Gå til innhold

Far setter datteren vår opp.............

Anbefalte innlegg

Gjest kjempesliten mamma

Min tenåringsdatter på 15 år er svært egoistisk for tiden, slik har det vært i snart to år. Hun tenker bare på egne behov. Hun vil bestemme alene over livet sitt til enhver tid. Plikter skyr hun, og lurer seg unna det meste. Det eneste hun vil er å få penger, feste og sitte på data. Hun bryter ofte avtaler, og lyver en hel del.

Vi har hatt gode regler i hjemmet, og de to eldste har fulgt disse helt greit. Det gjør imidlertid ikke hun på 15 år. Hun har et språkbruk som ikke ligner grisen. Hun lirer av seg de verste strofer. Hun ber både meg og min samboer rett som det om å reise til helvete. Hun hater oss, og skulle ønske vi var død. Hun skriver forferdelige sms til oss, og gir oss det glatte lag når hun ikke får gjøre som hun vil. I går sa hun til min samboer at han var en gammel idiot, og hun ønsket han skulle dø av hjerteinfarkt snart. Vi har sagt at dette aksepterer vi ikke. Hun sier at hun gir fan i det. Konsekvenser har blitt gitt uten hell. Hun klarer å såre meg som mor at jeg til tider bare sitter å gråter. Var borte fra jobb i dag, da jeg ikke har sovet i natt.

Grunnen til det er at hun skulle til en venninne i går. Jeg sa at hun ikke fikk overnatte. Dette pga hun har kommet hjem beruset ved flere anledninger når hun skal overnatte en plass. Vi avtalte at hun skulle bli hentet siden jeg var sent ferdig på jobb, noe hun nektet.

Plutselig har hun tatt kontakt med sin far, som bare uten å ha spurt meg først gitt henne lov til å overnatte. Dette uten at han verken kjenner hennes venner eller vet om det hun kan finne på. Han sa det var greit, så kunne han hente henne i dag på ettermidagen.

Far og datter har hatt lite kontakt, men i det siste halve året er det blitt litt mer. Det jeg opplever er at far ikke vil kommunisere med meg som mor om vår datter. Han holder med sin datter, og setter henne opp mot meg. Han sier til meg at han ikke vil høre min versjon av saken, han vil finne ut av ting selv. Disse medholdene fra far har gjort datteren vår verre enn noensinne.

Han tar henne hjem til seg, og hun får gjøre som hun vil. Datteren vår sier hun har mye mer frihet enn hjemme hos meg, noe som passer henne utmerket. Nå ønsker hun å flytte dit, far sier det er greit, men hans kone er skeptisk og ønsker ikke det.

Hva kan en gjøre i en slik situasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293359-far-setter-datteren-v%C3%A5r-opp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mandolina

Gjør som Ulvinnen foreslår, la barnet flytte til faren, så kan han få kjenne problemene i hverdagen.

Dessuten har han 1/2 av ansvaret for å oppdra jentungen, et ansvar han ikke har skjøttet særlig bra inntil nå, så det er vel på tide at han gjør en aktiv innsats for barnet sitt.

Hilsen

Annonse

Gjest Angela25

Ta kontakt med et familievern kontor eller noe, saa dere faar hjelp. For dette er uholdbart i lengden.

Soestra mi var likedan mot vaar mor da vi vokste opp. Det var helt forferdelig husker jeg, da hun laget et helvete hver eneste dag. Beklager spraakbruken, men det var slik jeg folte det da...

Det viste seg at hun hadde store problemer, mange saar som hadde blitt paafort i fortiden. Men isteden for aa snakke ut om det, lot hun det gaa utover familien ved aggresjon og en forferdelig spraakbruk.

Dere trenger hjelp til aa takle dette, aller mest datteren din, tror jeg...

Angela1365380318

Kontakt barneværnet selv og fortell at du ikke lenger har kontroll over datteren din og trenger hjelp, før hun roter seg opp i så store ting (begynner man med rus som 15 åring er ikke oddsene de beste) at hun ikke kan komme seg ut av det.

Barneværnet driver mye med foreldreveiledning her jeg bor, de kan tilogmed komme hjem ved ekstremtilfeller og hjelpe foreldrene en kveld/morgen/dag ungene er ekstremt vanskelig.

Hvordan har kona hans rett til å være skeptisk? En liten digresjon kanskje, men kom bare til å tenke på det..

En 15-åring som lager et helvete for alle rundt henne, helt ute av kontroll, og en far som ikke ønsker/klarer å sette grenser. Og du synes hun ikke har rett til å være skeptisk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...