Gå til innhold

Melantonin-hvor kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg får det Apoteket med resept (registreringsfritak) fra fastlegen min, og betaler 83.- eller 88.- for en boks med 60 kapsler i.

Fortsetter under...

Skrevet

Eg får det Apoteket med resept (registreringsfritak) fra fastlegen min, og betaler 83.- eller 88.- for en boks med 60 kapsler i.

Huh? 88 for boks med 60 kapsler? Hvilket apotek da da?

Skrevet

Huh? 88 for boks med 60 kapsler? Hvilket apotek da da?

På et vanlig Norsk apotek.

Skrevet

På et vanlig Norsk apotek.

Hehe, ja det skjønte jeg også:) Men _hvilket_ apotek? Fet må tydeligvis være svært store prisforskjeller siden du får dem for 88 kr mens jeg betaler 126 kr på Vitus Apotek.

Skrevet

Hehe, ja det skjønte jeg også:) Men _hvilket_ apotek? Fet må tydeligvis være svært store prisforskjeller siden du får dem for 88 kr mens jeg betaler 126 kr på Vitus Apotek.

Vi har bare ett Apotek her eg bor, og eg har ikkje peiling på ka det heter men skal sjekke det neste gang.

Må forresten ha nye kapsler før helga, så da skal eg komme med en oppdatert tilstandsrapport. :)

Skrevet

Vi har bare ett Apotek her eg bor, og eg har ikkje peiling på ka det heter men skal sjekke det neste gang.

Må forresten ha nye kapsler før helga, så da skal eg komme med en oppdatert tilstandsrapport. :)

Så flott:) Synes det var veldig store prisforskjeller nemlig. *sutre* :)

Annonse

Gjest sover dårlig jeg
Skrevet

Har Melatonin noen virkning? Isåfall hvordan merker du det? Har hørt at dette preparatet kun er juks, men har aldri prøvd selv.

Skrevet

Har Melatonin noen virkning? Isåfall hvordan merker du det? Har hørt at dette preparatet kun er juks, men har aldri prøvd selv.

''Har Melatonin noen virkning?''

Ja.

''Isåfall hvordan merker du det?''

Eg sovner!

''Har hørt at dette preparatet kun er juks, men har aldri prøvd selv.''

Prøv da, du har ingenting å tape men alt å vinne (om de virker like bra på deg som på meg).

Skrevet

Og deprejon. Der er listet opp noen bivirkninger.

Nå tuller du vel?

Melatonin er et naturpreparat som kan kjøpes på helsekost, bare ikke i Norge.

Skrevet

Det høres litt naivt ut å kalle det et naturmiddel uten bivirkninger.

Det er en grunn til at det ikke er godkjent i Norge. Jeg sier ikke at det er farlig, men det er ikke tilstrekkelig dokumentert at det ikke har bivirkninger.

Legen vår sa det sånn han også. En anerkjent barnelege.

Skrevet

Nå tuller du vel?

Melatonin er et naturpreparat som kan kjøpes på helsekost, bare ikke i Norge.

Tror du at alt som kan kjøpes på helsekost er uten bivirkninger?

Skrevet

Så flott:) Synes det var veldig store prisforskjeller nemlig. *sutre* :)

*kremt' Eg må desverre legge meg paddeflat og inrømme at eg tok feil med tanke på prisen eg betaler for Melatonin 3MG (60 kapsler), eg betaler ikkje 83.- eller 88.- men 125,50.-.

Men uansett det blir bare 61,25.- i mnd., om du bruker de daglig

litt over 2 kroner dagen syns eg det er verdt.

Beklager...

Skrevet

*kremt' Eg må desverre legge meg paddeflat og inrømme at eg tok feil med tanke på prisen eg betaler for Melatonin 3MG (60 kapsler), eg betaler ikkje 83.- eller 88.- men 125,50.-.

Men uansett det blir bare 61,25.- i mnd., om du bruker de daglig

litt over 2 kroner dagen syns eg det er verdt.

Beklager...

Takk for ærligheten din Geir:))) Da er det altså ikke de store prisforskjellene ute og går på norske apotek. I hvertfall ikke når det gjelder Melatonin. Veldig glad for tilbakemeldingen din:))

Annonse

Skrevet

Takk for ærligheten din Geir:))) Da er det altså ikke de store prisforskjellene ute og går på norske apotek. I hvertfall ikke når det gjelder Melatonin. Veldig glad for tilbakemeldingen din:))

Vel, store forskjeller det kan diskuteres...

Du betalte jo 126.- og eg betaler _bare_ 125.50.- ! :)

Ps! Ærlighet varer lengst, det sa ihvertfall mor mi, men eg tror ho tulla litt.

Skrevet

Vel, store forskjeller det kan diskuteres...

Du betalte jo 126.- og eg betaler _bare_ 125.50.- ! :)

Ps! Ærlighet varer lengst, det sa ihvertfall mor mi, men eg tror ho tulla litt.

Hehehe:) De mødrene altså! ;-)

Skrevet

I dag måtte eg betale 132.-, så nå har de tydeligvis steget i pris.

Gjest mulige bivirkninger
Skrevet

Melatonin er ikke et legemiddel, det er et utenlandsk naturmiddel og gir ingen bivirkninger.

Det at du må få det på resept er at det må sendes inn søknad fra legen for å få det inn i lsndet vårt.

Utelands naturmiddel, tja, det finnes i både naturlig og syntetisk fremstilt versjon, og er et hormon som produseres i kroppen naturlig når man skal sove.

http://answers.google.com/answers/threadview?id=284734

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&parentid=0&menuid=2141&documentid=4337

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...