Gå til innhold

Uventet besøk i julen?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

''Mulig det er noe min generasjon er bedre på enn eldre, men samboeren min får heller ikke plutselig besøk ofte. Man ringer på vei bort om han er hjemme, og da godtar de både "ja vi er hjemme" og "nei vi stakk nettopp ut og kommer ikke hjem før om en del timer".''

Det er jo også folk som setter pris på uventet besøk, så jeg synes det blir litt rart å si at noen er "bedre til det" enn andre. Jeg kjenner flere som heller vil at folk tropper opp på døra enn at de skal avtale ting på forhånd (=forventninger om å bli vartet opp eller lignende).

'' Jeg kjenner flere som heller vil at folk tropper opp på døra enn at de skal avtale ting på forhånd (=forventninger om å bli vartet opp eller lignende).''

Ja, jeg er en av dem. :-) Spørs jo selvfølgelig på type besøk da, er det noen som kommer langveis fra eller som jeg gjerne ville invitere på middag er det jo greit at de ringer først.

Fortsetter under...

Det kan jo være greit med en beskjed på forhånd i jula. Jeg ser for meg at jeg, gubben og 4 unger står på trappa hos noen, så har de kanskje familiemiddag. Spesielt for ungene ville det blitt dumt.

Her er dere alltid velkomne da, familiemiddag eller ei :) Bare å troppe opp på døra vår :)

Annonse

'' Jeg kjenner flere som heller vil at folk tropper opp på døra enn at de skal avtale ting på forhånd (=forventninger om å bli vartet opp eller lignende).''

Ja, jeg er en av dem. :-) Spørs jo selvfølgelig på type besøk da, er det noen som kommer langveis fra eller som jeg gjerne ville invitere på middag er det jo greit at de ringer først.

Er hetl enig! Det er kjempestas å bare _få besøk_. Da slipper man jo å forberede.

Eneste er seff hvis man er utstelt/ikke stått opp, men det ordenr seg det også. Folk er alt for lite flinke til å være uformelle og bare komme innom. Vi er i det hele tatt ikke så sosiale - bortsett fra at cafekulturen har tattt seg opp, men er noe annet.

Kan være litt enig i at det høres brutalt ut, men om jeg har en million ting å gjøre så har jeg en million ting jeg må gjøre, ellers somler jeg meg bort. Blir altfor lettdistrahert og glemmer ut hva jeg dreiv med, tar det i morgen osv.. så hadde jeg endelig satt i gang med diverse ting, for å så få et uanmeldt besøk.. da hadde jeg måtte jage personen ut igjen, eller miste helt tråden..

Om jeg visste at personen ville klart å gjøre det på en bra måte, ville jeg invitert hn inn og bedt om hjelp. Men at vi ble helt enige om at visse ting MÅ bli ferdige før vi kan sette oss og skravle.

jeg synes venner er 1000 ganger viktigere enn hva jeg måtte holde på med ellers i det øyeblikket noen ringer på døra.

Det er veldig hyggelig med besøk, men jeg synes det er best når det ikke er uventet. Med små barn og lite energi er det ikke alltid så ryddig her, og da får jeg så mye stress inni meg når noen kommer.

Jeg synes det er hyggelig med besøk nesten uansett. Når folk kommer uanmeldt, regner de vel ikke med å finne huset strøkent, kaken nettopp tatt ut av ovnen og nytraktet kaffe på bordet?

Vi fikk en gang uanmeldt besøk fra Trondheim (bor i Oslo). Det var en fin forsommerdag, vi holdt på å plante ute og huset var "all time high"-bomba. Da var jeg litt flau, det må jeg innrømme, men besøket sa ingen ting, vi sopte unna det verste og serverte kaffe på en noenlunde ryddig terrasse. I ettertid insisterer de på at de ikke la merke til at huset var rotete:-) Koselig var det uansett, synes nå jeg.

AneM1365380603

Jeg synes det er hyggelig med besøk nesten uansett. Når folk kommer uanmeldt, regner de vel ikke med å finne huset strøkent, kaken nettopp tatt ut av ovnen og nytraktet kaffe på bordet?

Vi fikk en gang uanmeldt besøk fra Trondheim (bor i Oslo). Det var en fin forsommerdag, vi holdt på å plante ute og huset var "all time high"-bomba. Da var jeg litt flau, det må jeg innrømme, men besøket sa ingen ting, vi sopte unna det verste og serverte kaffe på en noenlunde ryddig terrasse. I ettertid insisterer de på at de ikke la merke til at huset var rotete:-) Koselig var det uansett, synes nå jeg.

Jeg synes det er litt flaut hvis det er bomba her når gjester kommer uventet. Vi har snakket om det og kommet fram til at vi skal prøve å aldri la det bli så rotete at det er flaut med uventa gjester. Enklere sagt enn gjort i og med at jeg er blind for rot. Etter et par dager blir brusflaska på benken en naturlig del av interiøret.

Jeg synes det er litt flaut hvis det er bomba her når gjester kommer uventet. Vi har snakket om det og kommet fram til at vi skal prøve å aldri la det bli så rotete at det er flaut med uventa gjester. Enklere sagt enn gjort i og med at jeg er blind for rot. Etter et par dager blir brusflaska på benken en naturlig del av interiøret.

''Etter et par dager blir brusflaska på benken en naturlig del av interiøret.''

:-D Godt sagt!

Jeg har virkelig rydda i gangen i dag. Søstra mi stakk innom i kveld (hun bor i etasjen over) og hun påsto hun ikke kjente seg igjen. Jadda.

Jeg har virkelig rydda i gangen i dag. Søstra mi stakk innom i kveld (hun bor i etasjen over) og hun påsto hun ikke kjente seg igjen. Jadda.

:) Det får meg til å tenke på en episode med min søster. Jeg kom på besøk til ho og det plumpet utav meg "jøss, har du rødda?" *flaut* Vi snakket ikke slik til hverandre til vanlig, bare tenkte om hverandre hehe

Annonse

AneM1365380603

*Fnis* Slik som her da.. Du er velkommen til å bruke energioverskudd i vår gang også. Her er det litt forskjellig vær for tiden, så hvert barn har framme støvler, cherrox og vintersko. Så har vi jo alle en haug med jakker som henger. For ikke å snakke om alle luene, vottene osv.

Det er deilig å ha gjort noe fornuftig da. Jeg innbiller meg at jeg fungerer langt dårligere i mørketiden enn om våren og sommeren. *Lat*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...