Gå til innhold

FU: Ord som irriterer!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 135
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• adelie

14

• mariaflyfly

13

• Sofline

6

• Orio

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Også når folk sier "herregud" i annenhver setning!...

AneM1365380603
Skrevet

Jeg liker "man". Spesielt skriftlig. Pga en del på forum flyr i taket om jeg bruker "du" i ett eksempel, og tar det personlig. Skriver jeg "jeg", så får jeg spørsmål etterpå som om jeg faktisk har gjort det skrev i eksempelet. Så å ha en mellomting som verken er du eller jeg liker jeg godt :-).

Takler ikke avis-ord. "Kjendis narko-tatt". Fant utrolig nok ingen slike nettopp, men det er sikkert noen som kan komme med flere eksempler om noen er usikre på hva jeg mener.

Lissom, ikke sant og ehm i starten av hver setning gjør at jeg ikke hører etter. Lagt merke til at svært mange amerikanere som intervjues sier eehm foran hvert ord omtrent? Å nøle litt med å starte en setning kan jeg forstå, men det er så utrolig ofte jeg hører det at jeg regner det mer som en uvane på linje med lissom enn problemer med stamming..

Jeg synes det er litt tåpelig når journalistene leker ned navna til kjendisene. Som f eks "Kari Traadde til" eller "Mamma Mia. Jeg leser så ofte slike overskrifter. Så var det jo "Guri Malla" da Guri Schanke vant MGP.

Skrevet

lissom og ass!

så jeg holder meg vekke fra det folkeslaget.. trives best på vestlandet :)

Skrevet

Ord som skrives med "kj-" men uttales AV VOKSNE FOLK som "skj-" irriterer meg voldsomt. Hvorfor gjør noen dette?

Annonse

Skrevet

Jeg klarer ikke de som skal kjenne på følelsene sine. Eller enda verre: "Det har jeg ikke kjent på". Tidsklemma, tilbakemelding, kvalitetssikring og evaluering er også på svartelista.

Er feed-back bedre enn tilbakemelding?

Skrevet

Jeg synes det er litt tåpelig når journalistene leker ned navna til kjendisene. Som f eks "Kari Traadde til" eller "Mamma Mia. Jeg leser så ofte slike overskrifter. Så var det jo "Guri Malla" da Guri Schanke vant MGP.

De synes sikkert selv at det er gresselig morsomt!

Skrevet

"Ufattelig"

"Utrooolig" er ikke borte det heller. Særlig blant tenåringsjenter (jålete).

Skrevet

"Våre tanker går først og fremst til familien"... floskel!

Gjest this is a signature
Skrevet

Jeg blir gal av folk som sender meg melding annethvert minutt og spør hva jeg gjør...

Annonse

Skrevet

"asså" ("altså" altså)..

"Jeg skjønner det, men asså..."

Skrevet

"Dialog" Hvorfor må alle si: "vi skal selvfølgelig ha en dialog på det" i stedet for å si at vi skal selvfølgelig smakke om det? Det irriterer meg...

Argh..JA..

Skrevet

Ja, HVA er det slags uttrykk?!? Husker jeg hørte det første gang i Idol for noen år siden og irriterte meg grønn! Det hørtes ut som noe et barn kunne ha sagt. Det hørtes ikke rett ut i det hele tatt.

Jan Fredrik Karlsen sier det hele tiden (i årets idol)..Bare hør etter neste gang..:)

Skrevet

Har ikke no godt svar til deg her, gitt. Utenom at "man" er et nyttig begrep for å generalisere, ikke støte noen og det har også vært en vanlig vitenskapelig term. Nå vet jeg ikke hva som er mest vanlig.

Jeg HATER ord som "effektiv, vellykket, fleksibel" osv

Skrevet

Og: "Særlig"..

Dialektord som det bruker i Bergen, "Grådig mye", eller på Nordmøre "kjøle bra" synes jeg høres helt latterlig ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...