Gjest besssa Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Har pådratt meg en virusinfeksjon. Min bestefar på 88 ringte og inviterte meg i hans bursdag i kveld. Jeg sa først ja, fordi jeg ikke har ferber lenger og føler meg bedre. Men er ikke kvitt viruset og formen går opp og ned. Så ringte en slektning og sa indirekte at jeg burde holde meg borte, fordi bestefaren min kan bli smitta. Men hns mor og far skal, og de har også vært syke i en måned. så ringte min mor og mente jeg burde gå. Blir helt forvirra, ligner på en skikkelig familietragedie. Gir opp. Hva synes dere jeg bør gjøre? 0 Siter
Gjest mors2 Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Hør med legen din om du smitter... Eldre blir fortere smittet,og gjerne enda sykere.. Men da burde ikke de andre heller gå! Synes nesten det var litt frekt,enten kan syke komme,eller så kan de det ikke..Kan ikke sortere sånn vel.. (selvfølgelig avhenig av om man smitter da) 0 Siter
Gjest besssa Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Hør med legen din om du smitter... Eldre blir fortere smittet,og gjerne enda sykere.. Men da burde ikke de andre heller gå! Synes nesten det var litt frekt,enten kan syke komme,eller så kan de det ikke..Kan ikke sortere sånn vel.. (selvfølgelig avhenig av om man smitter da) Det er vel forsent å spør noen nå, selskapet begynner egentlig nå snart. Men skal si meg enig i det, at dette var merkelig. Skjønner egentlig ikke dette. Og om det er noen bakgrunn for det. Har ikke gjort noen noe, så vidt jeg vet i alle fall.. ( 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Er jo bare tull og hinte til at "du er for syk hold deg hjemme" når personen har nær familie selv om da kommer uansett om de er syke. Syke i en måned var jo litt lenge da, mulig de er friske og ikke smitter så lett andre nå? Da kan jeg jo forstå at de kommer. Jeg tror ikke jeg ville gått når formen varierer, men jeg hadde kanskje orket å stikke innom med en gave. Da utsetter du heller ikke bestefaren din for mange timer med mulig smitte, men kort innom og si hei uten for tett klemming osv. Klart han kan bli smittet av dette også, men om du skal sitte der i mange timer og puste så øker jo sjansen mer. Hvordan er bestefaren din? Mye syk selv eller er han alltid frisk? For har han dårlig immunforsvar og du kommer og drar på virus så burde du jo ikke komme i det hele tatt. Men er han av den friske typen så burde han jo "overleve" at du kort stikker innom. 0 Siter
Gjest besssa Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Er jo bare tull og hinte til at "du er for syk hold deg hjemme" når personen har nær familie selv om da kommer uansett om de er syke. Syke i en måned var jo litt lenge da, mulig de er friske og ikke smitter så lett andre nå? Da kan jeg jo forstå at de kommer. Jeg tror ikke jeg ville gått når formen varierer, men jeg hadde kanskje orket å stikke innom med en gave. Da utsetter du heller ikke bestefaren din for mange timer med mulig smitte, men kort innom og si hei uten for tett klemming osv. Klart han kan bli smittet av dette også, men om du skal sitte der i mange timer og puste så øker jo sjansen mer. Hvordan er bestefaren din? Mye syk selv eller er han alltid frisk? For har han dårlig immunforsvar og du kommer og drar på virus så burde du jo ikke komme i det hele tatt. Men er han av den friske typen så burde han jo "overleve" at du kort stikker innom. Han er frisk og oppegående han. Nesten aldri syk. Stusser litt ja, må si det. Ble rett og slett ganske lei meg og trist ( Ikke det, forstår jo at jeg ikke burde gå..men at noen kan og det er greit, mens ikke jeg kan...nei...... 0 Siter
Gjest mors2 Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Det er vel forsent å spør noen nå, selskapet begynner egentlig nå snart. Men skal si meg enig i det, at dette var merkelig. Skjønner egentlig ikke dette. Og om det er noen bakgrunn for det. Har ikke gjort noen noe, så vidt jeg vet i alle fall.. ( Noen er bare sånn.. Lykke til da!!... Og hadde heller holdt meg litt på avstand fre gamle far,for å minske risikoen litt... Kos deg du,han setter sikket pris på at du kommer!! :0) 0 Siter
Gjest Isflaket Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Ring bestefaren din å spør hva han syns:-) 0 Siter
Gjest mors2 Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Er jo bare tull og hinte til at "du er for syk hold deg hjemme" når personen har nær familie selv om da kommer uansett om de er syke. Syke i en måned var jo litt lenge da, mulig de er friske og ikke smitter så lett andre nå? Da kan jeg jo forstå at de kommer. Jeg tror ikke jeg ville gått når formen varierer, men jeg hadde kanskje orket å stikke innom med en gave. Da utsetter du heller ikke bestefaren din for mange timer med mulig smitte, men kort innom og si hei uten for tett klemming osv. Klart han kan bli smittet av dette også, men om du skal sitte der i mange timer og puste så øker jo sjansen mer. Hvordan er bestefaren din? Mye syk selv eller er han alltid frisk? For har han dårlig immunforsvar og du kommer og drar på virus så burde du jo ikke komme i det hele tatt. Men er han av den friske typen så burde han jo "overleve" at du kort stikker innom. "men om du skal sitte der i mange timer og puste så øker jo sjansen mer" Hold pusten!! ;0) hihi! 0 Siter
Gjest besssa Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Ring bestefaren din å spør hva han syns:-) Ja, kanskje det. Men nå er jeg ganske langt nede. hvorfor er alt min feil? min mor ringte nettopp og anklaget meg for å være for åpen og dramatisk. men jeg har da bare snakket normalt om dette. og hvis jeg går er jeg ego, men ikke de andre, for de er bedre enn meg visst. slik har det alltid vært og nå sitter jeg for det meste alene. 0 Siter
Gjest besssa Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Noen er bare sånn.. Lykke til da!!... Og hadde heller holdt meg litt på avstand fre gamle far,for å minske risikoen litt... Kos deg du,han setter sikket pris på at du kommer!! :0) nå sitter jeg her og gråter.min mor skylder på meg for hun mente jeg må ikke være så åpen om at jeg har vært syk.og slektningene mine tror jeg har åpne sår over alt.jegskjønner ikke hvor de har det fra.skjønner ikke hva de driver med.dette var bare forferdelig vondt. skjønner ikke hva som er galt med meg. 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Ja, kanskje det. Men nå er jeg ganske langt nede. hvorfor er alt min feil? min mor ringte nettopp og anklaget meg for å være for åpen og dramatisk. men jeg har da bare snakket normalt om dette. og hvis jeg går er jeg ego, men ikke de andre, for de er bedre enn meg visst. slik har det alltid vært og nå sitter jeg for det meste alene. Det er IKKE din feil at familien din er på bærtur. Man må da klare å behandle hverandre med respekt og forvente det samme tilbake, uansett om man er slekt eller ikke... Jeg krever like mye respekt av min familie som av venner, flere jeg ikke orker kontakt med idag pga de holder på som din familie, skylder på meg og at jeg ødelegger alt osv.. noe jeg IKKE gjør, har jeg endelig innsett. De ødelegger for seg selv. Vet du hva du skal gjøre? Gi en lang faen i dem, besøk bestefaren din i morgen/overmorgen. Ring og finn ei tid det passer for ham, og prøv å snok litt om noen andre også kommer den dagen der. Så er dere 2 alene og får tid sammen, uten resten av søplegjengen.. spør han hvorfor du ikke kom, vær ærlig og si at du følte deg presset til å ikke komme. Mulig "gamlefar" kan få de yngre på bedre tanker, og sier klart i fra at HAN velger hvem som skal komme på besøk, ikke "alle andre". Er da strengt tatt hans bursdag. 0 Siter
Gjest besssa Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Det er IKKE din feil at familien din er på bærtur. Man må da klare å behandle hverandre med respekt og forvente det samme tilbake, uansett om man er slekt eller ikke... Jeg krever like mye respekt av min familie som av venner, flere jeg ikke orker kontakt med idag pga de holder på som din familie, skylder på meg og at jeg ødelegger alt osv.. noe jeg IKKE gjør, har jeg endelig innsett. De ødelegger for seg selv. Vet du hva du skal gjøre? Gi en lang faen i dem, besøk bestefaren din i morgen/overmorgen. Ring og finn ei tid det passer for ham, og prøv å snok litt om noen andre også kommer den dagen der. Så er dere 2 alene og får tid sammen, uten resten av søplegjengen.. spør han hvorfor du ikke kom, vær ærlig og si at du følte deg presset til å ikke komme. Mulig "gamlefar" kan få de yngre på bedre tanker, og sier klart i fra at HAN velger hvem som skal komme på besøk, ikke "alle andre". Er da strengt tatt hans bursdag. tusen takk for svar. veldig godt å høre at det ikke er min feil. noe jeg innerst inne vet, men som de skal ha meg til å tro.jeg orker ikke gå i dag.dette var det siste jeg trengte idag. skal ringe bestefaren min imorra og finne ei tid for besøk. du kan vel forestille deg hvordan denne jula blir,med en sånn familie? 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 tusen takk for svar. veldig godt å høre at det ikke er min feil. noe jeg innerst inne vet, men som de skal ha meg til å tro.jeg orker ikke gå i dag.dette var det siste jeg trengte idag. skal ringe bestefaren min imorra og finne ei tid for besøk. du kan vel forestille deg hvordan denne jula blir,med en sånn familie? Jeg har slutta å feire jul jeg Skal være alene i år og gleder meg egentlig... heller det enn å grue meg til et familieselskap. Du er ikke alene om å ha en sånn familie! Jeg synes folk må lære seg å si ifra at "selv om du er en slektning så tar jeg ikke i mot mer dritt nå." Man "må" liksom godta alt mulig bare fordi noen er familie, og det synes jeg er feil. Fått høre mye rart fordi jeg ikke har villet hatt kontakt med mora mi etter jeg flyttet ut, og de fleste har et anstrengt forhold til henne, hun skylder på alle andre osv.. hun gjør aldri noe galt!... men når jeg da bryter kontakten med henne, som har tatt i mot mest dritt, så er det plutselig "men hun er mora di! du kan jo ikke det"... Jaha, så tanta mi kan velge å ikke ha så mye kontakt med henne da? Mens jeg ikke kan? Man sparer seg selv fysisk og psykisk for mye om man unngår sånne folk. Prater med både tante og mora mi om jeg må, har et godt forhold til mormor og kusina mi så da blir det til at jeg treffer dem. Men å forholde meg til tullsnakk, da går jeg. Det sier jeg klart i fra om også, "skal vi diskuetere den saken der IGJEN så går jeg. punktum." 0 Siter
Gjest besssa Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Jeg har slutta å feire jul jeg Skal være alene i år og gleder meg egentlig... heller det enn å grue meg til et familieselskap. Du er ikke alene om å ha en sånn familie! Jeg synes folk må lære seg å si ifra at "selv om du er en slektning så tar jeg ikke i mot mer dritt nå." Man "må" liksom godta alt mulig bare fordi noen er familie, og det synes jeg er feil. Fått høre mye rart fordi jeg ikke har villet hatt kontakt med mora mi etter jeg flyttet ut, og de fleste har et anstrengt forhold til henne, hun skylder på alle andre osv.. hun gjør aldri noe galt!... men når jeg da bryter kontakten med henne, som har tatt i mot mest dritt, så er det plutselig "men hun er mora di! du kan jo ikke det"... Jaha, så tanta mi kan velge å ikke ha så mye kontakt med henne da? Mens jeg ikke kan? Man sparer seg selv fysisk og psykisk for mye om man unngår sånne folk. Prater med både tante og mora mi om jeg må, har et godt forhold til mormor og kusina mi så da blir det til at jeg treffer dem. Men å forholde meg til tullsnakk, da går jeg. Det sier jeg klart i fra om også, "skal vi diskuetere den saken der IGJEN så går jeg. punktum." ja det høres bra ut. nå ringte mora mi igjen og sa at det ble et tomrom fordi ikke jeg er der. jeg sa det kom det til å fortsette å bli inntil de klarer å respektere meg. jeg sitter her og bare gaper over oppførselen til denne gjengen. uansett hva jeg gjør så blir det feil, jeg blir jo satt i en felle, eller på en slags hoggestabbe. det siste nå at jeg bruker at jeg er syk som unnskyldning for å sitte hjemme. er helt oppgitt jeg. ville jo i utgangspunktet dit, men så ble det så vanskelig.og ikke minst så får jeg nå høre at det kan være siste bursdagen til bestefaren min så jeg bør komme. mens andre sier nærmest at det kan være siste bursdgen hans fordi jeg kan smitte han. dette er jo galskap.er det rart jeg sliter psykisk når det alltid har vært sånn. jeg må jo virkelig jobbe for å beholde forstanden. tror du gjør rett i å feire alene jeg.det skal jeg også, med ei flaske rødvin.jeg og katten. 0 Siter
Gjest mors2 Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 nå sitter jeg her og gråter.min mor skylder på meg for hun mente jeg må ikke være så åpen om at jeg har vært syk.og slektningene mine tror jeg har åpne sår over alt.jegskjønner ikke hvor de har det fra.skjønner ikke hva de driver med.dette var bare forferdelig vondt. skjønner ikke hva som er galt med meg. Det er sikert ingenting galt med deg!! Prøv å ikke la det gå inn på deg,vær deg selv på godt og vondt!! Så får de styre som de vil. Ei fjær blir ofte til 10høns når det gjelder noen.. 0 Siter
Gjest besssa Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Det er sikert ingenting galt med deg!! Prøv å ikke la det gå inn på deg,vær deg selv på godt og vondt!! Så får de styre som de vil. Ei fjær blir ofte til 10høns når det gjelder noen.. ja takk,det har jeg forstått nå. har aldri skjønt enkelte personers interesse i å styre andre,og være nysgjerrig og spre rykter og sladder.jeg skal prøve å ikke la det gå innover meg,men må innrømme at jeg har hatt noen tunge timer nå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.