Gå til innhold

Hvilke forsikringer trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest Nyutflyttet
Skrevet

Jeg har nylig flyttet hjemmefra og har etterhvert skjønt at jeg må forsikre meg selv.

Men hvilke forsikringer trenger man egentlig? Selskapene er jo bare ute etter å selge så jeg tør ikke stole på det de anbefaler.

Jeg har bil, planlegger å kjøpe leilighet sammen med kjæresten min og har fast jobb.

Har bilforsikring og reiseforsikring. Men trenger jeg både ulykke/invaliditet, uførhet og død? For meg høres ulykke/invaliditet og uførhet omtrent likt ut. Hva er egentlig forskjellen?

Dere som er så fornuftige vet sikkert mer om dette enn meg.

Takker på forhånd for svar.

Skrevet

Bilforsikring og hus/innboforsiktring er vanlig.

Vet ikke hvor vanlig det er med uføreforsikring, det er vel i tilfelle tap av arbeidsevne, og du har dårlig opptjening i folketrygden

Skrevet

Uføre/invaliditet er kjekt å ha, men har du ikke barn (=livsarvinger) så har du ikke bruk for livsforsikring etter min mening.

Gjest Nyutflyttet
Skrevet

Uføre/invaliditet er kjekt å ha, men har du ikke barn (=livsarvinger) så har du ikke bruk for livsforsikring etter min mening.

Trenger jeg ikke livsforsikring når jeg og kjæresten kjøper leilighet sammen? Slik at dersom jeg dør så slipper hun å bli kastet ut?

Skrevet

Trenger jeg ikke livsforsikring når jeg og kjæresten kjøper leilighet sammen? Slik at dersom jeg dør så slipper hun å bli kastet ut?

Da tegner dere gjeldsforsikring.

Skrevet

Jeg har innbo, reise, ulykke og uføreforsikring (har ikke bil). Siden jeg ikke har barn har jeg ikke noen livsforsikring.

Er du under 26 år når du blir ufør og ikke har noen særordning får du 113000 i året.

Dersom du skal jobbe så lønner det seg å sjekke med arbeidsplassen eller fagforeninga om de har noe å tilby. Selv har jeg rimelig forsikring gjennom boligbyggelaget i byen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...