Gjest Geir Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Har du/dere noen ord som dere er lei av, eller som irriterer? Eg sjøl kan ikkje fordra ordet "man". Altså som: Man bør gjøre "ditt" for at man skal oppnå "datt" osv. Hvem snakker folk om da? 0 Siter
Gjest Isflaket Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 En, er like ille.. Dere er jo heller ikke dere lenger, men dErE. Massee lykke til er jo også nytt.. Lykke til burde holde i hauger og lass:-) 0 Siter
Gjest papez Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Er ikke man et mer "generelt" ord da? Jeg mener i stedet for å si: _Du_ må... LIKSOM! :-/ 0 Siter
vanilje Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 prosess hensiktsmessig nødvendig (og så irriterer det meg selv at jeg bruker ordet 'så' altfor mye...) 0 Siter
Orio Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Motivere. En penere måte å si tvinge/true/presse på, i alle fall innen psykiatrien. 0 Siter
Orio Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 prosess hensiktsmessig nødvendig (og så irriterer det meg selv at jeg bruker ordet 'så' altfor mye...) Hensiktsmessig er også et irriterende ord. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Motivere. En penere måte å si tvinge/true/presse på, i alle fall innen psykiatrien. Jeg synes "motivere" er et fint ord, men du forbinder det kanskje med sterke negative følelser. 0 Siter
Orio Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Jeg synes "motivere" er et fint ord, men du forbinder det kanskje med sterke negative følelser. Rent prinsipielt er det et fint ord. Men når enhver skepsis, ethvert tegn til motvilje eller et spørsmål som kan oppfattes som kritisk, blir møtt med "vi må motivere deg litt mer til dette". Hvorfor ikke like greit svare på det jeg spør om? En fornuftig forklaring på hvorfor en fremgangsmåte/behandling er egnet er da mye mer motiverende enn spørsmål av typen "vil du ikke bli bedre?" eller "vil du fortsette å ha det sånn som du har det nå?". 0 Siter
Mista nikket Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Lissom, det er irriterende det. Noe annet er ikke ett ord, men en samling :ja, ikke sant 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Innovativ. Gud, som jeg hater det ordet! 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 "Dialog" Hvorfor må alle si: "vi skal selvfølgelig ha en dialog på det" i stedet for å si at vi skal selvfølgelig smakke om det? Det irriterer meg... 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Gidder. Gidder ikke. Det er ord jeg ikke liker. Jeg tar meg i å bruke dem selv, og det irriterer meg. Synes det høres så "slapt" ut, jeg gidder ikke gjøre ditt eller datt. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Enig, mange bruker ordet "man" når de mener "jeg" eller "vi" for å fjerne seg litt fra saken. Er selv lei av mange moteord i næringslivet, f.eks. "proaktiv". Elles lei av fyllord som "lissom", "sånn" etc., som jeg også bruker altfor mye selv . 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Her er mange eksempler på ord jeg er lei, dessuten en grei tidtrøyte under kjedelige møter: http://folk.uio.no/endrel/funstuff/Dritpreikbingo.html 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Her er mange eksempler på ord jeg er lei, dessuten en grei tidtrøyte under kjedelige møter: http://folk.uio.no/endrel/funstuff/Dritpreikbingo.html Hahaha, IT-konsulenten på jobben og jeg har hatt Bullshit-bingo på trøtte møter, og jeg kjente igjen et par av orda her, ja. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 TIDSKLEMMA Er mer lei av tidsklemma i praksis enn ordet i seg selv 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Pragmatisk!!!!!! Kan ikke fordra det ordet, fordi jeg skjønner aldri hva det betyr, selv om jeg slår det opp gang på gang.... Brukes mye i jobbsammenheng: "Vi må være litt pragmatiske her....." BLÆH! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.