Gå til innhold

vil begynne forsiktig

Mamma07

Anbefalte innlegg

tenkte å sette igang med litt forsiktig trening etter jul, med forsiktig mener jeg begynne i det små og derfra bygge opp.

til jul er det ca to mnd siden fødslen og jeg føler med klar til å få strammet opp lår, mage og ikke minst baken :o)

så, hvordan ville dere trent?

har sykkel (inne sykkel) går tur med småen når det blir tid (desverre ikke så altfor ofte hittil, også litt oga været. frost og snø) og når det blir muligheter vil jeg begynne å gå i fjellet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er deilig å få begynt trening igjen etter fødsel. Jeg begynte tidlig etter nr to - og da med Friskis og Svettis-trening. Både turgåing og sykling er jo kjempeflott!

Hvis ikke du tok keisersnitt, så kan du jo begynne forsiktig med sit-ups og dans med hopp (etter keisersnitt skal du ikke hoppe før etter tre mnd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig å få begynt trening igjen etter fødsel. Jeg begynte tidlig etter nr to - og da med Friskis og Svettis-trening. Både turgåing og sykling er jo kjempeflott!

Hvis ikke du tok keisersnitt, så kan du jo begynne forsiktig med sit-ups og dans med hopp (etter keisersnitt skal du ikke hoppe før etter tre mnd).

glemte å skrive at jeg fortsatt har lav blodprosent etter fødslen. den er nå kommet opp til 77. har det noe innvirkning på treningen at jeg bør ta det rolig eller noe? noe spesielt jeg kan spise for å få den opp?

vet du noe om dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å skrive at jeg fortsatt har lav blodprosent etter fødslen. den er nå kommet opp til 77. har det noe innvirkning på treningen at jeg bør ta det rolig eller noe? noe spesielt jeg kan spise for å få den opp?

vet du noe om dette :)

Jeg har ikke så veldig greie på det - men jeg vil tro at det er ekstra viktig for deg at du drikker mye vann, både til vanlig, og før/under trening. I tillegg bør du spise jernholdig mat. Husker jeg drakk på noe Floradix-greier under eller etter et av svangerskapet. Det makte grusomt, men var visst veldig bra for jernlageret......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Vil anbefale at bekkenbunnen trenes godt opp først med knipeøvelser. Dette først- deretter hopp og situps. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til turer/sykling kan du kjøpe deg en coreball. (En slik stor ball) Der kan du ta masse øvelser bl.a. for å trene opp mage/rygg. Den er kjempeeffektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg til turer/sykling kan du kjøpe deg en coreball. (En slik stor ball) Der kan du ta masse øvelser bl.a. for å trene opp mage/rygg. Den er kjempeeffektiv.

hva skal jeg gjøre da, ligge å rulle på den :P har du en side der de viser akriviteter? skal kjøpe meg sånn tråmaskin (+) en slik du står å å går på en måte. får faste lår og rumpe :) så de hadde på europris eller hvor jeg så den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal jeg gjøre da, ligge å rulle på den :P har du en side der de viser akriviteter? skal kjøpe meg sånn tråmaskin (+) en slik du står å å går på en måte. får faste lår og rumpe :) så de hadde på europris eller hvor jeg så den..

Det finnes veldig mange øvelser du kan gjøre på den ballen, men jeg har dette på ark, og ikke noen henvisning til noen side.

Men den klassiske er jo sit-ups. Myyyye bedre enn å ta de på gulvet.

Og så kan du bare sitte på den uten å ha beina i gulvet. Da trener du stabilitet i mage/rygg-region. Veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes veldig mange øvelser du kan gjøre på den ballen, men jeg har dette på ark, og ikke noen henvisning til noen side.

Men den klassiske er jo sit-ups. Myyyye bedre enn å ta de på gulvet.

Og så kan du bare sitte på den uten å ha beina i gulvet. Da trener du stabilitet i mage/rygg-region. Veldig bra.

vet du noe ca pris? tror jeg skal skaffe meg en slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du noe ca pris? tror jeg skal skaffe meg en slik..

De fleste selger den for en hundrelapp eller drøyt det.

Pass på å få riktig størrelse. Jeg er 164 høy og bruker str. 65cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...