Skruf1365381135 Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Noen som vet og kan fortelle meg ka herda fett er?? Har hørt mye snakk om det....og spesielt fra bestemor mi som er i mot det 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Det er det som også blir kalt transfett, finne massevis av artikler om det. Det er fett som blir varmet og dermed herdet (eller husker jeg feil nå?) og er vanskeligere for kroppen å ta opp enn "vanlig" fett, og dermed gjør folk mer overvektige. 0 Siter
Orio Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Det er det som også blir kalt transfett, finne massevis av artikler om det. Det er fett som blir varmet og dermed herdet (eller husker jeg feil nå?) og er vanskeligere for kroppen å ta opp enn "vanlig" fett, og dermed gjør folk mer overvektige. Jeg trodde transfett var det samme som "delvis herdet vegetabilsk fett"? 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Jeg trodde transfett var det samme som "delvis herdet vegetabilsk fett"? Ser ut som både delvis og helt herdet vegetabilsk fett er transfett: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322679 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Jeg trodde transfett var det samme som "delvis herdet vegetabilsk fett"? Det stemmer også, derfor det selges så mye mat ennå som inneholder det. Tror ikke jeg har sett noe som som det står "transfett" på, men derimot herdet eller delvis herdet vegetabilsk fett. Så det har mange navn men er samme"svineriet" alt sammen :-). 0 Siter
Jølsen Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Det er det som også blir kalt transfett, finne massevis av artikler om det. Det er fett som blir varmet og dermed herdet (eller husker jeg feil nå?) og er vanskeligere for kroppen å ta opp enn "vanlig" fett, og dermed gjør folk mer overvektige. Transefett, ha ha :-) Men det er sant som du sier. 0 Siter
Sofline Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Det er det som også blir kalt transfett, finne massevis av artikler om det. Det er fett som blir varmet og dermed herdet (eller husker jeg feil nå?) og er vanskeligere for kroppen å ta opp enn "vanlig" fett, og dermed gjør folk mer overvektige. Tull og tøys! :-) Jeg bor i Danmark og her er det forbudt å selge matvarer med transfett i. Men det er ingen problemer i å finne mat med herdet fett i. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Eg trodde det var det samme som metta fett, men skjønner at eg har tatt feil... :-) Mvh 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 Tull og tøys! :-) Jeg bor i Danmark og her er det forbudt å selge matvarer med transfett i. Men det er ingen problemer i å finne mat med herdet fett i. Så det er bare ordet "transfett" som er forbudt? Syns nå man snakket om at Norge (igjen!!) er treige med å forby noe som er forbudt andre steder. For transfett finnes jo ikke her i landet heller... og myndighetene prøver jo ikke å få det vekk heller.. 0 Siter
Sofline Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 Så det er bare ordet "transfett" som er forbudt? Syns nå man snakket om at Norge (igjen!!) er treige med å forby noe som er forbudt andre steder. For transfett finnes jo ikke her i landet heller... og myndighetene prøver jo ikke å få det vekk heller.. Produsentene skriver selvsagt ikke transfett på produktene for da ville ingen kjøpe dem, men det er mindre transfett å få kjøpt nå enn det var før (margarin inneholder f.eks. ikke transfett lenger). Danmark er det eneste landet som har forbudt transfett, men det blir det nok også slutt på her på grunn av teite EU-regler (EU-domstolen mener at forbudet "hindrer fri handel"). 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 Produsentene skriver selvsagt ikke transfett på produktene for da ville ingen kjøpe dem, men det er mindre transfett å få kjøpt nå enn det var før (margarin inneholder f.eks. ikke transfett lenger). Danmark er det eneste landet som har forbudt transfett, men det blir det nok også slutt på her på grunn av teite EU-regler (EU-domstolen mener at forbudet "hindrer fri handel"). åh i helvete som jeg hater EU... mange fargestoffer er plutselig tillatt her igjen pga samme idiotiske argumentet. Så barn får i seg ting de blir hyperaktive av, og som forskere VET at er årsaken til hyperaktivitet, men hva skjer? Jo det blir lovlig igjen.. Hvis noen husker spiderman-isen som var så blå at en guttunge hadde tissa blått av den... den fargen var forbudt her i landet før. 0 Siter
Sofline Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 åh i helvete som jeg hater EU... mange fargestoffer er plutselig tillatt her igjen pga samme idiotiske argumentet. Så barn får i seg ting de blir hyperaktive av, og som forskere VET at er årsaken til hyperaktivitet, men hva skjer? Jo det blir lovlig igjen.. Hvis noen husker spiderman-isen som var så blå at en guttunge hadde tissa blått av den... den fargen var forbudt her i landet før. Tragisk.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.