Gjest vil prøve dette38 Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Har bestemt meg for å prøve melantonin til meg selv og evt. et barn med ADHD symptomer. Skal ta kontakt med legen og vet at man kan få det via ham på registreringsfritak, men lurer på om det er billigere å bestille det selv via nettet? Hvor får man kjøpt det slik at prisen blir under 200, for å slippe toll og moms? Er man sikker på at det kommer frem, siden det ikke selges i Norge? Da er det vel heller ikke lov å importere dette, eller? Noen som har peiling? 0 Siter
lissi1365380351 Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Herligheten,de er nå ikke så dyre,kjøpte to esker betalte vel en ca.2-300 så det er vel ikke så ille. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Har hørt om noen som kjøper det via lillepille.com, men at det var ganske dyrt og det ble toll på det. 0 Siter
Gjest saphira Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Herligheten,de er nå ikke så dyre,kjøpte to esker betalte vel en ca.2-300 så det er vel ikke så ille. Ja, tror det koster 126 per boks. 0 Siter
Gjest vil prøve dette38 Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Herligheten,de er nå ikke så dyre,kjøpte to esker betalte vel en ca.2-300 så det er vel ikke så ille. Og da lurer jeg på hvor du kjøpte det, for på lillepille.com koster det 43 dollar for en eske ?? Det blir over kr. 200, dermed kommer moms og toll i tillegg. Det er jo derfor jeg spør, hadde gjerne kjøpt til kr 126, hvis jeg visste hvordan?? 0 Siter
Gjest piamia Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Jeg vet att dette er billigere å få hos legen, eller via nettet. Men unnskyld att jeg spør, hva får noen til å ville medisinere ett barn uten å ha fått dette hos legen? Er ikke det litt risikabelt med tanke på bivirkninger osv? 0 Siter
Gjest vil prøve dette38 Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Ja, tror det koster 126 per boks. Hvor kjøpte du dem til kr 126 kroner boksen? Hvis du leser innlegget mitt så lurer jeg på hvor man kjøper dette billigst og enklest. 0 Siter
Gjest saphira Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Hvor kjøpte du dem til kr 126 kroner boksen? Hvis du leser innlegget mitt så lurer jeg på hvor man kjøper dette billigst og enklest. På et hvilket som helst apotek her i Norge. Har aldri bestilt via utlandet. Ville bare opplyse om prisen her i Norge. Da har du noe å gå utfra hvis du finner det billigere i utlandet. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Jeg vet att dette er billigere å få hos legen, eller via nettet. Men unnskyld att jeg spør, hva får noen til å ville medisinere ett barn uten å ha fått dette hos legen? Er ikke det litt risikabelt med tanke på bivirkninger osv? Melatonin er ikke et legemiddel, det er et utenlandsk naturmiddel og gir ingen bivirkninger. Det at du må få det på resept er at det må sendes inn søknad fra legen for å få det inn i lsndet vårt. 0 Siter
Gjest saphira Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Melatonin er ikke et legemiddel, det er et utenlandsk naturmiddel og gir ingen bivirkninger. Det at du må få det på resept er at det må sendes inn søknad fra legen for å få det inn i lsndet vårt. Det er rapportert ett par bivirkninger. Hodepine og kvalme. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Hvis barnet ditt er under 12 år så får du det på blå resept og trenger ikke å betale en krone. Da kan du prøve noen piller fra pilleglasset til barnet for å se om du har nytte av dem. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Det er rapportert ett par bivirkninger. Hodepine og kvalme. Sikkert svært sjelden da, å hodpine og kvalme er ingen farlig bivirkning. 0 Siter
Gjest saphira Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Hvis barnet ditt er under 12 år så får du det på blå resept og trenger ikke å betale en krone. Da kan du prøve noen piller fra pilleglasset til barnet for å se om du har nytte av dem. Man får ikke Melatonin på blå resept. Og man må betale for den selv om barnet er under 12 år. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Man får ikke Melatonin på blå resept. Og man må betale for den selv om barnet er under 12 år. hmm er det sant? Guttungen her er 12 år nå, jeg mener vi ikke betalte noe for melatonin før han ble 12, Får ikke til å sjekke om det er hvit eller blå resept vi har nå da resepten oppbevares på apoteket. 0 Siter
Gjest saphira Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 hmm er det sant? Guttungen her er 12 år nå, jeg mener vi ikke betalte noe for melatonin før han ble 12, Får ikke til å sjekke om det er hvit eller blå resept vi har nå da resepten oppbevares på apoteket. Det er ett år siden vi fikk dette til guttungen, og han er ikke 12 enda. Vi har bestandig måttet betale, så akkurat den er ikke på blå. Kanskje du forveksler Melatonin-resept med en annen resept? 0 Siter
Gjest saphira Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 De jeg kjøper på apoteket koster altså mellom 123-126 kr. Du skrev at de på lille pille kostet 43 dollar pr boks. Vet du hvor mange kapsler det er i èn boks derfra? Den jeg kjøper på apoteket i Norge inneholder 60 kapsler. Mulig lille pille opererer med enda flere kapsler pr boks? Vet du det? 0 Siter
Gjest uten Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Det er ett år siden vi fikk dette til guttungen, og han er ikke 12 enda. Vi har bestandig måttet betale, så akkurat den er ikke på blå. Kanskje du forveksler Melatonin-resept med en annen resept? Tror det var på blå resept tidligere. Mener det er sånn at hvis man startet opp med det mens det var på blå resept, så fikk man fortsette med det. Ellers må man betale, om barnet er under eller over 12. 0 Siter
Gjest saphira Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Tror det var på blå resept tidligere. Mener det er sånn at hvis man startet opp med det mens det var på blå resept, så fikk man fortsette med det. Ellers må man betale, om barnet er under eller over 12. Ja, det kan hende det var på blå før. Hadde vært greit om det hadde vært på blå nå også. Blir jo endel penger tilslutt, særlig hvis man har 2 unger som bruker det:) 0 Siter
Gjest keira Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Sikkert svært sjelden da, å hodpine og kvalme er ingen farlig bivirkning. Og deprejon. Der er listet opp noen bivirkninger. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Melatonin er ikke et legemiddel, det er et utenlandsk naturmiddel og gir ingen bivirkninger. Det at du må få det på resept er at det må sendes inn søknad fra legen for å få det inn i lsndet vårt. Det høres litt naivt ut å kalle det et naturmiddel uten bivirkninger. Det er en grunn til at det ikke er godkjent i Norge. Jeg sier ikke at det er farlig, men det er ikke tilstrekkelig dokumentert at det ikke har bivirkninger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.