Gå til innhold

Tyveri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fredag ble jr. frastjålet mobiltelefon, digitalt kamera (konfirmasjonsgave) og ny ipod... Han er selvfølgelig kjempetrist, og det er i grunnen vi foreldre også.

Dette ble stjålet på skolen mens han hadde gym. Føler meg litt rådløs jeg nå... hvor starter man liksom...

Er dette skolens ansvar, dvs. å forsikre/anmelde?

Hvis det er vårt ansvar, hva slags type forsikringer går sånt noe på?

Får man i det hele tatt noe igjen for dette?

Er alenemamma og har det ikke sååå fett økonomisk, så hvis det er muligheter til å få dette dekket opp, så vil jeg gjerne vite det.

Takknemlig for tips.

Skrevet

Med fare for å virke veldig formandende her - hvorfor i all verden hadde han med seg så mye verdifulle ting på skolen, og lot det ligge ubevoktet. Dette har det jo blitt advart mot i årevis... Selvfølgelig er dette kjempetrist for dere, jeg mener ikke annet og jeg håper dere får til en ordning mtp erstatning. I alle tilfeller har han lært en verdifull lekse...

Skrevet

Med fare for å virke veldig formandende her - hvorfor i all verden hadde han med seg så mye verdifulle ting på skolen, og lot det ligge ubevoktet. Dette har det jo blitt advart mot i årevis... Selvfølgelig er dette kjempetrist for dere, jeg mener ikke annet og jeg håper dere får til en ordning mtp erstatning. I alle tilfeller har han lært en verdifull lekse...

Takk, men det var ikke det jeg spurte om.

Skrevet

Alt dette er nok tapt for evig og alltid.

Hvis dere har tegnet forsikring på mobilen dekkes det ikke uansett (så langt jeg veit) da det er uansvarlig å legge igjen sånt i en garderobe.

Hvis man skal få dekket slike ting må det være innlåst o.l. Sånn var det i allefall da jeg ble frastjålet min mobil.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Har dere reiseforsikring? Der kan være en mulighet, vår reiseforsikring er såpass god at den dekker meg om jeg bare er på butikken f.eks. Sjekk muligheten der, det er ofte egenandel, så dere må se på hvilke betingelser dere har.

Ta også kontakt med skolen, de må få vite at det er begått tyveri på skolen. Om de har noe erstatningsansvar vet jeg ikke.

Jeg googlet litt, og dessverre ser det dårlig ut, står bl.a annet at reiseforsikring ikke dekker, da barnet ikke er på reise:

http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=118111

Uansett, så hadde jeg spurt skolen om hva dere bør gjøre.

Skrevet

Æsj - så ergelig! Jeg tviler veldig på at skolen har erstatningsansvar, siden den ikke var forsvarlig innelåst...

Persille1365381127
Skrevet

Tviler på at dere får dekket noe - ettersom det ikke var innlåst. Man skal jo ikke legge fra seg sånne ting, det blir det jo advart mot overalt - en dyr lærepenge, dessverre.

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg kunne mere om de ulike forsikringene jeg pgså. Hva med uflaks forsikring? Den skal vel dekke det meste rare man kan utsette seg for?

Du bør snakke med rektor om hendelsen. Mulig de kan gjøre noe for at det ikke skal være så enkelt å stjele fra hverandre?

Min datter kom hjem med lapp for en stund siden. Der stod det at vi måtte være obs på at flere elever hadde "mistet" klokkene sine og at alle foreldre måtte følge litt med.

Hadde min sønn kommet hjem med ipod og mobil jeg ikke hadde kjøpt til han, så hadde jeg aldri gitt meg på å finne ut hvor det kom fra.

Håper skolen gjør litt for dere nå. Tenk om synderen fikk dårlig samvittighet og la det tilbake et sted anonymt..... Ønsketenkning til dere.

Skrevet

Helt enig Bookworm.

Skrevet

Det er nok ikke skolens ansvar i hvertfall. Vi fikk nettopp mobilreglementet fra vår skole hvor det ble presisert at skolen ikke har ansvar for mobiltelefonene til barna.

Det kan evt. dekkes av reiseforsikring, men jeg vil tro det blir vanskelig når det har ligget ulåst.

Skrevet

Det er ikke skolens ansvar (alle skolene jeg kjenner til har i hvert fall i vedtektene sine at de ikke erstatter elevers verdigjenstander bortsett fra briller). Prøv innboforsikringen eller reiseforsikringen. Broren min fikk dekket mistet gymtøy en gang.

Skrevet

Tviler på at dere får dekket noe - ettersom det ikke var innlåst. Man skal jo ikke legge fra seg sånne ting, det blir det jo advart mot overalt - en dyr lærepenge, dessverre.

Klassen min ble også utsatt for garderobetyveri, i svømmehallen, en gang for ørten år siden. Vi fikk ikke lov til å bruke skapene med nøkler på stedet, og vi fikk ikke lov til å ta med tingene våre inn i svømmehallen. Det var før mobil- og ipod-tiden, så det var ingen voldsomme verdier som forsvant, men folks lommepenger og klokker forsvant. Skolen nektet selvsagt å dekke, men de ble nødt til å punge ut for ny lås til jenta som ble frastjålet nøkler og lommebok med adresse. Etter det fikk vi lov til å ta med tingene våre inn i svømmehallen.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1197285025' post='3745559]

Har dere reiseforsikring? Der kan være en mulighet, vår reiseforsikring er såpass god at den dekker meg om jeg bare er på butikken f.eks. Sjekk muligheten der, det er ofte egenandel, så dere må se på hvilke betingelser dere har.

Ta også kontakt med skolen, de må få vite at det er begått tyveri på skolen. Om de har noe erstatningsansvar vet jeg ikke.

Jeg googlet litt, og dessverre ser det dårlig ut, står bl.a annet at reiseforsikring ikke dekker, da barnet ikke er på reise:

Broren min har fått dekket gymtøy som har forsvunnet på skoleveien på reiseforsikringen.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1197285025' post='3745559]

Jo, vi har helårs reiseforsikring, så det er mulig at det dekkes opp av det.

Skrevet

Takk, men det var ikke det jeg spurte om.

Mulig at det ikke var dette du spurte om, men jeg følte likevel for å komme med sine synspunkter om dette - og det beklager jeg ikke...

Skrevet

Broren min har fått dekket gymtøy som har forsvunnet på skoleveien på reiseforsikringen.

Det kan være forskjell på skolevei og på skolen. Avhenger sikkert hvilken forsikring en har også.

Skrevet

Jo, vi har helårs reiseforsikring, så det er mulig at det dekkes opp av det.

Sjekk opp i det, så får han muligens noe igjen. Skal krysse fingre for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...