Lillemus Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Det er vanlig at man pynter ungene, men er det ikke like vanlig at man pynter seg selv? Jeg skrev i en annen tråd her at jeg gleder meg til å bruke bunaden til jul (den har vært for liten i flere år) og mange sier det er i overkant pyntet til jul. Hos oss har det alltid vært tradisjon at den som har bunad har den på seg på julaften. Hva pleier dere å ha på da? 0 Siter
Luska Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Vi har på vanlig penklær. Syns bunad er litt voldsomt, den brukes her kun på 17. mai, bryllup og dåp. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Jeg har svart til ei som svarte deg i den tråden som havnet feil. ¨¨ Men vi pynter oss hele julen, tom 2. dag. Julaften og nyttårs er de dagene vi pynter oss mest i hele året. Jeg pleier ikke ha bunad,. men det er mer fordi den har krympet litt med årene, og egner seg dårlig for spising - som det jo er litt av julaften 0 Siter
Kalevala Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Vi har på vanlig penklær. Syns bunad er litt voldsomt, den brukes her kun på 17. mai, bryllup og dåp. Jeg har på meg kjole eller skjørt og bluse. Pynter meg altså litt, men ikke veldig. Mannen min tar på seg dressen uten jakke. 7-åringen pleier dog å ha bunad, men jeg kjenner ingen andre voksne som pleier å ha på seg det julaften. Men jeg så at du skrev om det i går, og tenkte at det kunne jeg godt tenke meg selv også - det er jo en høytidelig kveld, og bunaden et høytidelig antrekk som passer til. 0 Siter
Kalevala Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Vi har på vanlig penklær. Syns bunad er litt voldsomt, den brukes her kun på 17. mai, bryllup og dåp. Beklager - Innlegget var til Lillemus. 0 Siter
morsan Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Jeg har på meg kjole eller skjørt og bluse. Pynter meg altså litt, men ikke veldig. Mannen min tar på seg dressen uten jakke. 7-åringen pleier dog å ha bunad, men jeg kjenner ingen andre voksne som pleier å ha på seg det julaften. Men jeg så at du skrev om det i går, og tenkte at det kunne jeg godt tenke meg selv også - det er jo en høytidelig kveld, og bunaden et høytidelig antrekk som passer til. ''Mannen min tar på seg dressen uten jakke.'' Kan vel neppe kalles 'dress' lenger, da! ;-) Det blir nesten som en whisky on on the rocks uten is...;-) 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Jenta mi har brukt festdrakt, men naa som den er for liten, blir det en finkjole, det samme med meg. Mannen bruker dress:-) Bunad har jeg aldri likt egentlig, men synes ikke det er i overkant av pynting paa julaften. Men det maa vaere ganske varmt aa ha den paa...? 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Skrevet 6. desember 2007 Jenta mi har brukt festdrakt, men naa som den er for liten, blir det en finkjole, det samme med meg. Mannen bruker dress:-) Bunad har jeg aldri likt egentlig, men synes ikke det er i overkant av pynting paa julaften. Men det maa vaere ganske varmt aa ha den paa...? Jeg liker å ha det varmt. ) Men jeg må ha noe lettere på lur til utpå kvelden, min kjære elsker å fyre i ovnen til det blir 28 grader på stua... 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Jeg liker å ha det varmt. ) Men jeg må ha noe lettere på lur til utpå kvelden, min kjære elsker å fyre i ovnen til det blir 28 grader på stua... Hehe, ja det er godt aa ha det varmt, men kan nok vaere lurt med en tynn kjole i 28 grader:-) Husk aa nevne det for stemamma`n ogsaa! 0 Siter
morsan Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Jeg liker å ha det varmt. ) Men jeg må ha noe lettere på lur til utpå kvelden, min kjære elsker å fyre i ovnen til det blir 28 grader på stua... ''min kjære elsker å fyre i ovnen til det blir 28 grader på stua...'' herrejemini!!! Gjør han det for å få deg til å ende opp i bare truse og bh, eller? Jeg hadde ikke maktet slik innetemperatur selv med lett sommerkjole på! 0 Siter
filiokus81 Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Bunaden bruker jeg ikke, men det har mer med all den gode julematen å gjøre enn at jeg syns det er for pyntet. Jeg må ha klær jeg kan spise i! ) Det har forresten hendt at jeg hatt hatt den på i kirken på formiddagen, i vår familie pynter vi oss mer da og er heller litt uformelle (men fortsatt fine altså) på selve julekvelden. 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Skrevet 6. desember 2007 Hehe, ja det er godt aa ha det varmt, men kan nok vaere lurt med en tynn kjole i 28 grader:-) Husk aa nevne det for stemamma`n ogsaa! Jeg har sagt hun kan jo ha med seg en annen kjole og skifte etterhvert. ) Det hadde nemlig vært veldig koselig å ta noen fine bilder av oss alle fire "foreldre" og ungene sammen, i finstasen. Og da er det jo finest om vi begge har bunad eller at ingen av oss har det. Synes jeg da. Stemora var helt enig i det. ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Skrevet 6. desember 2007 ''min kjære elsker å fyre i ovnen til det blir 28 grader på stua...'' herrejemini!!! Gjør han det for å få deg til å ende opp i bare truse og bh, eller? Jeg hadde ikke maktet slik innetemperatur selv med lett sommerkjole på! *Flirer* Han kan sitte i ullgenser og kose seg og jeg holder på å svette ihjel i singlet... 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Jeg har sagt hun kan jo ha med seg en annen kjole og skifte etterhvert. ) Det hadde nemlig vært veldig koselig å ta noen fine bilder av oss alle fire "foreldre" og ungene sammen, i finstasen. Og da er det jo finest om vi begge har bunad eller at ingen av oss har det. Synes jeg da. Stemora var helt enig i det. ) Ja, det er jeg enig i! Ogsaa fint med slike familiebilder:-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Skrevet 6. desember 2007 Ja, det er jeg enig i! Ogsaa fint med slike familiebilder:-) Vi har ingen bilder av oss alle 6 så det hade vært kos å ha. Selv om vi neppe kommer til å forstørre å henge på veggen akkurat... ;o) 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Vi har ingen bilder av oss alle 6 så det hade vært kos å ha. Selv om vi neppe kommer til å forstørre å henge på veggen akkurat... ;o) Nei, men det er fint aa ha de i en album synes jeg. Arti for ungene ogsaa og ha minner i bilder av hele familien samlet:-) 0 Siter
morsan Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 *Flirer* Han kan sitte i ullgenser og kose seg og jeg holder på å svette ihjel i singlet... *he he* Vi er heldigvis mer på linje når det gjelder innetemperaturen;-) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Å, Gud - har du våkna nå? Har savna det i hele dag, sjøh! Jeg har på meg klær... finkjole eller skjørt og bluse (heter det bluse? Nå så det så marengsaktig ut når jeg skrev det...) Jeg har kjøpt en ny sak i år. Tøttebærta skal sikkert bruke flere forskjellige kjoler, hun elsker å pynte seg med masse forskjellig. Gutta har på seg skjorte og penbukse (ups, nok et innkjøp må til), mannen pynter seg med det samme opplegget som gutta boys. 0 Siter
org Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Jeg gidder ikke trekke i bunaden. Er også livredd for å få ribbefeite på den. Har på vanlige penklær. Langt skjørt og en pen topp. Og forkle når jeg lager mat. 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Skrevet 6. desember 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1196949526' post='3741285] Å, Gud - har du våkna nå? Har savna det i hele dag, sjøh! Jeg har på meg klær... finkjole eller skjørt og bluse (heter det bluse? Nå så det så marengsaktig ut når jeg skrev det...) Jeg har kjøpt en ny sak i år. Tøttebærta skal sikkert bruke flere forskjellige kjoler, hun elsker å pynte seg med masse forskjellig. Gutta har på seg skjorte og penbukse (ups, nok et innkjøp må til), mannen pynter seg med det samme opplegget som gutta boys. Våkna? Nå? Våkna 8:45 av at kjæresten sendte en tekstmelding til meg... Akkurat i tide til at jeg rakk å dusje og spise før jeg dro til byen for en julegaverunde. Fant det jeg skulle også så jeg er veldig fornøyd. ) Fretex hadde dog ikke skisko som passer skiene. ( 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.