Gå til innhold

Mørkhudede

Anbefalte innlegg

Gjest Mørkhudede
Skrevet

Tror dere det er slik at afrikanere blir lettere varm i sola fordi huden deres absorberer mer varme ?

Skrevet

Negere tålere vel sola bedre?

Niks. De blir solbrente som alle andre.

En mørk bil (i sola) blir varmere i kupeen enn en hvit, så muligens blir en med mørk hud fortere varm enn en med lys hud.

Ellers så er det ikke så mye forskjell.

Skrevet

Niks. De blir solbrente som alle andre.

En mørk bil (i sola) blir varmere i kupeen enn en hvit, så muligens blir en med mørk hud fortere varm enn en med lys hud.

Ellers så er det ikke så mye forskjell.

Svarte blir solbrente, men de tåler mer sol. Mørk hud gir en naturlig beskyttelse tilsvarende solfaktor 5-8, men utover det må man smøre. Og faren for feks hudkreft er også tilstede.

Skrevet

Svarte blir solbrente, men de tåler mer sol. Mørk hud gir en naturlig beskyttelse tilsvarende solfaktor 5-8, men utover det må man smøre. Og faren for feks hudkreft er også tilstede.

De skulle de hatt mye solkrem i Afrika. Mange jobber vel ute i sola hele dagen. Tviler på om de tar så mange smøre-på-solkrem-pauser.

Skrevet

De skulle de hatt mye solkrem i Afrika. Mange jobber vel ute i sola hele dagen. Tviler på om de tar så mange smøre-på-solkrem-pauser.

Mye _hudkreft_, skulle det stått ;)

Skrevet

Ja. Særlig fordi de bare har på seg bastskjørt.

*himle*

Skrevet

hehe,det har jeg aldri tenk på!!

Men høres jo logisk ut at de blir varmere..

hehehe!!

Skrevet

Mye _hudkreft_, skulle det stått ;)

Svarte får sjeldnere hudkreft (pga av høyere beskyttelse naturlig), men når de først får det, er det mer aggressivt, i tillegg til at det som regel oppdages senere.

Det er ingen grunn til å tvile på det jeg skriver, det finnes plenty av veldokumentert forskning på det.

Skrevet

Svarte får sjeldnere hudkreft (pga av høyere beskyttelse naturlig), men når de først får det, er det mer aggressivt, i tillegg til at det som regel oppdages senere.

Det er ingen grunn til å tvile på det jeg skriver, det finnes plenty av veldokumentert forskning på det.

''når de først får det, er det mer aggressivt''

Det visste jeg ikke. Nå vet jeg det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...