Gå til innhold

Hva har du på deg på julaften?

Anbefalte innlegg

candyqueen_83

vi bruker ikke bunad på julaften, den blir mer brukt til 17 mai,konfirmasjoner,kanskje bryllup og dåp.

jeg pleier å gå i kjole, noe jeg egentlig ikke liker så veldig. eller så er det en finbukse og en pen topp.

men i år føler jeg virkelig ikke for å gå i noe kjole siden magen fortsatt henger nedpå knærene :P så skal gå i tigts og tunika. skal være hos mine foreldre så da føler jeg ikke at det er _så_ nøye så jeg ville vært om vi var hos sambo sine.

småen kommer nok til å gå i kjole :)

Tviler på at hun kommer til å gå men :o) Vidunderbarn :o)

Fortsetter under...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

17

• morsan

12

• Lotte :o)

5

• AneM1365380603

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Her pyntes alle mann, men siden ungene fortsatt er litt små, drar vi ikke fram det fineste vi har til voksne. Men det vil vi nok gjøre når sjansen for å få noe i fanget er litt mindre. :-)

Bunad har jeg dog aldri vurdert eller opplevd at noen har på seg.

Annonse

Ungene har "bursdagskjole" på. Jeg kjøper ikke røde speilfløyelskjoler til flerfoldige hundre kroner bare for at det skal hete julekjole.

Jeg har kjole, evnt skjørt og topp, men ikke noe høy paljettfaktor... ;-) Mannen har dressbukse, lys skjorte og slips.

De vi er med i julen pleier å legge lista ca på samme sted.

Vi er ca like pynta på første juledag også. Så kommer joggedressene fram. ;-)

Gjest rullekanin

Bruker ikke bunad, men vi pynter oss ja. Har brukt en buksedress med ulike toppr de siste årene, men i år tror jeg at jeg skal skeie ut å ha på meg skjørt..

Kjepmefint med bunad, men vi har ikke vært vant til å bruke det på julaften bare.

Gjest rullekanin

Nå må jeg bare spørre altså. Regner dere bunad som mer pyntet enn en skikkelig fin julekjole? Jeg trodde bunad var en ting man liksom var forpliktet til å bruke hvis man hadde og hvis man ikke hadde så slapp man.

Altså jeg synes bunad er fint, men hvis jeg skulle kjøpt så hadde det jo vært for å slippe å kjøpe ny kjole til forskjellige anledninger selv om jeg antagelig hadde synes det var kjedelig å ha på samme kjolen ved hver festlig anledning-

Det er noe spesielt med bunaden. Det er noe urnorsk ved den og jeg syns den passer best på 17. mai, bryllup, dåp og konfirmasjon. Ser ikke for meg å sitte i sofaen å gnure med bunad på julaften

Så vidt jeg husker har jeg hatt på meg bunaden noen ganger på julaften, men det begynner å bli en stund siden. Men julaften er absolutt dagen for et pent antrekk i min familie. I år setter gravid-magen min riktignok sine begrensinger, men jeg skal i hvert fall ha på meg kjole, pensko og tynne strømper.

Ungene har "bursdagskjole" på. Jeg kjøper ikke røde speilfløyelskjoler til flerfoldige hundre kroner bare for at det skal hete julekjole.

Jeg har kjole, evnt skjørt og topp, men ikke noe høy paljettfaktor... ;-) Mannen har dressbukse, lys skjorte og slips.

De vi er med i julen pleier å legge lista ca på samme sted.

Vi er ca like pynta på første juledag også. Så kommer joggedressene fram. ;-)

*Hehe* Snuppas kjole kostet 199,- på Tekstilfunn. :o)

Annonse

Gjest Osloboer

Bunad er veldig vanlig å ha julaften! I vår familie bruker flere bunad i julen. Julaften er jo den største festdagen i året da! Jeg har pleid å bruke bunad to ganger i året: Julaften og 17.mai.

Hva skal man med en så dyr drakt, hvis man ikke bruker den?

Bunad er veldig vanlig å ha julaften! I vår familie bruker flere bunad i julen. Julaften er jo den største festdagen i året da! Jeg har pleid å bruke bunad to ganger i året: Julaften og 17.mai.

Hva skal man med en så dyr drakt, hvis man ikke bruker den?

Jeg ble også litt overrasket over hvor mange som synes bunad er i overkant på julaften. Om man ikke "kan" bruke den på julaften, når skal man få brukt den da?

Jeg ble også litt overrasket over hvor mange som synes bunad er i overkant på julaften. Om man ikke "kan" bruke den på julaften, når skal man få brukt den da?

Med slike argumenter burde man jo strengt tatt hatt på seg bunaden ikke bare på julaften, men dertil på nyttårsaften, samt også på den private forlovelsesmiddagen med sin kjære, hva enten den foregår hjemme eller på restaurant! ;-)

Jeg bruker min på 17 mai, åff kårs, ellers er det kun i dåp oh bryllup. Eneste jeg har sett bruke bunad på julaften er Hallo-folket på TV'n. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...