Gå til innhold

Hva har du på deg på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Mannen min tar på seg dressen uten jakke.''

Kan vel neppe kalles 'dress' lenger, da! ;-) Det blir nesten som en whisky on on the rocks uten is...;-)

Sant nok ;-)

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

17

• morsan

12

• Lotte :o)

5

• AneM1365380603

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har egentlig bare pleid å ha påen finbukse og en pen topp/skjorte/bluse.

Men i år har jeg tenkt til å kjøpe meg en kjole :o)

Ser litt bedre ut med kjole etter å ha gått ned 10 kg tror jeg :o)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg bruker kjole, og mannen min bruker dress. Han kaster ofte jakka etter en stund. Jeg bruker som regel samme kjolen som til julebordet. I år droppet vi julebordet.

Skrevet

Jeg bruker kjole, og mannen min bruker dress. Han kaster ofte jakka etter en stund. Jeg bruker som regel samme kjolen som til julebordet. I år droppet vi julebordet.

"Han kaster ofte jakka etter en stund. Jeg bruker som regel samme kjolen som til julebordet. I år droppet vi julebordet."

Ut fra dette kan man utlede at han kaster jakka og du dropper kjolen? :-)

Skrevet

Vi har på oss vanlige penklær, dvs ålreit kjole eller skjørt/topp til meg og dress til mannen. Kjole/dress til hhv jentungen og guttungen.

Jeg elsker bunaden min, men for meg blir det helt feil å bruke den på julaften.

AneM1365380603
Skrevet

"Han kaster ofte jakka etter en stund. Jeg bruker som regel samme kjolen som til julebordet. I år droppet vi julebordet."

Ut fra dette kan man utlede at han kaster jakka og du dropper kjolen? :-)

Hmm, jeg vet nå ikke det altså ;) Ikke før etter midnatt i allefall.

Skrevet

vi bruker ikke bunad på julaften, den blir mer brukt til 17 mai,konfirmasjoner,kanskje bryllup og dåp.

jeg pleier å gå i kjole, noe jeg egentlig ikke liker så veldig. eller så er det en finbukse og en pen topp.

men i år føler jeg virkelig ikke for å gå i noe kjole siden magen fortsatt henger nedpå knærene :P så skal gå i tigts og tunika. skal være hos mine foreldre så da føler jeg ikke at det er _så_ nøye så jeg ville vært om vi var hos sambo sine.

småen kommer nok til å gå i kjole :)

Gjest sola mi
Skrevet

Åhhh,,jeg elsker disse trådene som omfatter julen hos folk. Gøy å lese hva andre gjør.

Jeg pynter meg med kjole eller skjørt og mannen i dress uten dressjakke. Den blir for varm etter 10 minutter.

Men det er sjelden jeg får tid til å gå med pensko. Ender som regel barbeint. Dette gjelder hjemme når jeg stadig er på farten fra kjøkken til stua og blir bare trøtt i beina med finsko. På besøk hos andre så tar jeg dem selvsagt på.

Skrevet

Nå må jeg bare spørre altså. Regner dere bunad som mer pyntet enn en skikkelig fin julekjole? Jeg trodde bunad var en ting man liksom var forpliktet til å bruke hvis man hadde og hvis man ikke hadde så slapp man.

Altså jeg synes bunad er fint, men hvis jeg skulle kjøpt så hadde det jo vært for å slippe å kjøpe ny kjole til forskjellige anledninger selv om jeg antagelig hadde synes det var kjedelig å ha på samme kjolen ved hver festlig anledning-

Skrevet

Jeg har som regel en kjole eller skjørt og topp. Har også brukt finbukse og topp til.

Skrevet

Bruker å ha på meg skjørt og en topp/genser, og finsko. Bunad har jeg ikke hørt at noen bruker på julaften, men det er jo også et type pent plagg. Jeg syns det er greit å pynte seg for å markere at det ikke er en helt vanlig dag, men går ikke frenetisk og handler nye klær til jul hvert år.

Skrevet

Samme her. Det fineste man har rett og slett! Hvis ikke bunad -gull, fløyel, glitter og stas!!

Skrevet

Nå må jeg bare spørre altså. Regner dere bunad som mer pyntet enn en skikkelig fin julekjole? Jeg trodde bunad var en ting man liksom var forpliktet til å bruke hvis man hadde og hvis man ikke hadde så slapp man.

Altså jeg synes bunad er fint, men hvis jeg skulle kjøpt så hadde det jo vært for å slippe å kjøpe ny kjole til forskjellige anledninger selv om jeg antagelig hadde synes det var kjedelig å ha på samme kjolen ved hver festlig anledning-

Jeg regner dem på lik linje, Men er ikke bunad skikkelig varmt å gå med en hel kveld når man fyrer litt ekstra?

Skrevet

Hos oss er det tradisjon å skifte til selskapspyntet antrekk rett før middag på julaften, og her betyr det fin kjole eller skjørt/ topp for damer og dress for gutta. Vi er mer dressed down på 1. og 2. juledag, men fremdeles relativ pyntet.

Vi er også en "bunadsfamile", både min og eksens familie, men vi har aldri brukt bunad på julaften. Det er 17. mai, dåp, bryllup og konfirmasjoner som er "bunadsdager" hos oss - og mange skifter faktisk etter middagen i bryllup også!

I år skal vi feire jul her hos meg (i vårt tidligere felles hjem), både eksen, Poden og jeg, og i tillegg kommer foreldrene mine og skal feire med oss. Det er første jul etter at eksen flyttet, og jeg er glad vi er så gode venner at vi kan feire sammen!

Skrevet

Jeg regner dem på lik linje, Men er ikke bunad skikkelig varmt å gå med en hel kveld når man fyrer litt ekstra?

Jeg liker å ha det varmt. :o) Men det hender jeg skifter til noe lettere utpå kvelden ja.

Gjest Elextra
Skrevet

Har aldri før hørt om noen som bruker bunad på julaften. Mannen min kommer fra en familie med bunadstradisjon, men heller ikke der brukes bunaden i julen.

Jeg pleier å ha en pyntet kjole av det litt koselige slaget, ikke samme type som jeg har på julebord, hvor det ofte er litt glamfaktor.

Skrevet

Jeg liker å ha det varmt. :o) Men det hender jeg skifter til noe lettere utpå kvelden ja.

Jeg var i et sommerbryllup en gang der nesten alle gikk svette rundt i bunader:-)

Skrevet

Jeg var i et sommerbryllup en gang der nesten alle gikk svette rundt i bunader:-)

Er det sommerstid og veldig varmt tar jeg noe annet enn bunaden. :o) Men som regel er den helt perfekt på 17. mai her i Trondheim!

Skrevet

Det vil jeg tro :o)

candyqueen_83
Skrevet

Har aldri før hørt om noen som bruker bunad på julaften. Mannen min kommer fra en familie med bunadstradisjon, men heller ikke der brukes bunaden i julen.

Jeg pleier å ha en pyntet kjole av det litt koselige slaget, ikke samme type som jeg har på julebord, hvor det ofte er litt glamfaktor.

Har du eksempel på en koselig kjole? Klarer ikke helt å forestille meg hva det er :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...