Gå til innhold

Får en tilleggene i lønna når du er syk?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke i form i dag

Jobber turnus, og har jobbhelg. Føler meg ikke i form og vurderer hvorvidt jeg skal gå på jobb. Har jeg krav på helge, kveldstillegg når jeg er syk, eller er det da bare grunnlønna som gjelder? Har fast turnus i 100% stilling. Lønna er gjennomsnittsberegnet, slik at jeg får samme utbetaling hver mnd inkludert tilleggene.

Fortsetter under...

Gjest ikke i form i dag

Du vet vel ikke enda om du må bli borte hele helgen? Jeg er ikke sikker på det med tilleggene, men du kan se om sidene til fagforeningen har noe.

Har bestemt meg til å dra på jobb selv om formen er dårlig. Vondt i hele kroppen, men får så dårlig samvittighet fordi vi er så i mangel på folk. Har vært mye stress og sykefravær de siste måndene på min arbeidsplass. Jeg er av den typen som sjelden er borte fra jobb, sliter meg heller ut på en måte. Det med tilleggene har jeg ikke peiling på, fant ikke noe konkret på fagforeningen heller.

Gjest god bedring

Har bestemt meg til å dra på jobb selv om formen er dårlig. Vondt i hele kroppen, men får så dårlig samvittighet fordi vi er så i mangel på folk. Har vært mye stress og sykefravær de siste måndene på min arbeidsplass. Jeg er av den typen som sjelden er borte fra jobb, sliter meg heller ut på en måte. Det med tilleggene har jeg ikke peiling på, fant ikke noe konkret på fagforeningen heller.

Da er du som meg. ;-)

Her er også mange syke, og det er litt merkelig at mange av de samme alltid er syke rett før jul.... Jeg kaller meg ikke syk om jeg er forkjølet, for eksempel. Mange er borte for "ingenting", føler jeg.

Da er du som meg. ;-)

Her er også mange syke, og det er litt merkelig at mange av de samme alltid er syke rett før jul.... Jeg kaller meg ikke syk om jeg er forkjølet, for eksempel. Mange er borte for "ingenting", føler jeg.

Det spørs hvor forkjøla du er da. Noen ganger er det like greit å være hjemme 1-2-3 dager og komme seg, fremfor å sitte på jobben og smitte alle de andre i tillegg.

candyqueen_83

Da er du som meg. ;-)

Eller så er dem syke i jobbehelgen sin. Hele helgen. Det synes jeg er litt for merkelig når det skjer flere ganger i året.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...