Gå til innhold

eksamensnerver

Anbefalte innlegg

Gjest studiny
Skrevet

skal snart ha eksamen i organisasjon på høyskolenivå. lurer på om noen her vet hvor mange a4 sider man ca burde skrive. bruker som regel få 4 spørsmål, 3 forklaringsspørsmål og 1 drøfteoppgave.

Skrevet

Det kommer jo an på hvor lang oppgaven skal være, men når jeg har hatt 5 timers eksamen har jeg skrevet ca 20 håndskrevne a4 sider. Da har jeg som regel hatt 1-2 oppgaver. Så du må kanskje skrive litt lenger for å dekke alt når du har flere oppgaver?

Skrevet

Det kommer jo an på hvor lang oppgaven skal være, men når jeg har hatt 5 timers eksamen har jeg skrevet ca 20 håndskrevne a4 sider. Da har jeg som regel hatt 1-2 oppgaver. Så du må kanskje skrive litt lenger for å dekke alt når du har flere oppgaver?

Det er kvaliteten og ikke kvantiteten som teller. Skal man skrive 10 sider per oppgave med fire oppgaver på fem timer tror jeg det blir mest av det siste.

Skrevet

Jeg leverte nettopp 15 sider maskinskrevet i organisasjonsteori, men det var hjemmeeksamen.

Til oppmøteeksamen skriver jeg mellom 20 og 25 sider på 3 timer. Jeg har forstått det som at 10-12 sider er tilstrekkelig for en karakter midt på treet. Og så er det som andre sier ikke bare kvantitet som teller.

Skrevet

Det er kvaliteten og ikke kvantiteten som teller. Skal man skrive 10 sider per oppgave med fire oppgaver på fem timer tror jeg det blir mest av det siste.

Jeg tenkte ca 20 sider til sammen, ikke 20 sider pr oppgave;)

Skrevet

Jeg tenkte ca 20 sider til sammen, ikke 20 sider pr oppgave;)

Du skrev:

''Så du må kanskje skrive litt lenger for å dekke alt når du har flere oppgaver?''

20 håndskrevne sider er uansett mye på en fem timers eksamen.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg sto glatt med 5-6 sider på min eksamensoppgave! Antall sider teller ikke mye, om man vet hva man skriver om!

Over 20 sider er altfor mye!

Skrevet

Jeg sto glatt med 5-6 sider på min eksamensoppgave! Antall sider teller ikke mye, om man vet hva man skriver om!

Over 20 sider er altfor mye!

5-6 sider? Det synes jeg kanskje høres litt lite ut, jeg vet om flere som skriver opp mot 30 sider på en 6 timers eksamen. Men det kommer kanskje an på hvilket fagområde man tar eksamen i også. Og størrelse på håndskrift osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...