clavicula Skrevet 9. juni 2001 Del Skrevet 9. juni 2001 jeg har begynt å trene endel styrke ( ved siden av spinning og aerobic) og lurer på om noen kan hjelpe meg med litt tips... jeg trente håndball i mange år, og lå på to økter om dagen en lang periode, helttil jeg skadet meg ordentlig. Det endte med at jeg fikk treningsforbud som varte i ti mnd, og kroppen forfalt skikkelig. hver gang jeg starta opp igjen gikk jeg ut for hardt, og endte opp med like vond rygg som da jeg starta. MEN, nå har jeg vært flink og kommet godt igang, uten at jeg kjenner noe særlig i ryggen, og vil gjerne fortsette like bra. så, jeg lurte på noen småting...: - jeg trener ca fem dager i uke...hvordan bør jeg splitte kroppen når jeg trener styrke? - jeg vil gjerne gå ned en del kilo, og stramme opp litt...noe spesielt jeg bør tenke på under trening? -særlig styrkedelen... - kan effidrin eller lignende hjelpe til med å gi bedre resultater hvis det brukes riktig? på forhånd; tusen millioner takk:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 10. juni 2001 Del Skrevet 10. juni 2001 Hei, du bør trene lett og ofte. Du kan splitte programmet slik du ønsker, det viktige er at du øker uke for uke og har en oppadgående progresjon. Slanking og formøkning er forskjellige målsetninger, og du bør trene mot en av dem av gangen.http://www.trim.no/trening/treningseffekt.shtml 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.