Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har ei god oppskrift til langpanne? gjerne litt tykk deig, men ikke for tykk heller, bare så den er god og luftig.

Gjest Angela25
Skrevet

1pk. torrgjaer

1ts. salt

3ss. olivenolje, eller margarin, smeltet

3,5 dl. lunka vann

Hvetemel. Det tar jeg paa slump, men du ser naar det er nok!

Skrevet

1pk. torrgjaer

1ts. salt

3ss. olivenolje, eller margarin, smeltet

3,5 dl. lunka vann

Hvetemel. Det tar jeg paa slump, men du ser naar det er nok!

Du bruker det samme som meg, bare dobbelt så mye gjær. :o)

Gjest Angela25
Skrevet

Du bruker det samme som meg, bare dobbelt så mye gjær. :o)

:-)

Deigen blir nok tynnere med mindre gjaer? Synes selv at en tynn,sproe deig er bedre enn tykk og luftig!

Skrevet

:-)

Deigen blir nok tynnere med mindre gjaer? Synes selv at en tynn,sproe deig er bedre enn tykk og luftig!

Altså jeg mente at du bruker dobbelt så mye gjær som meg, jeg bruker 1/2 pose tørrgjær på 3,5 dl vann til pizzabunn. Den blir ikke syltynn, men ikke flere cm tykk heller.

Gjest Angela25
Skrevet

Altså jeg mente at du bruker dobbelt så mye gjær som meg, jeg bruker 1/2 pose tørrgjær på 3,5 dl vann til pizzabunn. Den blir ikke syltynn, men ikke flere cm tykk heller.

Ae forsto dae "sjoe":-)

Tror jeg skal bake pizzaen med mindre gjaer neste gang, kanskje blir bunnen mye sproere:-)

AneM1365380603
Skrevet

Tror jeg skal bake pizzaen med mindre gjaer neste gang, kanskje blir bunnen mye sproere:-)

Jeg bruker også en pose gjær til omtrent samme oppskrift som du bruker. Jeg bruker 5-6 dl hvetemel. Da blir deigen kjevlet helt ut i alle kanter på bakepapiret. Hvor sprø bunnen blir avhenger av om jeg bruker varmluft eller om jeg har den lavt i ovnen ved vanlig funksjon.

Skrevet

3 dl vann, 3/4 pakke gjær, litt sukker, 3 ss olje, salt, hvetemel (bytt gjerne en del av det fine melet ut med grovmel). Oregano i deigen smaker også godt.

Skrevet

Sprø blir ikke min bunn... :o)

candyqueen_83
Skrevet

6 dl hvetemel, ca 2-3 dl vann, litt salt, litt sukker, 1 pk gjær, en dæsj olje. Den er god

Gjest Angela25
Skrevet

Sprø blir ikke min bunn... :o)

Hvordan gjor man det da? Har provd aa sette den paa nederste rille i ovnen, men nei....

Skrevet

Hvordan gjor man det da? Har provd aa sette den paa nederste rille i ovnen, men nei....

Den kjevles sikket veldig tynn i alle fall. Stekes øverst kanskje? aner ikke jeg. Pleier å sette den i midten, men vi liker den godt om den ikke er sprø vi da. :o)

Skrevet

Høyere temperatur tror jeg. I min italiensk pizza-kokebok skal man steke pizzaen på 250 grader.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...