hare1365380455 Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Takk for tips! Med andres ønsker kommer jeg gjerne på hva jeg ønsker meg selv. :-) Og det er....? 0 Siter
Sofline Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Skrevet 6. desember 2007 Og det er....? Mye som er nevnt i denne tråden... :-) 0 Siter
vanilje Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 www.gavermedmening.no www.gaversomforandrerverden.no Jeg hadde ikke sagt nei om noen hadde kjøpt noen kyllinger i gave :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 Så kjekt! Minsten her i huset hadde birsdag for noen uker siden. Jeg kledde ham i skjorte og en fin fløyelsbukse. Han fikk også litt styling gel i håret og var riktig så fin. Jeg ble litt satt ut da denene etter den andre kom i bursdag i helt vanlige klær. Det var ikke en litt fin dongeri bukse engang... Men slitte og skitne!? Tykke store stygge gensere hadde de også. Jentene kom i flotte kjoler så disse guttene stod virkelig ikke i stil. Hvorfor pynter ikke barna seg når de skal i bursdag?? Dette var en 5 års bursdag... Saken stiller seg litt annerledes når de blir eldre, da skal man ha på kule klær. Men selv ikke storebror får gå i slitte domgeribukser i bursdag.. Det samme opplevde vi i våre barns bursdager i høst. Snuppa fylte 7 år og samtlige småjenter kom i finkjole og var sååå skjønne! Poden fylte 9 år og noen av guttene hadde svart bukse, ingen hadde skjorte (jo, en! og han var til gjengjeld drittøff med hatt og greier!) en del hadde til og med helt vanlige slitte dongeribukser og en vanlig hettegenser... Jeg ble litt skuffa jeg, men viste det ikke da. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 www.gavermedmening.no www.gaversomforandrerverden.no Jeg hadde ikke sagt nei om noen hadde kjøpt noen kyllinger i gave :-) Hehe, jeg gir foreldrene mine myggnetting. (De får noe annet også.) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 Ønsk deg noe unyttig! Ingen ting er som å få en liten luksusgjenstand du ikke tar deg råd til selv, det være seg alt fra en ekslusiv såpe til dyre smykker eller vesker, mener 0 Siter
Orio Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 Parfyme. Toalettmappe. Champagneglass + champagne (jeg så noen lekre glass i høst som jeg har veldig lyst på). Favorittvin/likør/brennevin. Lekkert undertøy. Myk og god pyjamas. Morgenkåpe. Deilige badeoljer etc. hvis du har badekar. 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 Ser du har faatt mange gode tips allerede! Hva med abonnement paa et blad, Det Nye eller noe? 0 Siter
Enina Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 Smoothie-blender verdens mest unyttige ting. Ja folk er jo forskjellige. Jeg ønsker meg det, for jeg har liggende litervis med selvplukka bjørnebær, rips, jordbær og bringebær på fryseren, og jentene her i huset ELSKER smoothie!! Desverre har jeg bare en stavmixer og må dermed lage smoothien i flere omganger, noe som er tidkrevende og sølete. Så jeg ønsker meg det, og tenkte bare at det var et forslag..? 0 Siter
Jølsen Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 Hva du skal ønske deg? Det hørtes forferdelig barnslig og bortskjemt ut. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 Hva du skal ønske deg? Det hørtes forferdelig barnslig og bortskjemt ut. Ikke mange godord fra deg ikveld, altså! 0 Siter
Jølsen Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 Ikke mange godord fra deg ikveld, altså! Hvorfor skal man si det folk vil høre? Det er ikke slik verden fungerer. Jeg synes det virker forferdelig bortskjemt ut å spørre hva man skal ønske deg. Det tyder på at man allerede har alle de materielle tingene man trenger, så mye at man faktisk må spørre folk om hva man skal ønske seg?! Nei fy fader, det blir for dumt. Ønsk deg heller at alle verdens mennesker skal ha god helse og håp at dette skal gå i orden. Materielle ting betyr svært lite. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 Hvorfor skal man si det folk vil høre? Det er ikke slik verden fungerer. Jeg synes det virker forferdelig bortskjemt ut å spørre hva man skal ønske deg. Det tyder på at man allerede har alle de materielle tingene man trenger, så mye at man faktisk må spørre folk om hva man skal ønske seg?! Nei fy fader, det blir for dumt. Ønsk deg heller at alle verdens mennesker skal ha god helse og håp at dette skal gå i orden. Materielle ting betyr svært lite. Enig! Men å dømme andre mennesker fører aldri frem! Vi lever i en forferdelig materialistisk verden, og alt vi kan gjøre er å gå foran som et godt forbilde... Gode forbilder fordømmer aldri andre, de bare er der med sitt gode vesen. Er du adventist, forresten? 0 Siter
Jølsen Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 Enig! Men å dømme andre mennesker fører aldri frem! Vi lever i en forferdelig materialistisk verden, og alt vi kan gjøre er å gå foran som et godt forbilde... Gode forbilder fordømmer aldri andre, de bare er der med sitt gode vesen. Er du adventist, forresten? Jeg er ikke adventist nei. Jeg er religiøs, og praktiserer. Enig med deg det du sier om materialisme, det er forferdelig å se hvordan folk faktisk må spørre hva de skal ønske deg fordi de da tilsynelatende har det de trenger fra før. Folk burde ønske helse og lykke for sin neste, og slutte å være så forferdelig egoistisk. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 Jeg er ikke adventist nei. Jeg er religiøs, og praktiserer. Enig med deg det du sier om materialisme, det er forferdelig å se hvordan folk faktisk må spørre hva de skal ønske deg fordi de da tilsynelatende har det de trenger fra før. Folk burde ønske helse og lykke for sin neste, og slutte å være så forferdelig egoistisk. Jeg har også alt jeg trenger og sikkert mer til, så jeg kjøpte en julegave til meg selv, jeg skal bli fadder for en baby, gjennom SOS-barnebyer! Alle mine tre barn har vært faddere til de ble 18 år, så nå er det min tur til å se et barn vokse opp. Barna vil jo gjerne glede sine foreldre med gaver, og de er dritlei av "snille barn", så noen ønsker må jeg hoste opp....Dessuten, har jeg lært dem at det er bedre å gi enn å få, he, he. Og jeg kan se i mine barns øyne forventninger, om at gaven falt i smak, og det er nydelige øyeblikk! 0 Siter
Jølsen Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har også alt jeg trenger og sikkert mer til, så jeg kjøpte en julegave til meg selv, jeg skal bli fadder for en baby, gjennom SOS-barnebyer! Alle mine tre barn har vært faddere til de ble 18 år, så nå er det min tur til å se et barn vokse opp. Barna vil jo gjerne glede sine foreldre med gaver, og de er dritlei av "snille barn", så noen ønsker må jeg hoste opp....Dessuten, har jeg lært dem at det er bedre å gi enn å få, he, he. Og jeg kan se i mine barns øyne forventninger, om at gaven falt i smak, og det er nydelige øyeblikk! Du har rett, det er absolutt bedre å gi enn å få :-) God jul! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 Du har rett, det er absolutt bedre å gi enn å få :-) God jul! Og en riktig god jul til deg og dine! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 Jeg kom en bra DOL-julegave; at Jølsen (inkludert individets 50 andre nick), medisinerer det lille som finnes under topplokket, slik at trivselen stiger i takt med at vi nærmer oss et nytt år og nye muligheter. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1197051734' post='3742772] Jeg kom en bra DOL-julegave; at Jølsen (inkludert individets 50 andre nick), medisinerer det lille som finnes under topplokket, slik at trivselen stiger i takt med at vi nærmer oss et nytt år og nye muligheter. Og det synes du er greit sagt? Hva jølsen enn er, så er det ikke berettiget direkte ondskap fra din side! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.