Gå til innhold

styrketrening

clavicula

Anbefalte innlegg

jeg har begynt å trene endel styrke ( ved siden av spinning og aerobic) og lurer på om noen kan hjelpe meg med litt tips... :)

jeg trente håndball i mange år, og lå på to økter om dagen en lang periode, helttil jeg skadet meg ordentlig. Det endte med at jeg fikk treningsforbud som varte i ti mnd, og kroppen forfalt skikkelig. hver gang jeg starta opp igjen gikk jeg ut for hardt, og endte opp med like vond rygg som da jeg starta.

MEN, nå har jeg vært flink og kommet godt igang, uten at jeg kjenner noe særlig i ryggen, og vil gjerne fortsette like bra. så, jeg lurte på noen småting...:

- jeg trener ca fem dager i uke...hvordan bør jeg splitte kroppen når jeg trener styrke?

- jeg vil gjerne gå ned en del kilo, og stramme opp litt...noe spesielt jeg bør tenke på under trening? -særlig styrkedelen...

- kan effidrin eller lignende hjelpe til med å gi bedre resultater hvis det brukes riktig?

på forhånd;

tusen millioner takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...