Gå til innhold

Joggesko med pigg - igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stakk innom G-sport i dag og spurte på joggesko med pigg. de eneste de hadde som hadde pigg fra produsenten begynte på str. 40... Jeg så litt oppgitt på selgeren og lurte på om det var sånn at damer ikke skal jogge om vinteren, han lurte like mye som meg. :o)

De kunne pigge opp sko så lenge sålen var tykk nok, men den ene mente at om piggene var for lange så var det en fare for at de kunne komme _opp_ gjennom sålen ved stor belastning (nå veier jeg bare 54 kg...) så de piggene var ment for å gå is, ikke løpe. Den andre selgeren mente at det var ikke noe problem å løpe med de lange piggene. Så ikke vet jeg. Har ikke kjøpt piggsko ennå i alle fall. Jeg prøvde et par de kunne pigge opp, men synes ikke helkappen var støttende nok.

Noen med erfaring her?

Skrevet

Jeg bruker Merrell-sko med brodder, jeg, har du prøvd?

Skrevet

Hvor får man kjøpt disse?

Skrevet

Hvor får man kjøpt disse?

Jeg mener det er G-sport jeg har kjøpt mine i, men var det ikke Skoringen Lillemus fant ut før idag tro?

Brodder får du kjøpt på sportsforretninger og sikkert andre steder også (apoteket, faktisk!).

Skrevet

http://www.loplabbet.no/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&category_id=4&product_id=79&Itemid=31

Jeg anbefaler deg å sjekke Intersport og XXL i tillegg. Merrell og Lowa har meget gode sko. Du skal ikke spørre etter løpesko, det er ikke det du trenger. Med løpesko, så forstår vel betjeningen konkurransesko...og de har besett lange pigger.

Jeg ser for meg at du trenger type terrengsko med kortere pigger, ala den jeg la ut link til.

Skrevet

Har ikke prøvd noen sko med brodder ennå. Var første gangen jeg tittet på det i dag. Må vel prøve en annen kejde + Løplabbet antar jeg.

Hvor fikk du pigget dem opp? Eller var de kjøpt med pigg?

Skrevet

Jeg mener det er G-sport jeg har kjøpt mine i, men var det ikke Skoringen Lillemus fant ut før idag tro?

Brodder får du kjøpt på sportsforretninger og sikkert andre steder også (apoteket, faktisk!).

Brodder har jeg, men nå snakker jeg om joggesko med pigger i sålen. Er det noe behagelig å løpe med løsbrodder da? Sånne med gummianordning som går rundt hele skoen.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196969726' post='3741597]

http://www.loplabbet.no/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&category_id=4&product_id=79&Itemid=31

Jeg anbefaler deg å sjekke Intersport og XXL i tillegg. Merrell og Lowa har meget gode sko. Du skal ikke spørre etter løpesko, det er ikke det du trenger. Med løpesko, så forstår vel betjeningen konkurransesko...og de har besett lange pigger.

Jeg ser for meg at du trenger type terrengsko med kortere pigger, ala den jeg la ut link til.

Nja... Det er vel helst isholke og asfalt jeg kommer til å bruke piggskoene på, ikke i marka. Må ta en tur innom Løplabbet i neste uke, tror ikke de var eksperter der jeg var i dag, for å si det sånn... :o) Men veldig hyggelige da!

Skrevet

Hva med å prøve med løspigger først, og så investere i piggsko dersom det ikke funker? Det er vel ikke SÅ mange ganger i løpet av en vinter du skal ut og løpe på isen, eller?

Skjønt, det kan hende jeg undervurderer vinteren i trøndelag nå altså. Her i vest klarer jeg meg fint uten, for å si det sånn (*kikker ut på regnet*).

Skrevet

På Clas Ohlson finnes det avtagbare pigger til å feste under skoene.

Skrevet

Hva med å prøve med løspigger først, og så investere i piggsko dersom det ikke funker? Det er vel ikke SÅ mange ganger i løpet av en vinter du skal ut og løpe på isen, eller?

Skjønt, det kan hende jeg undervurderer vinteren i trøndelag nå altså. Her i vest klarer jeg meg fint uten, for å si det sånn (*kikker ut på regnet*).

Du undervurderer føret her gitt. Her hvor jeg bor er det blankis halve vinteren omtrent. Det kan være bart og fint andre steder, her er det hålke, hålke og hålke.

Skrevet

Har ikke prøvd noen sko med brodder ennå. Var første gangen jeg tittet på det i dag. Må vel prøve en annen kejde + Løplabbet antar jeg.

Hvor fikk du pigget dem opp? Eller var de kjøpt med pigg?

En billigere versjon av joggesko med pigger; kjøp et par som ikke koster skjorta, og ta dem med til verkstedet, 50 m fra parkeringsplassen på jobb, de pigger sko for ca 100,-

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196972395' post='3741674]

En billigere versjon av joggesko med pigger; kjøp et par som ikke koster skjorta, og ta dem med til verkstedet, 50 m fra parkeringsplassen på jobb, de pigger sko for ca 100,-

Borte ved bensinstasjonen? De tar ikke mer enn en hundrings på G-sport heller. :o) Jeg tør forøvrig ikke utsette knær og hofter for "billige" joggesko...

Skrevet

Brodder har jeg, men nå snakker jeg om joggesko med pigger i sålen. Er det noe behagelig å løpe med løsbrodder da? Sånne med gummianordning som går rundt hele skoen.

Jeg har et par som er som grovt sandpapir, ikke pigger, og de er kjempebra. Nå springer ikke jeg på bare blåholke, da, til det har jeg blitt for pinglete... De med "sandpapir" har jeg fått, så jeg vet ikke hvor de er kjøpt.

Ei venninne bruker vanlige brodder, og synes det er helt greit.

Ellers er nok Løpelabben en god start, de burde vite hvor man evt pigger sko. Ikke at jeg helt skjønner at det kan bli helt OK, men.

Skrevet

Jeg har et par som er som grovt sandpapir, ikke pigger, og de er kjempebra. Nå springer ikke jeg på bare blåholke, da, til det har jeg blitt for pinglete... De med "sandpapir" har jeg fått, så jeg vet ikke hvor de er kjøpt.

Ei venninne bruker vanlige brodder, og synes det er helt greit.

Ellers er nok Løpelabben en god start, de burde vite hvor man evt pigger sko. Ikke at jeg helt skjønner at det kan bli helt OK, men.

Jeg skal prøve med løspigg neste onsdag om det er hålke fremdeles da så får jeg se hva jeg gjør. :o)

Skrevet

Jeg skal prøve med løspigg neste onsdag om det er hålke fremdeles da så får jeg se hva jeg gjør. :o)

Hm, joggeskoprodusentene burde laget en egen trøndelagsjoggesko - de er jo veldig mye holkeføre i disse traktene! :-)

Få høre åssen det gikk, da.

Skrevet

Borte ved bensinstasjonen? De tar ikke mer enn en hundrings på G-sport heller. :o) Jeg tør forøvrig ikke utsette knær og hofter for "billige" joggesko...

Har du prøvd å kontakte de store importørene av joggesko, slik som Adidas, Nike og Asics? Det kunne jo kanskje være verdt det.

Skrevet

Har du prøvd å kontakte de store importørene av joggesko, slik som Adidas, Nike og Asics? Det kunne jo kanskje være verdt det.

Jeg tror ikke importørene har såpass til fagkunnskaper? Ser for meg at de bare sørger for å få skoene til landet og ut til butikkene, men det er kanskje ikke sånn?

Må ta kontakt med Løplabbet tror jeg, de skal ha skikkelig peiling visstnok.

Skrevet

Jeg tror ikke importørene har såpass til fagkunnskaper? Ser for meg at de bare sørger for å få skoene til landet og ut til butikkene, men det er kanskje ikke sånn?

Må ta kontakt med Løplabbet tror jeg, de skal ha skikkelig peiling visstnok.

Jeg hadde i sin tid mye kontakt med en av disse importørene, og de hadde god peil på sko. Men det kan jo ha vært tilfeldig, at min kontaktperson var oppegående på det området.

Skrevet

Jeg hadde i sin tid mye kontakt med en av disse importørene, og de hadde god peil på sko. Men det kan jo ha vært tilfeldig, at min kontaktperson var oppegående på det området.

Har sendt mail til Løplabbet nå, avventer et evt. svar derfra før jeg evt. tar kontakt med noen andre. Men takk for forslaget - jeg kan jo høre med dem uavhengig av Løplabbet selvfølgelig! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...