Gå til innhold

Hvor mye betaler der barnevakten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det der kan være vanskelig å vite det, så ingen grunn til å være kjempeflau.

Gjør som "Piamia" sa kjøp en fin parfyme til ho til jul, og legg gjerne ved en 200.- lapp i tillegg, så er du noenlunde ajour.

Men som barnevakt på kvelden, så bør du ikkje betale under 50kr. timen, med overnatting og at ho tar barna om morningen bør du minst betale 400.- kanskje 500.-.

Det ordner du til jul og neste gang, stell pent med gode barnevakter de vokser ikkje på trær. :-)

Takker..

Hun får kjempe fine julegaver,heldigvis...

Og nå øker hun i lønn,det er helt sikkert....

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

6

• mariaflyfly

3

• AneM1365380603

2

• Lillemus

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Legger hun ungene eller er ungene lagt når hun kommer? Synes 200,- var noe gnient ja.

Skrevet

Legger hun ungene eller er ungene lagt når hun kommer? Synes 200,- var noe gnient ja.

de er lagt..

Verste fall er eldste mann ferdig stelt,men ikke i seng.

Har skjønt det var lite...

Hun skal få mye mer neste gang...

Skrevet

Ja se der, NÅ trenger du ikkje ha dårlig samvittighet lenger.

hehe,nei...

:0)

AneM1365380603
Skrevet

Kjempe heldig,hun er verdens beste!! :0)

Skal straks begynne å betale masse mer,så jeg beholder henne... ;0)

Hun blir sikkert kjempeglad når hun får mer :) Det er en ypperlig anledning nå å si at dere er så fornøyde at hun skal få mer i lønn.

Skrevet

Hun blir sikkert kjempeglad når hun får mer :) Det er en ypperlig anledning nå å si at dere er så fornøyde at hun skal få mer i lønn.

Ja det skal jeg si til henne!! :0)

Skrevet

Det var snaut ja.... Du får gi henne litt ekstra til jul da, en julegave :) (ser du vil gi mere neste gang )

Skrevet

Det var snaut ja.... Du får gi henne litt ekstra til jul da, en julegave :) (ser du vil gi mere neste gang )

Ja....

Men takk for innspill! :0)

Skrevet

Ja, det er veldig dårlig betalt, særlig når barnevakten tar ungene om morgenen.

Skrevet

Ja, det er veldig dårlig betalt, særlig når barnevakten tar ungene om morgenen.

Er visst det ja...

Hun får mer neste gang! :0)

Skrevet

Det kommer litt an på alder, men jeg vil si det var dårlig betalt når hun hadde barna til kl. 11-12 dagen etter. Regn selv ut timelønn utenom natta. :-)

Skrevet

Det der kan være vanskelig å vite det, så ingen grunn til å være kjempeflau.

Gjør som "Piamia" sa kjøp en fin parfyme til ho til jul, og legg gjerne ved en 200.- lapp i tillegg, så er du noenlunde ajour.

Men som barnevakt på kvelden, så bør du ikkje betale under 50kr. timen, med overnatting og at ho tar barna om morningen bør du minst betale 400.- kanskje 500.-.

Det ordner du til jul og neste gang, stell pent med gode barnevakter de vokser ikkje på trær. :-)

400-500 kr synes jeg høres ut som en del i overkant... Det blir jo ca. 100 kr i timen svart hvis man ikke regner med kvelds- og nattetimene hvor hun nok reelt ikke gjør annet enn å se på TV og sove. Det er veldig bra betalt for en som jeg antar ikke er voksen.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg er voksen, og barnet er "eksemplarisk" sammen med meg. Jeg har jobbet med dette barnet i barnehage. Jeg får 100 kroner timen, men da er jeg voksen + relevant utdanning. Det betyr at foreldrene slapper helt av når de er ute. Jeg sa 80 kr timen, maks 400, men de insisterte på 100 kroner timen.

Ja..

''men da er jeg voksen + relevant utdanning.''

Ja, at noen bruker barnevakt uten relevant utdanning er ikke mindre enn sjokkerende

Skrevet

400-500 kr synes jeg høres ut som en del i overkant... Det blir jo ca. 100 kr i timen svart hvis man ikke regner med kvelds- og nattetimene hvor hun nok reelt ikke gjør annet enn å se på TV og sove. Det er veldig bra betalt for en som jeg antar ikke er voksen.

Ho var 14 år, og fikk 200.-.

Sjøl om ho ikkje gjør noe aktivt når ho sover så er ho jo "på jobb" og dermed er ho låst, og har også ansvar!

Så eg syns 400.- er minimum, i og med ho også tar seg av og står opp med barna på morningen.

Skrevet

Ho var 14 år, og fikk 200.-.

Sjøl om ho ikkje gjør noe aktivt når ho sover så er ho jo "på jobb" og dermed er ho låst, og har også ansvar!

Så eg syns 400.- er minimum, i og med ho også tar seg av og står opp med barna på morningen.

Som jeg svarte til trådstarter, synes jeg også 200 kr er for lite.

Hvis du leter opp hva sovende voksne nattevakter får, så finner du ut at det ikke er mange kroner i timen. Samboeren min er svært ofte sovende nattevakt, og skulle han fått normallønn eller tilnærmet normallønn i de sovende timene kunne han nesten doblet månedslønna. 400 kr for denne jobben svart vil være VELDIG godt betalt for en 14-åring.

Skrevet

Ja, at noen bruker barnevakt uten relevant utdanning er ikke mindre enn sjokkerende

Seriøst?

Gjest nannyentilenpike
Skrevet

Tullet du nå?

Jeg bare skrev det for å si at det kanskje er litt forskjell på hvor mye man skal betale, avhengig av hvem som sitter barnevakt. Som en forklaring på hvorfor jeg får så godt betalt, for godt betalt, det er det uten tvil! :-)

Det var ikke meningen å virke arrogant eller noe sånn. Det er bare fakta.

Skrevet

Ja, det var veldig dårlig betalt, synes jeg (har ikke lest svarene du har fått).

Men spørs jo litt på situasjonen da, er det f.eks. en storesøsken på 12-13 år, er det vel helt greit.

Skrevet

Hehe :-)

Skrevet

Som jeg svarte til trådstarter, synes jeg også 200 kr er for lite.

Hvis du leter opp hva sovende voksne nattevakter får, så finner du ut at det ikke er mange kroner i timen. Samboeren min er svært ofte sovende nattevakt, og skulle han fått normallønn eller tilnærmet normallønn i de sovende timene kunne han nesten doblet månedslønna. 400 kr for denne jobben svart vil være VELDIG godt betalt for en 14-åring.

Så da syns du altså 300.- er passelig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...