Gå til innhold

Hva er galt på denne arbeidsplassen?

Anbefalte innlegg

Gjest Jobbfrustrasjoner

Begynte i høst på en rehab.avd som nyutdannetsykepleier. I de få mnd jeg har jobbet der har jeg sett at det er mye sykemeldinger. Mye arbeidspress på de som er igjen. Ledelsen går døgnet på tamp. Oversykepleier falt helt sammen for litt siden pga presset. Pasientene som kommer inn er stadig dårligere, og rehabiliteringspotensialet ser ut til å mangle. Avd blir heller ikke kvitt pasientene fordi kommunene har ingen plass å ta dem. Noen av pasientene som kom sies å være mer sjølvhjulpne enn som beskrevet på forhånd. Dette krever da enda mer arbeid.

Pleierne som er igjen går ofte doble vakter. Fikk også beskjed fra ledelsen at vi kunne risikere å bli beordret på jobb på våre fridager. Det er mindre tid til de pasientene som klarer mye selv. Dette blir jeg frustrert over da de tross alt har en behandlingsplan som ikke blir fulgt.

Dette ser jeg har ført til en dårlig stemning på jobb, og kjenner at lysten for å gå på jobb blir mindre og mindre. Ønsker meg en annen jobb. Ble jo spurt på interjvuet hvor godt jeg tålte stress. Svarte da at jeg var normalt utrustet til å tåle stress. Nå kjenner jeg at jeg ikke får slappe av spesielt etter senvaktene, og får en hjertebank når jeg skal sove. Så da har jeg sikkert begynt å merke stresset på kroppen min.

Mange klager fordi vi ikke har ønsketurnus. Det er ofte tungt for folk å begynne tidlig etter en senvakt. Er ferdig rundt halvellve på kvelden, og på jobb neste dag kvart på åtte. Man skal hjem med buss, og er ofte ikke hjemme før tolv. Så skal du prøve å finne roen før du skal i seng.

Hva er egentlig galt her, og hva kan gjøres for at dette kan bli bedre. Bør ledelsen legge tilrette for noe som kan bidra til en bedre hverdag på jobb for de ansatte? Dette vil jo komme pasientene til gode ved at vi gjør en bedre jobb enn jeg føler pr i dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293420-hva-er-galt-p%C3%A5-denne-arbeidsplassen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ta første skrittet du!

''Hva er egentlig galt her, og hva kan gjøres for at dette kan bli bedre. Bør ledelsen legge tilrette for noe som kan bidra til en bedre hverdag på jobb for de ansatte? Dette vil jo komme pasientene til gode ved at vi gjør en bedre jobb enn jeg føler pr i dag''

Jeg synes at det ikke er dere pleiere det er noe galt med, men systemet. Dere må kreve opprydding fra topp til tå. Tillitsvalgt må ta det videre. Går ikke det så må dere gå til topps med klagebrev vel? Gå til kommunen med det, eller pressen slik at folk får se hvor ille det kan gå når de mister stryingen i toppen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...