Gå til innhold

Kaldheve rundstykker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle bake brytebrød til julefrokost på skolen i morra, men så ble det for lite stekt oppdaget jeg nå da jeg tok det ut av forma. :o( Rekker jo ikke bake et nytt i morra tidlig, men kan jeg lage deigen nå med kald væske, la den stå i kjøleskapet i 7 timer og så bake den ut og hive den i ovnen uten forhev i morra tidlig?

Skrevet

Ja, det bør gå bra.

Men var jeg deg ville jeg prøvd å ettersteke nå. A la halvstekt brød. Det gjorde jeg en gang med brød som ikke var godt nok stekt, og det ble nydelig.

Skrevet

Tror ikke jeg ville droppet etterhevingen. Hm... men du skrev forhevingen. Mente du etterhevingen? Det var nemlig det jeg tenkte, men stusset da jeg selv skrev forheving når jeg mente etterheving. ;)

Skrevet

Lag oppskrifta på vanlig måte og la den kaldheve i kjøleskapet. Så baker du det bare på vanlig måte i morra og dropper etterheving. Helt uproblematisk.

Skrevet

Gjærbakst bilr bare bedre av å kaldheve, smaksstoffene i deigen får tid til å utvikle seg. :)

Skrevet

Lag oppskrifta på vanlig måte og la den kaldheve i kjøleskapet. Så baker du det bare på vanlig måte i morra og dropper etterheving. Helt uproblematisk.

Etter å ha lest litt på nettet så har jeg nå smekket sammen deigen, rullet ut rundtstykkene og satt dem på plata. Den er pakket inn i plast og står i kjøleskapet i natt. Lar den stå på benken en halvtimes tid før den settes i ovnen i morra tidlig og så håper jeg på det beste. :o)

Skrevet

Etter å ha lest litt på nettet så har jeg nå smekket sammen deigen, rullet ut rundtstykkene og satt dem på plata. Den er pakket inn i plast og står i kjøleskapet i natt. Lar den stå på benken en halvtimes tid før den settes i ovnen i morra tidlig og så håper jeg på det beste. :o)

Det blir sikkert kjempebra. :)

Jeg kaldhever forresten alltid pizzadeig. Minst to timer, gjerne over natta. Den blir mye bedre å jobbe med - jo lenger den står, jo bedre.

Skrevet

Hvordan gikk det?

Det gikk helt fint! Var oppe kl. 5 og satte på stekeovnen og klokka 6 var rundstykkene ferdig stekt. *Gjeeesp* De kunne nok med fordel vært stekt litt lenger, men det var ikke mange igjen da jeg gikk fra julefrokosten. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...