Gå til innhold

Takkekort i forb. med bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest ainanana
Skrevet

Hva er vanlig å skrive? Har dere noen tips?

F.eks. hvis noen gir en fin gave, hva skriver dere da?

og gavekort?

Og penger?

Blir litt rart å si takk for gaven når det er penger en har fått, og samtidig blir det litt "griskt" å si takk for pengene...

Er det greit å si: Takk for oppmerksomheten i anledning vår bryllup?

Skrevet

Det er da helt greit å skrive takk for gaven også når dere har fått penger eller gavekort, det er jo også en gave. Har dere fått en ting kan dere også skrive "tusen takk for det fine bildet". "Takk for oppmerksomheten" blir litt tamt, synes jeg.

Selv synes jeg det er hyggelig hvis gaven er nevnt, som i "takk for det fine bildet", det viser på en måte at dere har tatt dere bryet med å holde rede på hvem som ga hva.

Skrevet

''Blir litt rart å si takk for gaven når det er penger en har fått, og samtidig blir det litt "griskt" å si takk for pengene''

De gir penger og da takker man -tusen takk for pengegaven. Ikke noe galt i det synes jeg. Dere kan også bare skrive tusen takk for gaven. :)

Jeg synes det er litt fint om det står hva man takker for ,altså hva de fikk. Det viser at du "husker" hva dere fikk av hvem.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Jeg er sær og kravstor når det gjelder takkekort og jeg legger alltid merke til om takkekortene er hastverk og gjort bare for å få det unna.

Jeg synes man bør skrive hva man takker for, altså "Takk for den flotte vasen vi fikk i anledning vårt bryllup." Gjerne også med noe tillegg hvis man ønsker det sånn som "Den blir flott å sette sommerblomster i." Men dette er ikke noe man må ha med.

Men det som er hyggelig er å skrive til de som var gjester selve dagen "Takk for at dere var med og gjorde dagen vår minnerik." eller noe sånt.

Til folk man kanskje ble litt overrasket over å få gave fra er det hyggelig å skrive "Det var hyggelig at du/dere husket på oss."

Får man penger synes jeg man fint kan skrive "pengegaven".

Skrevet

Jeg er sær og kravstor når det gjelder takkekort og jeg legger alltid merke til om takkekortene er hastverk og gjort bare for å få det unna.

Jeg synes man bør skrive hva man takker for, altså "Takk for den flotte vasen vi fikk i anledning vårt bryllup." Gjerne også med noe tillegg hvis man ønsker det sånn som "Den blir flott å sette sommerblomster i." Men dette er ikke noe man må ha med.

Men det som er hyggelig er å skrive til de som var gjester selve dagen "Takk for at dere var med og gjorde dagen vår minnerik." eller noe sånt.

Til folk man kanskje ble litt overrasket over å få gave fra er det hyggelig å skrive "Det var hyggelig at du/dere husket på oss."

Enig.

Gjest Vinterstorm
Skrevet

Vi vil få takke for oppmerksomheten "Julie" fikk på sin dåpsdag.

Hilsen Julie med familie.

Takk for oppmerksomheten "Julie" fikk på sin dåpsdag.

Hilsen Julie m/familie.

Gjest Vinterstorm
Skrevet

Vi vil få takke for oppmerksomheten "Julie" fikk på sin dåpsdag.

Hilsen Julie med familie.

Takk for oppmerksomheten "Julie" fikk på sin dåpsdag.

Hilsen Julie m/familie.

.

Gjest louise444
Skrevet

Jeg syns det ikke alltid passer å ramse opp hva man fikk,

for enkelte har gitt meg masse, f.eks. en billedramme, en vase, et sølvfat og seks krystallglass.

Hva skal jeg skrive da: Tusen takk for den flotte billedrammen, vasen, sølvfatet og de seks krystallglassa vi fikk til bryllupet vårt? Det høres liksom så overdrevent ut, er da mye bedre å skrive takk for de flotte gavene vi fikk??

Gjest Gurojenta
Skrevet

Jeg syns det ikke alltid passer å ramse opp hva man fikk,

for enkelte har gitt meg masse, f.eks. en billedramme, en vase, et sølvfat og seks krystallglass.

Hva skal jeg skrive da: Tusen takk for den flotte billedrammen, vasen, sølvfatet og de seks krystallglassa vi fikk til bryllupet vårt? Det høres liksom så overdrevent ut, er da mye bedre å skrive takk for de flotte gavene vi fikk??

Joda, man kan jo ikke bruke hele takkekortet på å ramse opp alle gavene, det kan bli litt mye selvsagt.

Men er det f.eks deler av en serie alt sammen kan man skrive "Takk for alle delene vi fikk i xxxx-serien..." Man kan gjøre det mer personlig enn bare "takk for gaven/oppmerksomheten". Hvis jeg hadde måttet skrive "takk for gavene" hadde jeg garantert ført på en mer personlig setning under som enten sa noe mer om gavene eller noe direkte til giveren.

Skrevet

Jeg må tilstå at "takk for oppmerskomheten", er noe jeg forbinder med en blomsterbukett eller et pent kort. Det er litt vagt.

Jeg synes du helst skal skrive "takk for (den konkrete tingen, feks vasen/pengene/sølvtøyet)". Om du ikke vil være så konkret, bør du skrive noe sånt som "takk for den flotte gaven".

Jeg liker å føye til noe sånt som "Vi er glade for at dere ville feire dagen med oss" el.l., men det er selvsagt høyst valgfritt.

Gjest Mener jeg i dag
Skrevet

Jeg synes godt du kan si "takk for gaven".

Penger er også en gave.

:)

Skrevet

Vel, det er ikke alle som har tid til å sitte å mikke med å skrive hva de fikk eksakt i bryllupet sitt. Skal man skrive 1700 ulike takkekort da?

"Takk for oppmerksomheten vi fikk i anledning vårt bryllup. Hilsen Knoll og Tott."

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg er helt enig med de som mener at det personlige er best. Det viser omtanke for giveren ! De aller fleste bruker tid for å finne en gave til brudeparet, så det minste enn kan forvente tilbake er at dere setter av litt tid til takkekort....;)

Skrevet

Jeg er helt enig med de som mener at det personlige er best. Det viser omtanke for giveren ! De aller fleste bruker tid for å finne en gave til brudeparet, så det minste enn kan forvente tilbake er at dere setter av litt tid til takkekort....;)

Ikke hvis man har 1700 gjester i bryllupet. Da skriver man "takk for oppmerksomheten."

hidi, the scorpion
Skrevet

Ikke hvis man har 1700 gjester i bryllupet. Da skriver man "takk for oppmerksomheten."

Uenig.

Da skriver man over flere dager/uker. Hvem har så mange gjester, forresten?

Gjest louisennnnnnnnn
Skrevet

Ja, helt klart. Det tar sin tid å skrive så mange takkekort :D Selv har jeg strevd i en måned med mine 300.... men for å få det til å høres litt koseligere ut skrev jeg ting som takk for den flotte gaven og sånt.

Skrevet

Uenig.

Da skriver man over flere dager/uker. Hvem har så mange gjester, forresten?

Veldig vanlig å ha så mange gjester i enkelte land. Jeg er uenig med deg i at man skriver de over flere uker, måneder. Blir bare dumt.

Takk for oppmerksomheten i forbindelse fredag 7. desember, nå har jeg andre ting å gjøre enn å sitte på et diskusjonsforum. Kos deg :-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Veldig vanlig å ha så mange gjester i enkelte land. Jeg er uenig med deg i at man skriver de over flere uker, måneder. Blir bare dumt.

Takk for oppmerksomheten i forbindelse fredag 7. desember, nå har jeg andre ting å gjøre enn å sitte på et diskusjonsforum. Kos deg :-)

Har du et liv utenom?

Du er bare innom for å være litt ekkel og så forlate åstedet...!

Skrevet

De fleste takkekort jeg har sett har beskrevet gaven, f.eks. takk for blomstene, takk for cd'n, takk for det fine serviset etc. Synes også forslaget om å skrive pengegave (ikke ordet "pengene") er bra.

Gjest llllffff
Skrevet

Det er da helt greit å skrive takk for gaven også når dere har fått penger eller gavekort, det er jo også en gave. Har dere fått en ting kan dere også skrive "tusen takk for det fine bildet". "Takk for oppmerksomheten" blir litt tamt, synes jeg.

Selv synes jeg det er hyggelig hvis gaven er nevnt, som i "takk for det fine bildet", det viser på en måte at dere har tatt dere bryet med å holde rede på hvem som ga hva.

Takk for den flotte gaven kan man kanskje si om man har mottatt gavekort/sjekk med et betydelig beløp?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...