Gå til innhold

Morbus Crohns syndrom

Anbefalte innlegg

Gjest lei meg nå

Uff, vi har akkurat fått vite at min lille niese på 10 år har fått Chrons sykdom. Jeg har ei venninne med samme sykdom, så jeg vet endel om den. For dem som ikke vet så mye, er det en kronisk sykdom med sårdannelse i tarmveggene. Kan gå i bølger, med bedre og dårligere perioder. Fås vanligvis i voksen alder. I de verste tilfelle må man ha med årene ha flere operasjoner og fjerne mer og mer av tarmen. I de beste tilfellene kan man holde sykdommen i sjakk med diett og eventuelle medisiner.

Jeg bare er så lei meg pga den vesle jenta som har fått denne sykdommen. Pga smertene hun har hatt og vil få. Pga hun har måttet ligge på sykehus de siste to ukene med bare sonde-enæring mens de prøver å få tarmen hennes på rett kjøl igjen. Pga hun vil så gjerne spise mat, men får ikke lov. Og julen stom står for døren. Er også lei meg pga mamman som har det så tøft pga situasjonen med datteren.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293453-morbus-crohns-syndrom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lei meg nå

Huff, det er grusomt med sykdommer og spesielt når det er små barn. Må hun ligge lenge nå med sonde, eller er hun hjemme til jul? Opereres nå?

Hun skal ikke opereres nå. Men må være på streng diett, og mates med sonde. Skal få permisjon hjemme i julen, men det er mulig hun må få sondemat da også, mens hun ser de andre spise julemat.... huff og huff stakkars liten.

Hun skal ikke opereres nå. Men må være på streng diett, og mates med sonde. Skal få permisjon hjemme i julen, men det er mulig hun må få sondemat da også, mens hun ser de andre spise julemat.... huff og huff stakkars liten.

Huff, jeg kjenner at det er vondt å ta det inn over seg..... Men jeg vet om flere som lever veldig fint med den sykdommen. Ei venninne har operert bort store deler av tykktarmen, og har knapt problemer lengre. Hun vet hva hun ikke må spise.

Vet ikke hva jeg skal si jeg..Barn er nok lettere å lære ting enn en voksen person. Jeg tenker vi skal se for oss at det går veldig fint med diett endringene! Klem

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...