Gjest silver bells Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Et familiemedlem skal ha dåp, og vi har ikke hatt råd til å reise til de før. Det har vi heller ikke nå. Jeg vil ikke skuffe de, men hva hadde dere gjort? Det blir dyrt å reise. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Har man ikke råd, så har man ikke råd. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Det kommer helt an på kor nær familie det er snakk om, og selvfølgelig kor store reiseutgifter det er snakk om. Er det en bror/søster av deg eller din mann, så bør dere reise. Reis på billigste måte, og prioriter litt annerledes fremover. 0 Siter
Gjest silver bells Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Har man ikke råd, så har man ikke råd. Ja.... De er lei seg og skuffet fordi vi ikke kom i bryllupet og at vi ikke kom dit i sommer, men vi har veldig stram økonomi. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Ja.... De er lei seg og skuffet fordi vi ikke kom i bryllupet og at vi ikke kom dit i sommer, men vi har veldig stram økonomi. Kan du forklare det og heller invitere de til å besøke dere i påsken eller til sommeren? 0 Siter
Gjest silver bells Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Det kommer helt an på kor nær familie det er snakk om, og selvfølgelig kor store reiseutgifter det er snakk om. Er det en bror/søster av deg eller din mann, så bør dere reise. Reis på billigste måte, og prioriter litt annerledes fremover. Det er en bror til en av oss. Det vil bli litt over 2000 på hotell (det billigste), og så kommer reisen utenom. Fly og tog. Det blir altså ekstra penger utenom at vi har det stramt økonomisk, om du skjønner. 0 Siter
Gjest silver bells Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Kan du forklare det og heller invitere de til å besøke dere i påsken eller til sommeren? Det var en idé; takk! (Men han har vært her to ganger og mener det er vår tur til å reise.) 0 Siter
Glimtipper Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Det var en idé; takk! (Men han har vært her to ganger og mener det er vår tur til å reise.) Da må du nesten bare være ærlig og si at dere ikke har råd Han ser sikkert at dere ikke prioriterer reising med deres økonomi. 0 Siter
sweetness Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Det var en idé; takk! (Men han har vært her to ganger og mener det er vår tur til å reise.) Gå inn for å sette av litt penger nå og da og avtal med dem at dere kan komme evt til sommeren, neste jul, påske etc. Så vet de i hvertfall at dere har lyst og _vil_ prioritere dem, men må spare litt først.=) 0 Siter
Gjest silver bells Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Da må du nesten bare være ærlig og si at dere ikke har råd Han ser sikkert at dere ikke prioriterer reising med deres økonomi. Ja, jeg håper det. 0 Siter
Gjest silver bells Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Gå inn for å sette av litt penger nå og da og avtal med dem at dere kan komme evt til sommeren, neste jul, påske etc. Så vet de i hvertfall at dere har lyst og _vil_ prioritere dem, men må spare litt først.=) Nå når vi ikke å spare til dåpen, og det er noen andre i familien (en gammel bestemor) vi har lovet å besøke til neste år. Det koster enda mer, så vi har nesten ikke råd til det heller. Men vi må få det til. Det er litt slitsomt med familie her og der, og vi får aldri hatt en ferie bare oss. (Om du skjønner... Jeg mener ikke å være negativ.) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Det er en bror til en av oss. Det vil bli litt over 2000 på hotell (det billigste), og så kommer reisen utenom. Fly og tog. Det blir altså ekstra penger utenom at vi har det stramt økonomisk, om du skjønner. ''Det vil bli litt over 2000 på hotell (det billigste), og så kommer reisen utenom. Fly og tog.'' Skjønner jo da at det fort kan bli noen tusen ja, kan dere ikkje bo hos bror til mannen din da? Og spare 2000.-, eller der er det kanskje fullt? ''Det blir altså ekstra penger utenom at vi har det stramt økonomisk, om du skjønner.'' Ja, det skjønner eg veldig godt, har hatt stram økonomi sjøl i over 10 år nå så, de dilemmaene har eg vært borti sjøl. Men siden dere uteblev fra bryllupet også, så _bør_dere prøve å klare det denne gangen, det er nå mitt syn. Om dere halverer julegavebudsjettet, klarer dere det da fks.? 0 Siter
sweetness Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Nå når vi ikke å spare til dåpen, og det er noen andre i familien (en gammel bestemor) vi har lovet å besøke til neste år. Det koster enda mer, så vi har nesten ikke råd til det heller. Men vi må få det til. Det er litt slitsomt med familie her og der, og vi får aldri hatt en ferie bare oss. (Om du skjønner... Jeg mener ikke å være negativ.) Jeg skjønner hva du mener. Det er ikke lett å ha familen spredd rundt landet, nei. Men så lenge dere er ærlige med dem om hva som er grunnen til at dere ikke kan, så vet de at det ikke står på lyst og vilje i hvertfall! Men det er vanskelig det der.. jeg har en bror som aldri har råd og komme på besøk, men du kan tro han reiser mye rundt i verden uansett! Så da prøver jeg ikke å la meg irritere over det, men det er klart han sender signaler da på hva han prioriterer.. Håper det ordner seg for dere! 0 Siter
pekkaline Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Kunne en av dere reist? Søk opp vandrehjem og slike billige overnattings alternativer. Ta tog. 0 Siter
Helmi Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Jeg har min familie langt unna. Dermed har det alltid vært slik at ikke alle har vært stede ved dåp, konfirmasjon o.a., hverken her eller der. Slik er det bare. Det _er_dyrt å reise. Det er vel ingen som ønsker at en annen går bankerott pga. en dåp!? Men jeg tror det er veldig viktig å snakke om dette og fortelle at en gjerne skulle ha kommet, men at det ikke lar seg gjøre av økonomiske årsaker. 0 Siter
Gjest Ingemanns kjære Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Jeg ville forklart situasjonen for dem og sagt hvorfor dere ikke har mulighet å komme. Har de bedre økonomi? Jeg har hvertfall tenkt over den samme problemstillingen i forhold til dåp og eventuelt bryllup, og kom frem til at det ikke er mange i min familie som ville hat råd å komme. Men jeg ville hvertfall lagt det opp slik at de skulle få bo gratis. Være seg at de overnatter hos oss, eller leier ei hytte de kan bo på eller finner noen andre liknende løsninger. Andre jeg har snakket med om slikt tidligere, har mange ganger gått ut fra at det er dem som holder bryllupet, dåpen eller liknende som ordner overnattingen for de som kommer reisende langveisfra. 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 I verste fall: at mannen din tar en prat med broren sin om situasjonen, og sier at om han betaler halvparten nå av reiseutgiftene, så kan dere komme. Så skal dere spare opp det som han da betaler og gi tilbake senere. Såpass nær slekt burde jo ikke ha problemer med å stole på hverandre ang økonomi. Så slipper dere å la være og reise eller ruinere dere helt. Vil anbefale å bruke tog, aner ikke hvor dere skal, men man får billetter fra hvor som helst til hvor som helst for 200 eller 300 kr pr person. Om dere bestiller tidlig.. seneste jeg har bestilt er 4 dager før jeg skulle reise og da var nattog ledig till 300 kr.. så man må ikke være så ekstrem tidlig ute heller. Nattoget vil da si at man må sove i kupeen, eget soverom koster 800 kr + togbilletten.. skal dere ha med barn osv så blir det kanskje vanskelig, men vil de yngste barna som da kanskje vil slite med å sove på et tog slik, ha noen som helst nytte ved å være med? Dåpsbarnet vet jo ikke hvem som er der og ikke, så det spiller jo ingen rolle. At mannen din får se sin nevø og sin bror er jo viktigst. 0 Siter
Gjest mors2 Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Jeg hadde latt være å reise visst dere ikke har råd... er jo rett før jul også,så det forstår de sikkert! Begrenset hvor gøy det er i dåp også.. ;0) 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Familien min bor i Danmark, og vi reiser heller aldri i familieselskaper, det blir så dyrt for en kort periode, ellers prioriterer vi å bruke pengene til å reise på ferie for, så vi får 14 dagers ferie i Danmark, for samme beløpet, det koster å reise en kort helgetur for å gå i bryllup eller lign. Hilsen 0 Siter
Speak Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Dersom man ikke har råd så skal man ikke reise. Ring dem og fortell at dere dessverre ikke har mulighet til å bruke penger på en slik reise. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.