Gå til innhold

Hvor mye betaler der barnevakten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg betaler 200kr natten.

Da kommer hun ca19.00,får mat + snop,tar ungene på morraen og reiser ca 11-12.00 tia..

Var det dårlig betalt?

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

6

• mariaflyfly

3

• AneM1365380603

2

• Lillemus

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest nannyentilenpike
Skrevet

Jeg er voksen, og barnet er "eksemplarisk" sammen med meg. Jeg har jobbet med dette barnet i barnehage. Jeg får 100 kroner timen, men da er jeg voksen + relevant utdanning. Det betyr at foreldrene slapper helt av når de er ute. Jeg sa 80 kr timen, maks 400, men de insisterte på 100 kroner timen.

Ja..

Skrevet

Jeg er voksen, og barnet er "eksemplarisk" sammen med meg. Jeg har jobbet med dette barnet i barnehage. Jeg får 100 kroner timen, men da er jeg voksen + relevant utdanning. Det betyr at foreldrene slapper helt av når de er ute. Jeg sa 80 kr timen, maks 400, men de insisterte på 100 kroner timen.

Ja..

Det er snakk om ei på 14år.

Så da blir vel det litt mye med 80-100kr timen..??

Skrevet

Hvor mye bør jeg betale??

Jeg synes et par ting spiller inn: Hvor gammel er barnevakten - er det en voksenperson eller en skoleungdom? Hvor mange unger passer vedkommende og når legger de seg?

Jeg har aldri skjønt hvorfor de som passer barn skal betales dårlig.

Jeg har gitt 70 i timen til barnevakta vi brukte for et par år sida. Hun var assistent på avdelinga til guttungen og 23 år, tror jeg, da hun begynte å passe ham. På kvelder vi kom hjem og en av oss var kjørbare, kjørte vi henne hjem, hvis ingen av oss kunne kjøre, dekka vi taxi hjem for henne også.

Jeg ville nok tilbudt en barnevakt slik du beskriver 500,- tror jeg. Eller hvertfall det dobbelte av det du ga. 200,- syntes jeg var skikkelig kjipt, rett og slett.

Skrevet

Det er snakk om ei på 14år.

Så da blir vel det litt mye med 80-100kr timen..??

Nabojenta mi på 14 fikk en hundrelapp av meg forrige mandag for 2 timers pass av to unger på kvelden.

Skrevet

Vi har brukt jenter på 14-16 år de siste årene, og har gitt dem 40-70 kr pr time - men de har aldri overnattet.

Synes du hvertfall skal gi henne 400, kanksje 500 kr for det opplegget dere har der.

Skrevet

Jeg synes et par ting spiller inn: Hvor gammel er barnevakten - er det en voksenperson eller en skoleungdom? Hvor mange unger passer vedkommende og når legger de seg?

Jeg har aldri skjønt hvorfor de som passer barn skal betales dårlig.

Jeg har gitt 70 i timen til barnevakta vi brukte for et par år sida. Hun var assistent på avdelinga til guttungen og 23 år, tror jeg, da hun begynte å passe ham. På kvelder vi kom hjem og en av oss var kjørbare, kjørte vi henne hjem, hvis ingen av oss kunne kjøre, dekka vi taxi hjem for henne også.

Jeg ville nok tilbudt en barnevakt slik du beskriver 500,- tror jeg. Eller hvertfall det dobbelte av det du ga. 200,- syntes jeg var skikkelig kjipt, rett og slett.

Hun er 14år..

Ungene er lagt når hun kommer,verste fall er eldste mann ferdig stelt,men ikke i seng.

Hun sover over når vi har drukket,ellers kjører mannen henne hjem.

Må kanskje betale mer neste gang ja...

hadde bare hørt at det var vanlig her,og hun er fornøyd selv da..

Skrevet

Det var alt for dårlig betalt! Hadde ihvertfall latt henne få 500.- mulig mere. Synes det er å utnytte ungdom med å betale så latterlig lite.

Skrevet

Nabojenta mi på 14 fikk en hundrelapp av meg forrige mandag for 2 timers pass av to unger på kvelden.

Ja,det hørtes jo greit ut!

Må nok til med litt mere her..

Må si at hun får ofte ekstra.

Gjerne når det er jul,17mai,ovs..

Men skal gi mer neste gang..

*dårlig samvittighet..*

Skrevet

Det var alt for dårlig betalt! Hadde ihvertfall latt henne få 500.- mulig mere. Synes det er å utnytte ungdom med å betale så latterlig lite.

Skjønner dette...

Godt hun bare har paset noen få ganger...

For gi henne masse ekstra neste gang...

Skrevet

Skjønner dette...

Godt hun bare har paset noen få ganger...

For gi henne masse ekstra neste gang...

Ja det synes jeg du skal:-) KJøp en god parfyme til henne til jul, da blir hun nok fornøyd :-)

Skrevet

Ja det synes jeg du skal:-) KJøp en god parfyme til henne til jul, da blir hun nok fornøyd :-)

hehe,jeg har allerede kjøpt julegave til ho!! :0)

For over 1000kr.. ;0)

Men det er ho verdt!!!

Skrevet

Ja, det var dårlig betalt.

Skjønt det...

Kjempe flau nå...

AneM1365380603
Skrevet

Så heldig du er som har en barnevakt som tar ungene om morgenen :) Bare den biten er verdt 200 kr synes jeg. Jeg ville nok betalt endel mer enn du gjør.

Skrevet

Så heldig du er som har en barnevakt som tar ungene om morgenen :) Bare den biten er verdt 200 kr synes jeg. Jeg ville nok betalt endel mer enn du gjør.

Kjempe heldig,hun er verdens beste!! :0)

Skal straks begynne å betale masse mer,så jeg beholder henne... ;0)

Skrevet

Skjønt det...

Kjempe flau nå...

Det der kan være vanskelig å vite det, så ingen grunn til å være kjempeflau.

Gjør som "Piamia" sa kjøp en fin parfyme til ho til jul, og legg gjerne ved en 200.- lapp i tillegg, så er du noenlunde ajour.

Men som barnevakt på kvelden, så bør du ikkje betale under 50kr. timen, med overnatting og at ho tar barna om morningen bør du minst betale 400.- kanskje 500.-.

Det ordner du til jul og neste gang, stell pent med gode barnevakter de vokser ikkje på trær. :-)

Skrevet

hehe,jeg har allerede kjøpt julegave til ho!! :0)

For over 1000kr.. ;0)

Men det er ho verdt!!!

Ja se der, NÅ trenger du ikkje ha dårlig samvittighet lenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...