Lillemus Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Skulle bake brytebrød til julefrokost på skolen i morra, men så ble det for lite stekt oppdaget jeg nå da jeg tok det ut av forma. ( Rekker jo ikke bake et nytt i morra tidlig, men kan jeg lage deigen nå med kald væske, la den stå i kjøleskapet i 7 timer og så bake den ut og hive den i ovnen uten forhev i morra tidlig? 0 Siter
Sofline Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Ja, det bør gå bra. Men var jeg deg ville jeg prøvd å ettersteke nå. A la halvstekt brød. Det gjorde jeg en gang med brød som ikke var godt nok stekt, og det ble nydelig. 0 Siter
Åsemor Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Tror ikke jeg ville droppet etterhevingen. Hm... men du skrev forhevingen. Mente du etterhevingen? Det var nemlig det jeg tenkte, men stusset da jeg selv skrev forheving når jeg mente etterheving. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Lag oppskrifta på vanlig måte og la den kaldheve i kjøleskapet. Så baker du det bare på vanlig måte i morra og dropper etterheving. Helt uproblematisk. 0 Siter
ariadne Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Gjærbakst bilr bare bedre av å kaldheve, smaksstoffene i deigen får tid til å utvikle seg. 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Skrevet 10. desember 2007 Lag oppskrifta på vanlig måte og la den kaldheve i kjøleskapet. Så baker du det bare på vanlig måte i morra og dropper etterheving. Helt uproblematisk. Etter å ha lest litt på nettet så har jeg nå smekket sammen deigen, rullet ut rundtstykkene og satt dem på plata. Den er pakket inn i plast og står i kjøleskapet i natt. Lar den stå på benken en halvtimes tid før den settes i ovnen i morra tidlig og så håper jeg på det beste. ) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Etter å ha lest litt på nettet så har jeg nå smekket sammen deigen, rullet ut rundtstykkene og satt dem på plata. Den er pakket inn i plast og står i kjøleskapet i natt. Lar den stå på benken en halvtimes tid før den settes i ovnen i morra tidlig og så håper jeg på det beste. ) Det blir sikkert kjempebra. Jeg kaldhever forresten alltid pizzadeig. Minst to timer, gjerne over natta. Den blir mye bedre å jobbe med - jo lenger den står, jo bedre. 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Skrevet 11. desember 2007 Hvordan gikk det? Det gikk helt fint! Var oppe kl. 5 og satte på stekeovnen og klokka 6 var rundstykkene ferdig stekt. *Gjeeesp* De kunne nok med fordel vært stekt litt lenger, men det var ikke mange igjen da jeg gikk fra julefrokosten. ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.