Gå til innhold

Hva kan man vitse om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kan jo ikke klage på mennesker som "setter seg til doms" over denne vitsen fordi de "friskmelder den". Du setter deg jo til doms over den du også, bare på motsatt måte - du mener at vitsen ikke kan fortelles....

Kan du forklare meg forskjellen her?

Nei, jeg setter meg ikke til doms over vitser, mitt poeng er at vitser er nettopp vitser, og at folk har ulik humor. I en annen tråd var det "Sant å si" som bråkte veldig med at den og den humoren var feil, hvilket jeg ikke er enig i.

Så nei, jeg har ikke meldt meg inn i vitsepolitiklubben.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• sant å si

5

• morsan

4

• AneM1365380603

3

• hidi, the scorpion

2

Gjest pærebrus875
Skrevet

Jeg synes man kan vitse om alt, så lenge man vet hvem publikum er. F eks er man lett støtt, så setter man ikke på noe Otto Jespersen leder, da mer man jo strengt tatt om det. Syns ikke man kan klage etterpå da.

Å skrive en vits på et "ukjent" forum, kan by på store problemer. Men om man derimot "kjenner" de fleste litt, og f eks er innvandrer selv og vet at de fleste andre vet at man er det, så kan man jo godt dra en slik vits, for da blir det "selvironi". Men om man derimot er på et nord-norsk forum og drar en samevits uten å være det selv, vel.. da ber man jo strengt tatt om diskusjon om den var smakløs/slem/"rasistisk".

Selv kan jeg være temmelig "slem" når det gjelder hva jeg vitser om, men dette har jeg og mine næreste venner etterhvert funnet utav, at man "tåler" å dra vitser litt langt. Å komme med ufine kommentarer mot fremmede ev noen jeg nylig har blitt kjent med, det er jo bare å be om en på trynet.

Heldigvis er jeg sammen med en som tåler en drøy en også, og har en del guttekompiser som heller ikke er "sarte", så heller jentevenninne/kjærestene deres som blir småstøtt under et vorspiel en lørdag. Gutta og jeg ler høyt ;-).

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei, jeg setter meg ikke til doms over vitser, mitt poeng er at vitser er nettopp vitser, og at folk har ulik humor. I en annen tråd var det "Sant å si" som bråkte veldig med at den og den humoren var feil, hvilket jeg ikke er enig i.

Så nei, jeg har ikke meldt meg inn i vitsepolitiklubben.

Ikke jeg heller!

Alt kan og bør vitses om, i mange tilfeller ufarliggjør det et spesielt tema. Bortsett fra vitser om hellige mohammed, da risikerer man liv og lemmer, bokstavelig talt...(

Jeg er født blondine og ler akkurat like mye som alle andre av blondinevitser.... Folk som tror at blondiner er dumme pga en vits, har ikke forstått poenget med vitser...;)

Tror ikke det finnes en type/gruppe mennesker som _ikke_ har blitt vitset om!

Å bli vitset om, er å bli sett og hørt ;)

Skal vedde på at de fleste vitser er diktet av nettopp en prototype..!

Skrevet

Ikke jeg heller!

Alt kan og bør vitses om, i mange tilfeller ufarliggjør det et spesielt tema. Bortsett fra vitser om hellige mohammed, da risikerer man liv og lemmer, bokstavelig talt...(

Jeg er født blondine og ler akkurat like mye som alle andre av blondinevitser.... Folk som tror at blondiner er dumme pga en vits, har ikke forstått poenget med vitser...;)

Tror ikke det finnes en type/gruppe mennesker som _ikke_ har blitt vitset om!

Å bli vitset om, er å bli sett og hørt ;)

Skal vedde på at de fleste vitser er diktet av nettopp en prototype..!

Nemlig - det er da vel ingen som på ramme alvor tror at blondiner er slik som beskrevet i blondinevitser? Eller at alle samer puler reinsdyr og snakker stakato? Hvis noen gjør det, så sier jo det mer om intellektet til vedkommende enn om vitsene!

:-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Nemlig - det er da vel ingen som på ramme alvor tror at blondiner er slik som beskrevet i blondinevitser? Eller at alle samer puler reinsdyr og snakker stakato? Hvis noen gjør det, så sier jo det mer om intellektet til vedkommende enn om vitsene!

:-)

Nettopp!

Om jeg var dum som en stokk, ville jeg jo uansett ikke reagert på blondinevitsene, de ville vært for intellektuelle for meg...;)

Skrevet

Nettopp!

Om jeg var dum som en stokk, ville jeg jo uansett ikke reagert på blondinevitsene, de ville vært for intellektuelle for meg...;)

Hi-hi...! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...