Gå til innhold

Verden går av hengslene!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Selvsagt er forbrytelsen mot barnet det groveste, men endel av straffen skal jo være lmennpreventiv: tror ikke foreldre flest vurderer en eventuell straff opp mot "gleden" ved å mishandle barna, men når det gjelder økonomisk kriminalitet er jo dette er helt reell avveining: sjansen for å bli tatt/straffet vs sjansen for å tjene gode penger! Det er vel også derfor forsikringssvindel blir så hardt straffet: fordi det er noe mange (?) kunne tenke seg å prøve dersom ikke straffen var så hard!

Ellers er jeg enig i at vold og overgrep mot barn blir straffet altfor lavt her i landet!!

mvh

Selvsagt er forbrytelsen mot barnet det groveste, men endel av straffen skal jo være lmennpreventiv: tror ikke foreldre flest vurderer en eventuell straff opp mot "gleden" ved å mishandle barna, men når det gjelder økonomisk kriminalitet er jo dette er helt reell avveining: sjansen for å bli tatt/straffet vs sjansen for å tjene gode penger! Det er vel også derfor forsikringssvindel blir så hardt straffet: fordi det er noe mange (?) kunne tenke seg å prøve dersom ikke straffen var så hard!

Ellers er jeg enig i at vold og overgrep mot barn blir straffet altfor lavt her i landet!!

mvh

Jeg skjønner det du skriver, men poenget mitt er også som ditt: Det er for lav straff for mishandling av barn. Det er helt jævlig.

hidi, the scorpion

Hvor lenge har ikke jeg sagt at verden ikke bare går av hengslene, men delukt til helvete!

Vi lever i en syk, syk verden :(

Det er ikke lenger snakk om straff, men et klapp på skuldrene. Ønsker meg en kraftig straffereform, hvor mishandling av mennesker, i det minste blir like kraftig straffet som økonomiske svindler. I Norge er det faktisk verre å begå økonomisk kriminalitet enn å voldta/misbruke barn!

Hvorfor? Verdien av penger betyr mer enn enkeltmennesker....

Hvor lenge har ikke jeg sagt at verden ikke bare går av hengslene, men delukt til helvete!

Vi lever i en syk, syk verden :(

Det er ikke lenger snakk om straff, men et klapp på skuldrene. Ønsker meg en kraftig straffereform, hvor mishandling av mennesker, i det minste blir like kraftig straffet som økonomiske svindler. I Norge er det faktisk verre å begå økonomisk kriminalitet enn å voldta/misbruke barn!

Hvorfor? Verdien av penger betyr mer enn enkeltmennesker....

Pås har forklart godt hvorfor det er som det er, men det er ikke dermed sagt at strafferammene for mishandling av barn (eller voksne, for den saks skyld) er gode. Jeg mener det er latterlig lave straffer for å gjøre andre vondt.

hidi, the scorpion

mvh

Ikke enig!

Om alle i hele verden prøvde seg på økonomisk kriminalitet, så oppveier det ikke lidelsene til barn som blir misbrukt....! Den dagen jeg føler at økonomisk kriminalitet er ett verre problem enn mishandling av barn, begår jeg selvmord!

JEG vil ikke være i enn verden hvor frykten for økonomisk bankrupt er verre enn barns lidelser. ALDRI!

hidi, the scorpion

Pås har forklart godt hvorfor det er som det er, men det er ikke dermed sagt at strafferammene for mishandling av barn (eller voksne, for den saks skyld) er gode. Jeg mener det er latterlig lave straffer for å gjøre andre vondt.

Les svaret mitt til Pås!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...