Orio Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg har det grusomt for tiden, men det er i alle fall en ting som er positivt. I dag tok jeg på meg en bukse som var for trang sist jeg prøvde den (elendigheten har gått ut over klesvasken, så jeg hadde ikke noe annet å ha på meg), og den passet faktisk. Den var ikke så veldig trang i utgangspunktet, så tro for all del ikke at jeg har vært flink eller noe. (Det er jo umulig for meg.) Men den passet, og det må jo bety at jeg har blitt tynnere. Jeg har på et vis klart å fortsette med det jeg hadde satt meg fore: gå tur minst en gang i uka (fast avtale med en venninne), og kjenne på smaken når jeg spiser sjokolade etc. Selv om det siste noen ganger holder hardt, har hatt et par tilbakefall hvor jeg har stappet innpå mest mulig på kortest mulig tid, men har klart å slutte og roe ned tempoet før det var tomt. Til meg å være er ikke det så verst. Har drevet med tvangsspising i mange år, og det er ikke lett å snu på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 *Stolt av Orio, og klapper henne varmt på ryggen* Det er så bra, at man til tross for "helvete" likevel kan se et lyspunkt, for det er vel det livet til syvende og sist handler om, lyspunktene i livet vårt....! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest keira Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Godt å høre. Det som er helt sikkert, er at det ikke hjelper på å få dette spiseproblmet oppe i all elendigheten. Selv har jeg døyvet smerte med litt for mye mat den siste tiden, men det er ikke krise. Det er likevel nok til at varselklokkene ringer for meg. Ta vare på denne muligheten, så kan den bli et lite puff i nedadgående retning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 *Stolt av Orio, og klapper henne varmt på ryggen* Det er så bra, at man til tross for "helvete" likevel kan se et lyspunkt, for det er vel det livet til syvende og sist handler om, lyspunktene i livet vårt....! Det gjelder å ha lupa klar, så får man kanskje øye på et og annet lyspunkt. :- ) Og så tenkte jeg at hvis jeg kunngjorde det her ble det mer sant, og jeg kan ikke like lett argumentere det bort. Du vet, det er mange som mister matlysten når de er deprimert. Da er det j o naturlig å gå ned i vekt, altså ingen grunn til å skryte. Det gjør jeg også, men har pleid å kompensere med tvangsspising. Men denne gangen har jeg greid å begrense tvangsspisingen. Og så kan det jo ikke utelukkes at det å være litt bevisst på hva og når jeg spiser + å gå tur faktisk har hatt effekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Vær stolt av deg selv, Orio! Har lest en del av det du har skrevet. Du er god! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicketinick Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Det gjelder å ha lupa klar, så får man kanskje øye på et og annet lyspunkt. :- ) Og så tenkte jeg at hvis jeg kunngjorde det her ble det mer sant, og jeg kan ikke like lett argumentere det bort. Du vet, det er mange som mister matlysten når de er deprimert. Da er det j o naturlig å gå ned i vekt, altså ingen grunn til å skryte. Det gjør jeg også, men har pleid å kompensere med tvangsspising. Men denne gangen har jeg greid å begrense tvangsspisingen. Og så kan det jo ikke utelukkes at det å være litt bevisst på hva og når jeg spiser + å gå tur faktisk har hatt effekt. Klapper for deg Tenk ikke så mye på hva grunnen er - men nyt de små endringene Vi begynner alle i det små og gaper man over for mye om gangen - går det som regel galt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Samme hva du sier så synes jeg du har vært flink jeg! Se her da: 1. Du har fått med deg en venninne og går tur minst en gang i uka, kjempebra! 2. Du har klart å bli mer bevisst når du spiser godterier og klarer stadig oftere å ta det rolig - det er et stooort steg i riktig retning! At du har sprukket noen ganger skal du ikke bry deg om, det gjør vi alle. ) Ha en fortsatt fin helg Orio! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Det er ikke lett å snu vaner!! Å forandre alt på en gang, lar seg sjelden gjøre. Det høres ut som om du går fram på helt rett måte, Orio! Det at du klarer å holde på de endringene du gjør, viser at de er passe store. Poenget er at det går framover, så får det ta den tiden det tar, ikke sant? Hvem når lengst, den som velger musesteg, eller den som kaster seg av gårde som en boomerang? Imponerende også at du klarer å tenke livsstilsendring nå. Jeg har fått med meg at du har det tungt om dagen. Men kanskje det nettopp er nå du trenger det mest, som vi vet henger jo psyke og fysikk tett i hop. En bedring på det ene området kan ganske sikkert påvirke det andre positivt. Stå på videre! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Det er ikke lett å snu vaner!! Å forandre alt på en gang, lar seg sjelden gjøre. Det høres ut som om du går fram på helt rett måte, Orio! Det at du klarer å holde på de endringene du gjør, viser at de er passe store. Poenget er at det går framover, så får det ta den tiden det tar, ikke sant? Hvem når lengst, den som velger musesteg, eller den som kaster seg av gårde som en boomerang? Imponerende også at du klarer å tenke livsstilsendring nå. Jeg har fått med meg at du har det tungt om dagen. Men kanskje det nettopp er nå du trenger det mest, som vi vet henger jo psyke og fysikk tett i hop. En bedring på det ene området kan ganske sikkert påvirke det andre positivt. Stå på videre! Jeg har ikke turt å la også den delen skli ut, tror ikke jeg hadde taklet å skulle klandre meg selv for enda mer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.