gjøre eller ikke gjøre i forhold til voksne barn, særligi en overgansperiode før de er blitt helt selvstendige. Da veklser det ofte hva barna vil - noen ganger vil de komme til middag, andre ganger er det mas, liksom.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes ikke det er så rart at det bare gis bort bilder av de små barna.

For det første er det ikke vanlig å sende rundt bilder av store eller voksne barn - av en eller annen grunn slutter man gjerne å sende ut bilder av barna, enten det gjelder julekort eller portretter, når de når en viss alder.

For det andre kan årsaken være at de små barna fortsatt får gave fra slekt og venner, og bildet er ment som en gave til de man forventer å få gave fra.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

'' Men jeg synes ikke det er naturlig for henne å gi bort bilde av barnet som ikke bor hos henne heller jeg da, selv om det ikke er så gammelt. Enten alle barna, eller mest naturlig, de barna hun bor med.''

Hvis hun gjorde forskjell på de to yngste barna, så hadde jeg reagert mye mer. Tenk så sårt det ville være for det barnet hennes som er lite at moren ikke ga bilde av det, bare fordi det bor hos pappaen?

Å skille på barn ut i fra alder er ikke så merkelig.

Er du et av barna hennes fra første "kull" som er misunnelig på småsøsknene dine?

Skrevet

Jeg har ingen erfaringer fra samlivsbrudd med barn.

Men jeg har to barn med samme far som vi begge bor sammen med (den kjedelige, gammeldagse familievarianten). Den eldste er 17 år. Jeg tror det er minst to år siden hun var med på noe julekortbilde - og det er helt og holdent hennes eget valg. Jeg tvinger henne ikke, og det er ingen sammenheng med hvem jeg er mest glad i.

Om det ligger noe dypere bak i tilfellet du beskriver, er jo vanskelig for utenforstående å gjette noe om.

Skrevet

Jeg ville synes det var mer sært å gi bort bilder av voksne barn enn bare av barn som fortsatt er "barn".

Skrevet

'' Men jeg synes ikke det er naturlig for henne å gi bort bilde av barnet som ikke bor hos henne heller jeg da, selv om det ikke er så gammelt. Enten alle barna, eller mest naturlig, de barna hun bor med.''

Hvis hun gjorde forskjell på de to yngste barna, så hadde jeg reagert mye mer. Tenk så sårt det ville være for det barnet hennes som er lite at moren ikke ga bilde av det, bare fordi det bor hos pappaen?

Å skille på barn ut i fra alder er ikke så merkelig.

Er du et av barna hennes fra første "kull" som er misunnelig på småsøsknene dine?

''Hvis hun gjorde forskjell på de to yngste barna, så hadde jeg reagert mye mer. Tenk så sårt det ville være for det barnet hennes som er lite at moren ikke ga bilde av det, bare fordi det bor hos pappaen?

Å skille på barn ut i fra alder er ikke så merkelig.''

Enig.

Skrevet

Jeg har ingen erfaringer fra samlivsbrudd med barn.

Men jeg har to barn med samme far som vi begge bor sammen med (den kjedelige, gammeldagse familievarianten). Den eldste er 17 år. Jeg tror det er minst to år siden hun var med på noe julekortbilde - og det er helt og holdent hennes eget valg. Jeg tvinger henne ikke, og det er ingen sammenheng med hvem jeg er mest glad i.

Om det ligger noe dypere bak i tilfellet du beskriver, er jo vanskelig for utenforstående å gjette noe om.

''den kjedelige, gammeldagse familievarianten''

*knegg*

Skrevet

Jeg tror de store mine hadde protestert høylytt over å ha blitt med på julekort.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg tror de store mine hadde protestert høylytt over å ha blitt med på julekort.

Hehe, kanskje en skulle tvinge tenåringer til å stille i nisselue og smile på julekort som kan sendes rundt til venner og uvenner?

Skrevet

Hehe, kanskje en skulle tvinge tenåringer til å stille i nisselue og smile på julekort som kan sendes rundt til venner og uvenner?

...eller kle dem nakne og legge dem på et sauskinn, sammen med babylillebroren? ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

...eller kle dem nakne og legge dem på et sauskinn, sammen med babylillebroren? ;-)

Akkurat det begynner å høres litt kinky ut *slår morsan på lanken*

Skrevet

Akkurat det begynner å høres litt kinky ut *slår morsan på lanken*

*S*

Det var faktisk noe ala dette som var histroien i ett av flere radiohørespill med familien Glum på 70-tallet! ;-) Den voksne sønnen i huset, Ronald (tror det var Arve Opshals stemme) hadde mistet/ødelagt det eneste babybildet de hadde av han - naken med rumpa opp på saueskinnet.

Så derfor skulle de ta et bilde av han nå i samme positur! ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

*S*

Det var faktisk noe ala dette som var histroien i ett av flere radiohørespill med familien Glum på 70-tallet! ;-) Den voksne sønnen i huset, Ronald (tror det var Arve Opshals stemme) hadde mistet/ødelagt det eneste babybildet de hadde av han - naken med rumpa opp på saueskinnet.

Så derfor skulle de ta et bilde av han nå i samme positur! ;-)

Hehe, husker godt familien Glum ja, om ikke denne episoden - serien var helt ubetalelig! Hvorfor kan de ikke heller sende gode TV- og radio-programmer i reprise, i stedet for mye av det nye mølet som sendes?

*beveger meg ut på viddene i tråden*

Skrevet

Hehe, husker godt familien Glum ja, om ikke denne episoden - serien var helt ubetalelig! Hvorfor kan de ikke heller sende gode TV- og radio-programmer i reprise, i stedet for mye av det nye mølet som sendes?

*beveger meg ut på viddene i tråden*

:-)

Men det er slike 'ut på viddene' som er noe av gleden ved dol, da:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Enig i det :-)

AneM1365380603
Skrevet

Ja, sant :) Jeg så det jo helt klart for meg - hele ungeflokken nakne på en skinnfell.

Min datter på 12 var forresten den mest ivrige under fotograferinga av årets julekort. Hun har fått seg sånt Idol-glis.. Hun smiler slik deltakerne gjør når programlederne ber folk stemme på dem.

*Iler til bhg - foreldrekonferanse :)*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...