Gå til innhold

Hva har du på deg på julaften?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg bruker min på 17 mai, åff kårs, ellers er det kun i dåp oh bryllup. Eneste jeg har sett bruke bunad på julaften er Hallo-folket på TV'n. :-)

Hehe, akkurat samme her.

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

17

• morsan

12

• Lotte :o)

5

• AneM1365380603

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hehe, akkurat samme her.

- og her! ;-)

Men jeg har da hatt bunaden såpass mange år nå, at den sannelig har blitt brukt mange ganger! Hver 17. mai (minus ett år jeg var høygravid) + mange bryullper, noen barnedåper, samt enkelte andre anledninger knyttet til korsynging og slik (forlengst tilbakelagt stadium....)

Jeg har ikke hatt noen andre festplagg som er brukt så mye! :-D

Skrevet

- og her! ;-)

Men jeg har da hatt bunaden såpass mange år nå, at den sannelig har blitt brukt mange ganger! Hver 17. mai (minus ett år jeg var høygravid) + mange bryullper, noen barnedåper, samt enkelte andre anledninger knyttet til korsynging og slik (forlengst tilbakelagt stadium....)

Jeg har ikke hatt noen andre festplagg som er brukt så mye! :-D

Og tenk hvor mye tid og penger vi har spart på å ikke måtte kjøpe nye klær til hver anledning :-)

Skrevet

I år blir det svart skjørt, svart strømpebukse, svarte "pensko" og svart topp med litt glitter og stas.. :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Med slike argumenter burde man jo strengt tatt hatt på seg bunaden ikke bare på julaften, men dertil på nyttårsaften, samt også på den private forlovelsesmiddagen med sin kjære, hva enten den foregår hjemme eller på restaurant! ;-)

Hehe. For ikke å snakke om på fester som 30- og 40-årslag *S*.

Skrevet

Og tenk hvor mye tid og penger vi har spart på å ikke måtte kjøpe nye klær til hver anledning :-)

JA! Ett år var jeg faktisk i hele FEM brylluper - fra mai til september! Hadde vært helt forferdelig å skulle skaffe kjoler til alle disse. Men det er jo en helt annen sak med hyppig gjenbruk av en bunad enn en kjole:-)

Forøvrig synes jeg at det å skulle bruke bunad på julaften er nesten litt som å skulle iføre seg fotsid gallakjole med bare skuldre og lange selskapshansker! ;-) Det ER tross alt en helt annen type fest enn et stort flott julebord, og også noe helt annet enn en 17. maifeiring.

Skrevet

Hehe. For ikke å snakke om på fester som 30- og 40-årslag *S*.

Ja!!! Det tenkte jeg ikke på! Mulighetene vil jo ingen ende ta, jo! ;-)

Gjest Osloboer
Skrevet

JA! Ett år var jeg faktisk i hele FEM brylluper - fra mai til september! Hadde vært helt forferdelig å skulle skaffe kjoler til alle disse. Men det er jo en helt annen sak med hyppig gjenbruk av en bunad enn en kjole:-)

Forøvrig synes jeg at det å skulle bruke bunad på julaften er nesten litt som å skulle iføre seg fotsid gallakjole med bare skuldre og lange selskapshansker! ;-) Det ER tross alt en helt annen type fest enn et stort flott julebord, og også noe helt annet enn en 17. maifeiring.

Jeg blir helt forskrekket, jeg! Man pynter seg da like høytidelig til en julaften som til et julebord! Jeg pynter meg faktisk ENDA mer til julaften enn til et julebord!

Julaften er faktisk en stor festdag! Jeg pynter vesla i bunad også, jeg, på julaften.

Skrevet

Vi har nå vanlig pentøy på oss på julaften. Ungene fikk nytt juletøy i fjor, og skal vel bruke det samme i år.

Mannen min skal vel ha skjorte og svart bukse, kanksje slips, jeg tar noe jeg har (f.eks. den blusen jeg har hatt på i dag fordi jeg var i kirka.....)

Ungene pynter seg mye, men vi voksne er vel sånn "ganske" pyntet på julaften. Vi pynter oss mer på nyttårsaften enn på julaften!

Skrevet

Jeg blir helt forskrekket, jeg! Man pynter seg da like høytidelig til en julaften som til et julebord! Jeg pynter meg faktisk ENDA mer til julaften enn til et julebord!

Julaften er faktisk en stor festdag! Jeg pynter vesla i bunad også, jeg, på julaften.

Bli så forskrekket du bare gidder! ;-) Det affiserer meg ikke en smule. ;-)

Skrevet

Ikke sant! Jeg var i 4 bryllup i løpet av en sommer, og kunne egentlig ha brukt samme kjole i alle siden ingen venner "overlappet" disse anledningene.. :o) Men jeg er superglad i bunaden min og bruker den mer enn gjerne. I tillegg er jeg så sær at jeg hater å shoppe.. Så hva jeg skulle gjort uten den er et godt spørsmål!

Skrevet

Ikke sant! Jeg var i 4 bryllup i løpet av en sommer, og kunne egentlig ha brukt samme kjole i alle siden ingen venner "overlappet" disse anledningene.. :o) Men jeg er superglad i bunaden min og bruker den mer enn gjerne. I tillegg er jeg så sær at jeg hater å shoppe.. Så hva jeg skulle gjort uten den er et godt spørsmål!

'' I tillegg er jeg så sær at jeg hater å shoppe.. ''

Jeg er også nokså sær på den fronten der;-)

Skrevet

Vi har nå vanlig pentøy på oss på julaften. Ungene fikk nytt juletøy i fjor, og skal vel bruke det samme i år.

Mannen min skal vel ha skjorte og svart bukse, kanksje slips, jeg tar noe jeg har (f.eks. den blusen jeg har hatt på i dag fordi jeg var i kirka.....)

Ungene pynter seg mye, men vi voksne er vel sånn "ganske" pyntet på julaften. Vi pynter oss mer på nyttårsaften enn på julaften!

Nyttårsaften har aldri vært pynte-seg-dag hos oss. :o)

Den deiliglste nyttårsaften jeg har hatt noen gang tror jeg var for 2 år siden da kjæresten og jeg var på alene på ei hytte på fjellet og subbet rundt i ull-undertøy og joggebukse og bare koste oss. :o)

Skrevet

Julebord er _ikke_ bunadsanledning synes jeg. Det bærer fort preg av drikking og rølpefest og der passer ikke bunaden inn.

Julaften er høytid og selskap og her hører bunaden hjemme for meg. :o)

Skrevet

Julebord er _ikke_ bunadsanledning synes jeg. Det bærer fort preg av drikking og rølpefest og der passer ikke bunaden inn.

Julaften er høytid og selskap og her hører bunaden hjemme for meg. :o)

Julebord + bunad = perfekt i "bibelbeltet" - definitivt ikke noe for oss trøndere, haha! ;o)

Skrevet

Jeg har aldri gått i bunad på julaften, ei heller sett noen som har gjort det, men det er vel helt greit det, hvis man har lyst. Jeg bruker bunaden 17. mai, samt i dåp og konfirmasjoner. En sjelden gang har jeg også brukt den ved spesielle jobbrelaterte oppdrag. Den er ikke bekvem å ha på seg over lengre tid, tung og varm.

På julaften bruker jeg kjole eller skjørt med pyntet topp. Mannfolka stiller i dress og slips.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1197236698' post='3745119]

Julebord + bunad = perfekt i "bibelbeltet" - definitivt ikke noe for oss trøndere, haha! ;o)

Julebordsantrekk er den lille sorte eller noe i den duren. Tekkelig bunad hører ikke hjemme blant sprit og fyll! :o)

Skrevet

Julebordsantrekk er den lille sorte eller noe i den duren. Tekkelig bunad hører ikke hjemme blant sprit og fyll! :o)

Jeg har en ny paljettkjole (av alle ting i verden) i skapet!!! Jepp, billig bling-bling fra H&M - lykke for 198 kr! Du har sikkert sett den i stor annonse. Nice, skal konkurrere ut juletreet i år, jeg, haha! :o)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1197237225' post='3745134]

Jeg har en ny paljettkjole (av alle ting i verden) i skapet!!! Jepp, billig bling-bling fra H&M - lykke for 198 kr! Du har sikkert sett den i stor annonse. Nice, skal konkurrere ut juletreet i år, jeg, haha! :o)

Du kom billigere fra det enn det jeg gjorde til jul i fjor da... :o| Og nå henger vel ikke skjørtet på engang! ;o)

Skrevet

Du kom billigere fra det enn det jeg gjorde til jul i fjor da... :o| Og nå henger vel ikke skjørtet på engang! ;o)

Sy det inn da vel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...