Babette Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Er feed-back bedre enn tilbakemelding? Nei, det er om mulig enda verre! Jeg synes vi strør om oss med jålete tulleord. 0 Siter
adelie Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Nei, det er om mulig enda verre! Jeg synes vi strør om oss med jålete tulleord. Ja. Men hva skal vi si istedenfor "tilbakemelding" da...? "Svar" dekker ikke alle situasjoner. Eller "de andres synspunkter"... Vi trenger et _ord_. 0 Siter
Babette Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Ja. Men hva skal vi si istedenfor "tilbakemelding" da...? "Svar" dekker ikke alle situasjoner. Eller "de andres synspunkter"... Vi trenger et _ord_. Jeg ser med et halvt øye på Nobel-konserten. Ser ikke Uma Thurmann veldig pjuskete ut i dag? Pistrete på håret og sliten i trynet. Rakk hun ikke sminken og frisøren, tro? 0 Siter
Babette Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Ja. Men hva skal vi si istedenfor "tilbakemelding" da...? "Svar" dekker ikke alle situasjoner. Eller "de andres synspunkter"... Vi trenger et _ord_. Jeg bruker ordet selv, det er ikke det. Men jeg synes det er et oppstyltet ord. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Så har vi Idol med ordet "vokalonani". Jeg registrerer at journalistene har begynt å bruke det ordet. Jeg synes det er stygt. Ja, deter stygt. Men det er utrolig beskrivende! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Jeg kom på en ting til. Det er to yrkestitler jeg syntes høres ut som det totale svada mer enn noe annet: Kaospilot og Coach. "Jeg er i ferd med å avslutte med coachingutdannelse." "Javel, og takk til deg", tenker jeg da, og legger søknaden nederst i bunken. Kaospilot er forresten nesten ennå verre. 0 Siter
Gjest Isflaket Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Jeg kom på en ting til. Det er to yrkestitler jeg syntes høres ut som det totale svada mer enn noe annet: Kaospilot og Coach. "Jeg er i ferd med å avslutte med coachingutdannelse." "Javel, og takk til deg", tenker jeg da, og legger søknaden nederst i bunken. Kaospilot er forresten nesten ennå verre. Hva er kaospilot?? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Hva er kaospilot?? http://no.wikipedia.org/wiki/Kaospilot Og i beskrivelsen der dukket sannelig min hatt svadaordet over alle svadaord "innovativt" opp. Du verden, som jeg er overrasket. Not. 0 Siter
Gjest Isflaket Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 http://no.wikipedia.org/wiki/Kaospilot Og i beskrivelsen der dukket sannelig min hatt svadaordet over alle svadaord "innovativt" opp. Du verden, som jeg er overrasket. Not. Guri malla for en tittel.. 0 Siter
Gjest Smackh! Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Hvis man, på liksom, får en effektiv holdning på jobben, der alle "gutser" til, slik at man får en nyskapende bedrift, med unge, kreative personer, på en måte. Har man da belegg for å benytte seg av en coach som kan ta av for eventuelle svigninger i en konkurranseorientert bedrift som kaospiloten da slipper? Eller blir det på en måte litt smør på flesk, lissom? Sjøh. Kanskje det er bare å ta seg sammen? Så vil man på en måte slippe de der coachene som heier deg frem, slik at du står på mer. Haha. Skulle også dekket de andre ordene her, men har ikke lest hele tråden. ;-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Hvis man, på liksom, får en effektiv holdning på jobben, der alle "gutser" til, slik at man får en nyskapende bedrift, med unge, kreative personer, på en måte. Har man da belegg for å benytte seg av en coach som kan ta av for eventuelle svigninger i en konkurranseorientert bedrift som kaospiloten da slipper? Eller blir det på en måte litt smør på flesk, lissom? Sjøh. Kanskje det er bare å ta seg sammen? Så vil man på en måte slippe de der coachene som heier deg frem, slik at du står på mer. Haha. Skulle også dekket de andre ordene her, men har ikke lest hele tråden. ;-) Jeg er skuffa over at du valgte ordet "nyskapende" framfor "innovativ". Dypt skuffa. 0 Siter
Gjest Smackh! Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Har satt i gang en anti-"på en måte" kampanje på jobben. Hele psykiatrien forurenses av tåkeprat med "svekkere" som PEM og lissom. Hvis du på en måte lissom tror at en person har borderline personlighetsforstyrrelse, fordi, lissom atte, han har en tendens til å splitte personalet, på en måte. Eh... ja.....hørtes fryktelig uprofft ut det der. STÅ PÅ med kampanjen din du! ;-) U GO! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Hvis man, på liksom, får en effektiv holdning på jobben, der alle "gutser" til, slik at man får en nyskapende bedrift, med unge, kreative personer, på en måte. Har man da belegg for å benytte seg av en coach som kan ta av for eventuelle svigninger i en konkurranseorientert bedrift som kaospiloten da slipper? Eller blir det på en måte litt smør på flesk, lissom? Sjøh. Kanskje det er bare å ta seg sammen? Så vil man på en måte slippe de der coachene som heier deg frem, slik at du står på mer. Haha. Skulle også dekket de andre ordene her, men har ikke lest hele tråden. ;-) Hehe :-) 0 Siter
adelie Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Jeg bruker ordet selv, det er ikke det. Men jeg synes det er et oppstyltet ord. Jeg synes det er et veldig nyttig ord 0 Siter
Gjest Smackh! Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Jeg er skuffa over at du valgte ordet "nyskapende" framfor "innovativ". Dypt skuffa. Ja, innovativ hadde vel vært bedre. Helt ærlig, jeg har INGEN aning om hva det betyr! ;-) Forøvrig er jeg lite glad i slike høytravende fagord som er bare for å prate og vise seg frem, blir bare vås og blæring. :-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Ja, innovativ hadde vel vært bedre. Helt ærlig, jeg har INGEN aning om hva det betyr! ;-) Forøvrig er jeg lite glad i slike høytravende fagord som er bare for å prate og vise seg frem, blir bare vås og blæring. :-) http://no.wikipedia.org/wiki/Innovasjon 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 http://no.wikipedia.org/wiki/Innovasjon Haha, tipper du ikke jobber i Invanor (Innovasjon Norge). 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Haha, tipper du ikke jobber i Invanor (Innovasjon Norge). Nei, men jeg har faktisk 2 stk naboer som hever lønna si der. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Nei, men jeg har faktisk 2 stk naboer som hever lønna si der. Kjenner også flere - og har for øvrig ingenting i mot dem 0 Siter
Sofline Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Jeg kom på en ting til. Det er to yrkestitler jeg syntes høres ut som det totale svada mer enn noe annet: Kaospilot og Coach. "Jeg er i ferd med å avslutte med coachingutdannelse." "Javel, og takk til deg", tenker jeg da, og legger søknaden nederst i bunken. Kaospilot er forresten nesten ennå verre. Kaospilot har jeg ikke hørt om noen som kaller seg, men coach synes jeg er en fæl yrkesbetegnelse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.