Gå til innhold

Problemer med format på bilder ved utskrift

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg holder på å lage julekort og har satt sammen en liten fotomontasje i Paint.net. Problemet er at når bildene skrives ut, så endres formatet på dem, dvs de strekkes, slik at ikke ungene ser sånn ut som de gjør i virkeligheten. Aner ikke årsaken. Det samme skjer når jeg skal skrive ut enkeltbilder også, både via Paint.net, Windows Fotogalleri eller Adobe Photoshop. Jeg har widescreenskjerm, og når jeg f.eks. ber om et nytt dokument i str. 15 x 15 cm, så blir det på skjermen ikke kvadratisk rektangulært. Når jeg så lager julekortet i det nye dokumentet og så ser bildene fine ut på skjermen, men når de blir skrevet ut, i 15 x15, blir personene strukket ut, slik at det blir feil proporsjoner. Forsøkte å endre målene på den nye ruta slik at det så kvadratisk ut på skjermen, men da jeg skrev dette ut, så blei det skrevet ut som et rektangel , og proporsjonene blei feil igjen.

Jeg tenker ikke å skrive ut bildene selv, men å sende til fremkalling, men er jo selvsagt usikker på hva jeg skal sende for at jeg skal få riktig tilbake... Syns også det er tungvindt å ikke kunne skrive ut direkte. Kan ikke skjønne at dette skal ha noe med widescreen-skjermen min å gjøre, men kan ikke se noen annen forklaring heller...

Noen som kan hjelpe - litt raskt?

Fortsetter under...

Gjest Gurojenta

Jeg synes det høres ut som det har noe med skjermen din å gjøre jeg, siden bildene strekkes ut på papir når du har de fine på skjermen og omvendt. Du har ikke mulighet til å stille på skjermen din for å endre innstillingen bare for å sjekke da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...