Gå til innhold

Ostekake, holdbarhet

Anbefalte innlegg

Gjest søtmons
Skrevet

Hvor lenge holder ostekake seg i kjøleskap? Den består av rømme og fløte bl.a

Gjest nissekjerringa
Skrevet

Vet ikke akkurat hvor lenge, men vi har spist rester av en-ukes-gammel ostekake her i huset, ingen usmak på den :)

Hvor lenge har kaken din stått da ?

Gjest søtmons
Skrevet

Vet ikke akkurat hvor lenge, men vi har spist rester av en-ukes-gammel ostekake her i huset, ingen usmak på den :)

Hvor lenge har kaken din stått da ?

Den ble lagd på lørdag, så lurer jeg på om det er trygt å servere den på onsdag. Det er jo under en uke :)

Gjest nissekjerringa
Skrevet

Den ble lagd på lørdag, så lurer jeg på om det er trygt å servere den på onsdag. Det er jo under en uke :)

Kos dere :) !!!

For sikkerhetsskyld kan jo du ta en liten smak, så du ikke serverer noe med usmak på. Men jeg er 100% sikker på at den er like god.

Skrevet

Absolutt! Men husk å dekke den til.

Skrevet

Jeg synes den taper seg litt, for bunnen mister sprøheten. Men ellers er det sikkert greit

Skrevet

Jeg synes den taper seg litt, for bunnen mister sprøheten. Men ellers er det sikkert greit

En ostekake har vel ikke sprø bunn uansett?

Skrevet

Du har misforstått. :-) Bunnen skal ikke være sprø. Ostekaker blir bedre av å stå.

Skrevet

En ostekake har vel ikke sprø bunn uansett?

Jo, min har litt sprø bunn en dag, ca. Nam!

Skrevet

Du har misforstått. :-) Bunnen skal ikke være sprø. Ostekaker blir bedre av å stå.

Neida, jeg har ikke misforstått, hehe

Skrevet

Hørte akkurat to som diskuterte om ostekake kan fryses......?

Skrevet

Jepp - kan fryses. Går helt fint. men samme som jeg sa mht. sprøhet (bunnen), den mister du.

Har spist opptint ostekake etter et halvt år++, jeg :)

AneM1365380603
Skrevet

Her varer aldri en ostekake lenger enn 2 dager, men 4-5 dager tåler den nok.

Skrevet

Det går helt fint å spise ostekake som har vært frosset.

Skrevet

Det kommer vel an på holdbarheten av fløten og rømmen og resten av ingrediensene? Den kan fint stå i noen dager, det lengste jeg har prøvd er vel fire dager, og det gikk helt greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...