Gjest rullekanin Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Stress. Bruker nesten aldri det ordet og syns det er skikkelig ekkelt. Rett og slett tåpelig. 0 Siter
morsan Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Er mer lei av tidsklemma i praksis enn ordet i seg selv *he he* 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Har satt i gang en anti-"på en måte" kampanje på jobben. Hele psykiatrien forurenses av tåkeprat med "svekkere" som PEM og lissom. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Er mer lei av tidsklemma i praksis enn ordet i seg selv Godt poeng. 0 Siter
Gjest papez Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Har satt i gang en anti-"på en måte" kampanje på jobben. Hele psykiatrien forurenses av tåkeprat med "svekkere" som PEM og lissom. Doktorgrad på liksom: http://www.uib.no/info/dr_grad/2003/hasund.htm Håper ikke dine evt. "motstandere" leser, hehe ;-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Innovativ. Gud, som jeg hater det ordet! Nå må man lissom være litt pragmatiske her og være innovative overfor tidsklemma! 0 Siter
Sofline Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Hva skal man si i stedet for da? :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 "Dialog" Hvorfor må alle si: "vi skal selvfølgelig ha en dialog på det" i stedet for å si at vi skal selvfølgelig smakke om det? Det irriterer meg... Subsantivsyken. 0 Siter
Gjest papez Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Nå må man lissom være litt pragmatiske her og være innovative overfor tidsklemma! Flott oppsummering! :-) 0 Siter
adelie Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Innovativ. Gud, som jeg hater det ordet! Jeg skriver under med 'pilotprosjekt'! *puke* 0 Siter
adelie Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1197357394' post='3746477] Gidder. Gidder ikke. Det er ord jeg ikke liker. Jeg tar meg i å bruke dem selv, og det irriterer meg. Synes det høres så "slapt" ut, jeg gidder ikke gjøre ditt eller datt. Det er et ekkelt ord. Men kanskje ærlig? (LITT for ærlig). Men anti-stressete. 0 Siter
Helmi Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Er mer lei av tidsklemma i praksis enn ordet i seg selv Selve ordet irriterer meg! Hva er det for et uttrykk? Høres helt idiotisk ut i mine ører...Jeg innbiller meg at det var kr.pr. Haakon som lanserte det, men kan det stemme...? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Selve ordet irriterer meg! Hva er det for et uttrykk? Høres helt idiotisk ut i mine ører...Jeg innbiller meg at det var kr.pr. Haakon som lanserte det, men kan det stemme...? For oss som erfarer tidsklemmen daglig, er det et ganske godt og beskrivende uttrykk - som skal illustrere hvordan man føler seg klemt mellom jobb, barn og diverse forpliktelser slik at tiden ikke strekker til. Uttrykket ble lansert av Valgerd, og senere gjort kjent av psykologen Sissel Gran. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Innovativ. Gud, som jeg hater det ordet! Ja, man bør heller si man er litt foroverlent 0 Siter
Helmi Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Hva skal man si i stedet for da? :-) Skifter du "man" til jeg eller vi, så blir setninger ofte mye mer direkte... "man" blir liksom unnvikende. Man bør gi en gave til svigermor. Jeg bør gi gave til svigermor. 0 Siter
org Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Sjokka... Er ikke det hæææslig? Jeg blir så sjokka. Øhh - du ble _hva_ sa du? Og drit- et eller annet. Dritgodt, dritkult, dritfett. Og kødda. 0 Siter
sweetness Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Dere er jo heller ikke dere lenger, men dErE. Massee lykke til er jo også nytt.. Lykke til burde holde i hauger og lass:-) Ja, HVA er det slags uttrykk?!? Husker jeg hørte det første gang i Idol for noen år siden og irriterte meg grønn! Det hørtes ut som noe et barn kunne ha sagt. Det hørtes ikke rett ut i det hele tatt. 0 Siter
Babette Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Jeg klarer ikke de som skal kjenne på følelsene sine. Eller enda verre: "Det har jeg ikke kjent på". Tidsklemma, tilbakemelding, kvalitetssikring og evaluering er også på svartelista. 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 "Er det sant?" Det irriterer meg skikkelig når folk sier, "nei, er det sant?", når du forteller dem noe helt hverdagslig... 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Jeg liker "man". Spesielt skriftlig. Pga en del på forum flyr i taket om jeg bruker "du" i ett eksempel, og tar det personlig. Skriver jeg "jeg", så får jeg spørsmål etterpå som om jeg faktisk har gjort det skrev i eksempelet. Så å ha en mellomting som verken er du eller jeg liker jeg godt :-). Takler ikke avis-ord. "Kjendis narko-tatt". Fant utrolig nok ingen slike nettopp, men det er sikkert noen som kan komme med flere eksempler om noen er usikre på hva jeg mener. Lissom, ikke sant og ehm i starten av hver setning gjør at jeg ikke hører etter. Lagt merke til at svært mange amerikanere som intervjues sier eehm foran hvert ord omtrent? Å nøle litt med å starte en setning kan jeg forstå, men det er så utrolig ofte jeg hører det at jeg regner det mer som en uvane på linje med lissom enn problemer med stamming.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.