Gå til innhold

Denne henvisningen til medisinbruk!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så irritert over denne hyppige henvisningen til medisinbruk som folk slenger rundt seg for tiden i alle sammenhenger. Jeg tenker på at hvis noen er uenige, eller synes noe er dumt, så kommer det kommentarer på at vekommende ikke har tatt medisinen sin, eller har glemt den osv.

Man henviser til ulike psykofarmaka med så tydelig manglende peiling på hva det går i, og det gjør noe med folks oppfatning av hvordan medisiner virker på folk.

Ja, jeg synes det har blitt vel mye av dette i det siste. Og nå sist han derre idoldommeren.

Skrevet

''Og nå sist han derre idoldommeren.''

Det har eg gått glipp av.

Hadde han Fredrik Karlsen glemt å ta tablettene sine eller?

Gjest Isflaket
Skrevet

Karlsen hentydet noe om medisiner da Benedicte Adrian hadde annen mening enn han selv.

Gjest idol-Glenn-fan :-)
Skrevet

Han spurte om Benedicte Adrian hadde glemt å ta sine....

Skrevet

Karlsen hentydet noe om medisiner da Benedicte Adrian hadde annen mening enn han selv.

Kanskje litt stygt å si men han Karlsen virker litt "dum" i hodet, musikk har han ihvertfall ikkje greie på!

Skrevet

Han spurte om Benedicte Adrian hadde glemt å ta sine....

Takk for informasjonen. :)

Gjest Isflaket
Skrevet

Kanskje litt stygt å si men han Karlsen virker litt "dum" i hodet, musikk har han ihvertfall ikkje greie på!

Tror han er glad i å tjene masse penger på dem han dømmer.. Han skrøt jo uhemmet av Linnea, og hun kan jo nesten ikke synge en ren tone..

Skrevet

Det er ikke stygt å si.

Skrevet

Det er ikke stygt å si.

Takk for det.

Eg mener Karlsen burde gått på Ritalin eller Concerta!

Er det stygt å si da?

Gjest pærebrus875
Skrevet

Takk for det.

Eg mener Karlsen burde gått på Ritalin eller Concerta!

Er det stygt å si da?

Ja, for da "stempler" du ham som en som har ADHD, og ikke alle med ADHD er like dumme som ham ;-).

Men er enig, man trenger jo ikke å snakke om "glemt medisiner" hele tida. Jeg selv har en ganske syk humor og kan spøke med det meste, så syns ikke det er i overkant, men klart, det poenget blir ikke morsomt når man hører det "overalt".

Skrevet

Ja, for da "stempler" du ham som en som har ADHD, og ikke alle med ADHD er like dumme som ham ;-).

Men er enig, man trenger jo ikke å snakke om "glemt medisiner" hele tida. Jeg selv har en ganske syk humor og kan spøke med det meste, så syns ikke det er i overkant, men klart, det poenget blir ikke morsomt når man hører det "overalt".

''Ja, for da "stempler" du ham som en som har ADHD, og ikke alle med ADHD er like dumme som ham ;-).''

Akkurat. :)

Ps! Personlig så kjenner eg èn som har ADHD, og som oppnådde den beste karakteren av alle i hele landet i engelsk, på de Nasjonale prøvene for 3-4 år siden! :-)

Gjest pærebrus875
Skrevet

''Ja, for da "stempler" du ham som en som har ADHD, og ikke alle med ADHD er like dumme som ham ;-).''

Akkurat. :)

Ps! Personlig så kjenner eg èn som har ADHD, og som oppnådde den beste karakteren av alle i hele landet i engelsk, på de Nasjonale prøvene for 3-4 år siden! :-)

det kan jeg lett tro på! En kompis av meg som ikke har fått en diagnose, men første gang jeg leste beskrivelsen av en "typisk adhd-er" fikk jeg sjokk.. den lista beskrev HAM! så mulig det er en sammenheng..

Han hadde 2-3 i karakterer på ungdomsskolen, alt var kjedelig og drit og konsentrasjonen hans forsvant fort. Da han begynte på elektrofag hadde han forstatt 2-3 i allmennfag, men i elektrofagene fikk han bare 5-6... som han sa selv "endelig noe jeg gidder å lære meg, som er intressant".

Så da har vel han du kjenner vært glad i å lære språk da og trivdes med det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...