tusseline Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Fredag ble jr. frastjålet mobiltelefon, digitalt kamera (konfirmasjonsgave) og ny ipod... Han er selvfølgelig kjempetrist, og det er i grunnen vi foreldre også. Dette ble stjålet på skolen mens han hadde gym. Føler meg litt rådløs jeg nå... hvor starter man liksom... Er dette skolens ansvar, dvs. å forsikre/anmelde? Hvis det er vårt ansvar, hva slags type forsikringer går sånt noe på? Får man i det hele tatt noe igjen for dette? Er alenemamma og har det ikke sååå fett økonomisk, så hvis det er muligheter til å få dette dekket opp, så vil jeg gjerne vite det. Takknemlig for tips. 0 Siter
Bookworm Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Med fare for å virke veldig formandende her - hvorfor i all verden hadde han med seg så mye verdifulle ting på skolen, og lot det ligge ubevoktet. Dette har det jo blitt advart mot i årevis... Selvfølgelig er dette kjempetrist for dere, jeg mener ikke annet og jeg håper dere får til en ordning mtp erstatning. I alle tilfeller har han lært en verdifull lekse... 0 Siter
tusseline Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Skrevet 10. desember 2007 Med fare for å virke veldig formandende her - hvorfor i all verden hadde han med seg så mye verdifulle ting på skolen, og lot det ligge ubevoktet. Dette har det jo blitt advart mot i årevis... Selvfølgelig er dette kjempetrist for dere, jeg mener ikke annet og jeg håper dere får til en ordning mtp erstatning. I alle tilfeller har han lært en verdifull lekse... Takk, men det var ikke det jeg spurte om. 0 Siter
kragens Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Alt dette er nok tapt for evig og alltid. Hvis dere har tegnet forsikring på mobilen dekkes det ikke uansett (så langt jeg veit) da det er uansvarlig å legge igjen sånt i en garderobe. Hvis man skal få dekket slike ting må det være innlåst o.l. Sånn var det i allefall da jeg ble frastjålet min mobil. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Har dere reiseforsikring? Der kan være en mulighet, vår reiseforsikring er såpass god at den dekker meg om jeg bare er på butikken f.eks. Sjekk muligheten der, det er ofte egenandel, så dere må se på hvilke betingelser dere har. Ta også kontakt med skolen, de må få vite at det er begått tyveri på skolen. Om de har noe erstatningsansvar vet jeg ikke. Jeg googlet litt, og dessverre ser det dårlig ut, står bl.a annet at reiseforsikring ikke dekker, da barnet ikke er på reise: http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=118111 Uansett, så hadde jeg spurt skolen om hva dere bør gjøre. 0 Siter
org Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Æsj - så ergelig! Jeg tviler veldig på at skolen har erstatningsansvar, siden den ikke var forsvarlig innelåst... 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Tviler på at dere får dekket noe - ettersom det ikke var innlåst. Man skal jo ikke legge fra seg sånne ting, det blir det jo advart mot overalt - en dyr lærepenge, dessverre. 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Jeg skulle ønske jeg kunne mere om de ulike forsikringene jeg pgså. Hva med uflaks forsikring? Den skal vel dekke det meste rare man kan utsette seg for? Du bør snakke med rektor om hendelsen. Mulig de kan gjøre noe for at det ikke skal være så enkelt å stjele fra hverandre? Min datter kom hjem med lapp for en stund siden. Der stod det at vi måtte være obs på at flere elever hadde "mistet" klokkene sine og at alle foreldre måtte følge litt med. Hadde min sønn kommet hjem med ipod og mobil jeg ikke hadde kjøpt til han, så hadde jeg aldri gitt meg på å finne ut hvor det kom fra. Håper skolen gjør litt for dere nå. Tenk om synderen fikk dårlig samvittighet og la det tilbake et sted anonymt..... Ønsketenkning til dere. 0 Siter
Flaxseed Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Med fare for å virke veldig formandende her - hvorfor i all verden hadde han med seg så mye verdifulle ting på skolen, og lot det ligge ubevoktet. Dette har det jo blitt advart mot i årevis... Selvfølgelig er dette kjempetrist for dere, jeg mener ikke annet og jeg håper dere får til en ordning mtp erstatning. I alle tilfeller har han lært en verdifull lekse... Helt enig Bookworm. 0 Siter
....AV Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Det er nok ikke skolens ansvar i hvertfall. Vi fikk nettopp mobilreglementet fra vår skole hvor det ble presisert at skolen ikke har ansvar for mobiltelefonene til barna. Det kan evt. dekkes av reiseforsikring, men jeg vil tro det blir vanskelig når det har ligget ulåst. 0 Siter
Sofline Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Det er ikke skolens ansvar (alle skolene jeg kjenner til har i hvert fall i vedtektene sine at de ikke erstatter elevers verdigjenstander bortsett fra briller). Prøv innboforsikringen eller reiseforsikringen. Broren min fikk dekket mistet gymtøy en gang. 0 Siter
Sofline Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Tviler på at dere får dekket noe - ettersom det ikke var innlåst. Man skal jo ikke legge fra seg sånne ting, det blir det jo advart mot overalt - en dyr lærepenge, dessverre. Klassen min ble også utsatt for garderobetyveri, i svømmehallen, en gang for ørten år siden. Vi fikk ikke lov til å bruke skapene med nøkler på stedet, og vi fikk ikke lov til å ta med tingene våre inn i svømmehallen. Det var før mobil- og ipod-tiden, så det var ingen voldsomme verdier som forsvant, men folks lommepenger og klokker forsvant. Skolen nektet selvsagt å dekke, men de ble nødt til å punge ut for ny lås til jenta som ble frastjålet nøkler og lommebok med adresse. Etter det fikk vi lov til å ta med tingene våre inn i svømmehallen. 0 Siter
Sofline Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1197285025' post='3745559] Har dere reiseforsikring? Der kan være en mulighet, vår reiseforsikring er såpass god at den dekker meg om jeg bare er på butikken f.eks. Sjekk muligheten der, det er ofte egenandel, så dere må se på hvilke betingelser dere har. Ta også kontakt med skolen, de må få vite at det er begått tyveri på skolen. Om de har noe erstatningsansvar vet jeg ikke. Jeg googlet litt, og dessverre ser det dårlig ut, står bl.a annet at reiseforsikring ikke dekker, da barnet ikke er på reise: http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=118111 Uansett, så hadde jeg spurt skolen om hva dere bør gjøre. Broren min har fått dekket gymtøy som har forsvunnet på skoleveien på reiseforsikringen. 0 Siter
tusseline Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Skrevet 11. desember 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1197285025' post='3745559] Har dere reiseforsikring? Der kan være en mulighet, vår reiseforsikring er såpass god at den dekker meg om jeg bare er på butikken f.eks. Sjekk muligheten der, det er ofte egenandel, så dere må se på hvilke betingelser dere har. Ta også kontakt med skolen, de må få vite at det er begått tyveri på skolen. Om de har noe erstatningsansvar vet jeg ikke. Jeg googlet litt, og dessverre ser det dårlig ut, står bl.a annet at reiseforsikring ikke dekker, da barnet ikke er på reise: http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=118111 Uansett, så hadde jeg spurt skolen om hva dere bør gjøre. Jo, vi har helårs reiseforsikring, så det er mulig at det dekkes opp av det. 0 Siter
Bookworm Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Takk, men det var ikke det jeg spurte om. Mulig at det ikke var dette du spurte om, men jeg følte likevel for å komme med sine synspunkter om dette - og det beklager jeg ikke... 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Broren min har fått dekket gymtøy som har forsvunnet på skoleveien på reiseforsikringen. Det kan være forskjell på skolevei og på skolen. Avhenger sikkert hvilken forsikring en har også. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Jo, vi har helårs reiseforsikring, så det er mulig at det dekkes opp av det. Sjekk opp i det, så får han muligens noe igjen. Skal krysse fingre for det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.