Gjest fnugget Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Jeg synes det er litt tåpelig når journalistene leker ned navna til kjendisene. Som f eks "Kari Traadde til" eller "Mamma Mia. Jeg leser så ofte slike overskrifter. Så var det jo "Guri Malla" da Guri Schanke vant MGP. Ja, enig. Dustete ;o) 0 Siter
adelie Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Har ikke no godt svar til deg her, gitt. Utenom at "man" er et nyttig begrep for å generalisere, ikke støte noen og det har også vært en vanlig vitenskapelig term. Nå vet jeg ikke hva som er mest vanlig. Jeg HATER ord som "effektiv, vellykket, fleksibel" osv ''Jeg HATER ord som "effektiv, ....., fleksibel" osv'' Sikter du til stillingsannonser? 0 Siter
Gjest fnugget Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Dere er jo heller ikke dere lenger, men dErE. Massee lykke til er jo også nytt.. Lykke til burde holde i hauger og lass:-) Masse lykke til er jo helt grammatisk på bærtur. Har irritert meg over det såååå lenge, nesten slik at jeg vurderer å slutte å se idol ;o) 0 Siter
Gjest fnugget Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 ''Jeg HATER ord som "effektiv, ....., fleksibel" osv'' Sikter du til stillingsannonser? Hehe, JA, synes stillingsannonsene har blitt en klisjé jeg ;o) 0 Siter
adelie Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Hehe, JA, synes stillingsannonsene har blitt en klisjé jeg ;o) "stå-på"-humør *grøss* 0 Siter
Gjest fnugget Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 "stå-på"-humør *grøss* "Utadvendt, pådriver, systematisk, initiativrik, nøyaktig, nyskapende" *Pjuuk* 0 Siter
adelie Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 "Utadvendt, pådriver, systematisk, initiativrik, nøyaktig, nyskapende" *Pjuuk* *løper og gjemmer meg, selv om jeg er utadvent* 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Her var det mange irriterende ord ja, bra ! :-) Bærekraftig utvikling og Grûnder, syns eg er pompøse og brukes i "hytt & pine" ! 0 Siter
Gjest fnugget Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 *løper og gjemmer meg, selv om jeg er utadvent* Hehe, Helt forståelig, helt forståelig ;o) 0 Siter
Helmi Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 For oss som erfarer tidsklemmen daglig, er det et ganske godt og beskrivende uttrykk - som skal illustrere hvordan man føler seg klemt mellom jobb, barn og diverse forpliktelser slik at tiden ikke strekker til. Uttrykket ble lansert av Valgerd, og senere gjort kjent av psykologen Sissel Gran. Jadajada, jeg forstår jo hva det betyr. Men jeg synes at selve ordet er helt horribelt, ikke et ordentlig ord liksom. Et ordmonster som jeg aldri har hatt behov for å bruke selv om det sikkert beskriver også min hverdag på et vis. 0 Siter
adelie Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Her var det mange irriterende ord ja, bra ! :-) Bærekraftig utvikling og Grûnder, syns eg er pompøse og brukes i "hytt & pine" ! "Pilotprosjekt" er i samme klasse! 0 Siter
adelie Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Jadajada, jeg forstår jo hva det betyr. Men jeg synes at selve ordet er helt horribelt, ikke et ordentlig ord liksom. Et ordmonster som jeg aldri har hatt behov for å bruke selv om det sikkert beskriver også min hverdag på et vis. Jeg liker heller ikke det ordet. Takke meg til det gammeldagse "stress". Selv om det ligger mer av en definisjon i "t..k...a" - ser du: jeg orker ikke skrive ordet en gang! 0 Siter
sweetness Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Ordet "gutse" er jeg så lei av. Er spesielt mye brukt i programmer som 71 grader nord, der det brukes heeelte tia; !Ja, nå er det tungt, men skal vi klare dette så må vi bare gutse på" " Kom igjen folkens, nå gutser vi litt her" usj.. guts my ....!! 0 Siter
Orio Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Enig, mange bruker ordet "man" når de mener "jeg" eller "vi" for å fjerne seg litt fra saken. Er selv lei av mange moteord i næringslivet, f.eks. "proaktiv". Elles lei av fyllord som "lissom", "sånn" etc., som jeg også bruker altfor mye selv . Hva betyr proaktiv? 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Ordet "gutse" er jeg så lei av. Er spesielt mye brukt i programmer som 71 grader nord, der det brukes heeelte tia; !Ja, nå er det tungt, men skal vi klare dette så må vi bare gutse på" " Kom igjen folkens, nå gutser vi litt her" usj.. guts my ....!! Så har vi Idol med ordet "vokalonani". Jeg registrerer at journalistene har begynt å bruke det ordet. Jeg synes det er stygt. 0 Siter
Gjest piamia Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Er vel ikke et spesielt ord, me jeg kan ikke fordra om noen sier "samme for meg" Viss jeg spør om vi skal finne på det eller det, eller om diskusjonen går på hva vi skal ha til middag.. Har ingen anelse hvorfor jeg reagerer på det, men det er noe av det værste jeg hører :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Hva betyr proaktiv? Noe sånt som å være aktiv i forkant. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 "Utrooolig" er ikke borte det heller. Særlig blant tenåringsjenter (jålete). "Genialt" 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Skifter du "man" til jeg eller vi, så blir setninger ofte mye mer direkte... "man" blir liksom unnvikende. Man bør gi en gave til svigermor. Jeg bør gi gave til svigermor. ''Man bør gi en gave til svigermor. Jeg bør gi gave til svigermor. – Helmi'' Eg vil ha meg frabedt at du (eller andre) forteller hva eg bør gi svigermor! Skjønner ? :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Skifter du "man" til jeg eller vi, så blir setninger ofte mye mer direkte... "man" blir liksom unnvikende. Man bør gi en gave til svigermor. Jeg bør gi gave til svigermor. Jeg skjønner hva du mener, men hva hvis det ikke er jeg som bør gi en gave til svigermor? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.